AndroidHealthClinic

Wat eten voor het slapengaan tijdens de cut?

Bezoekers in dit topic

JvR90

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
6.209
Waardering
220
Lengte
1m90
Massa
90kg
Ik ben van plan binnenkort te gaan cutten, ik ben me nu een beetje aan het voorbereiden. Nu weet ik dat ik voor het slapengaan iets moet eten tijdens de cut, dat uit veel langzame eiwitten bestaat en weinig koolhydraten. Tijdens de bulk neem ik altijd een bak kwark (6,9gr eiwit per 100gr) voor de langzame eiwitten, maar ik vind de verhouding eiwit/koolhydraten niet goed genoeg. Wat is het beste voor tijdens de cut?

Bij voorbaat dank!
 
Een goede calciumcaseinaat shake met magere melk. Dat is wat ik nu neem tijdens mijn cut.
 
Ofwel magere yohurt, ofwel een goede shake met weinig vet en weinig KH, zoek maar eens rond en vgl de voedingswaarden, ik zou hem wel met water maken
 
Magere kwark:
Moet je ff op zoek gaan naar die witte vierkante bakjes magere kwark van 500gr bij Hoogvliet of AH. Of die groene ronde bakken bij de Aldi of de magere kwark van AH, ook in groene ronde bakken van 500 gram. Allemaal zo rond de 9-10 gr eiwit per 100 gr product.

Beter dan magere yoghurt, omdat er in verhouding minder koolhydraten inzitten.

Andere opties:
tonijn op waterbasis, kipfilet, mager rundvlees, koolvis etc
 
Tonijn op waterbasis. Eventueel met een scheutje lijnzaadolie als je niet aan je dagelijkse vet quota komt tijdens het cutten.
 
Ik ben van plan binnenkort te gaan cutten, ik ben me nu een beetje aan het voorbereiden. Nu weet ik dat ik voor het slapengaan iets moet eten tijdens de cut, dat uit veel langzame eiwitten bestaat en weinig koolhydraten. Tijdens de bulk neem ik altijd een bak kwark (6,9gr eiwit per 100gr) voor de langzame eiwitten, maar ik vind de verhouding eiwit/koolhydraten niet goed genoeg. Wat is het beste voor tijdens de cut?

Bij voorbaat dank!

Vergeet die verhouding en neem gewoon die kwark!
 
Oke bedankt voor alle reacties!

@Marsel, Ik heb nu altijd vanille kwark van de Bas, die vind ik erg lekker. Maar de laatste keer dat ik gewone kwark probeerde kreeg ik het echt niet weg, zo'n flauwe smaak. Ik zal die merken die jij hebt voorgesteld eens proberen.

@Ariane, tijdens de cut moet je toch 's avonds, geen tot weinig koolhydraten eten omdat dit weer aan kan zetten tot vet?

@Jaanie, lijkt met niet echt goed als je bijvoorbeeld pas om 11 uur naar bed gaat, dan zit je veel te lang zonder eiwitten.

Tonijn vind ik echt niet te vreten zonder mayonaise en het vult ook niet echt, dus lijkt me niet echt een goede optie voor mij.
 
Casseine eiwit shake met water nemen?!
 
na 20u30 niks meer.

Waarom zijn er altijd mensen die beweren dat je s'avonds niks meer mag eten... (je verbrand na 7 uur niks enzo....)Flauwekul! Je lichaam werkt 24 uur per dag! Ik eet altijd een uur voordat ik ga slapen iets.. De ene keer een glas melk, kwark of een boterham... Ik let wel op dat ik geen koolhydraatrijke voeding binnen krijg maar voor de rest kan s'avonds geen kwaad mits je caloriebalans in orde is.
 
Oke bedankt voor alle reacties!

@Marsel, Ik heb nu altijd vanille kwark van de Bas, die vind ik erg lekker. Maar de laatste keer dat ik gewone kwark probeerde kreeg ik het echt niet weg, zo'n flauwe smaak. Ik zal die merken die jij hebt voorgesteld eens proberen.


Dan kun je beter ff op de verpakking lezen hoeveel gram koolhydraten erin zit per 100 gram product. Als dat meer is dan 5gram is de kans heel groot dat dat toegevoegde suikers zijn en die moet je zoveel mogelijk vermijden, en zeker als je vet wilt kwijtraken.

En alles went, dus gewoon schuiven die magere, ongezoete kwark:P
 
Tonijn en langzame koolhydraten a la havermout ofzo.
 
Dan kun je beter ff op de verpakking lezen hoeveel gram koolhydraten erin zit per 100 gram product. Als dat meer is dan 5gram is de kans heel groot dat dat toegevoegde suikers zijn en die moet je zoveel mogelijk vermijden, en zeker als je vet wilt kwijtraken.

En alles went, dus gewoon schuiven die magere, ongezoete kwark:P

Per 100gr:
Energie: 108 kcal
Eiwit 6,9
koolhydraten: 12,6
Vet: 3,3
waarvan verzadigd 2,4

Is dit goed of slecht?:(
 
Matrix 5.0:shake:
 
Per 100gr:
Energie: 108 kcal
Eiwit 6,9
koolhydraten: 12,6
Vet: 3,3
waarvan verzadigd 2,4

Is dit goed of slecht?:(
Teveel vet & koolhydraten imo en te weinig eiwitten. Waar koop jij je kwark? Bij de AH verkopen ze van die magere franse zure kwark; 10gr eiwitten, 5gr KH en 0.1 gr vet. 1 euro per 500 gr = 2 cent per gram eiwitten.
 
Ik koop het bij de Bas, ik zal eens kijken of die van de AH een beetje te vreten is. Weet je misschien ook hoe duur die trouwens is? Die van mij is 1 euro, en ik neem er 2 per dag.
 
vergeet alle melkproducten
Wat jij moet eten is: Brinta met water en eiwit. Beste eiwit zou zijn: tonijn of ei, eventueel whey....
 
vergeet alle melkproducten
Wat jij moet eten is: Brinta met water en eiwit. Beste eiwit zou zijn: tonijn of ei, eventueel whey....

Brinta met water? Krijg ik nooit van mijn leven binnen.
Ik doe voor het slapen een glas brinta met melk en wat tonijn of kippenfillet.
Weet niet of dit het beste is, maar het helpt bij mij.
 
bakje kwark en een jointje :D
 
Back
Naar boven