AndroidHealthClinic

Wat eten voor slapengaan tijdens clean bulk?

  • Topic starter Nas93
  • Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 3K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Nas93

Cool Novice
Lid geworden
17 okt 2013
Berichten
132
Waardering
23
Lengte
1m78
Massa
63kg
Vetpercentage
6%
Hey iedereen!

Ik ben nu begonnen met zelf een clean bulk / bulk schematje samen te stellen, met een gaatje vrij in te vullen gezinsmaaltijd (meestal hello fresh). Mijn kcals zijn nog niet zo hoog, daar ik net uit de cut kom en eventueel wel een beetje in trapjes omhoog zal gaan.

Nu, mijn vraag is wat je het best eet voor het slapengaan? Veel eiwitten, koolhydraten of vetten? Of een combi van beiden?

+ mijn voorlopig schema, wat vinden jullie ervan?

Thx. Gr.
 

Bijlagen

  • IMG_20200907_224037.jpg
    IMG_20200907_224037.jpg
    174,9 KB · Weergaven: 277
Ik ken de wetenschap wat dit betreft niet. Maar het zou mij logisch lijken om het vooral bij eiwitten te laten. Snelle carbs sowieso weg laten.
 
Ik zou je schema wat aanpassen
+300 gr eiwit is wel erg veel. Je hebt aan 2 gr per kg bw genoeg. Zeker gezien je staat... 63 kg.
 
Ik zou je schema wat aanpassen
+300 gr eiwit is wel erg veel. Je hebt aan 2 gr per kg bw genoeg. Zeker gezien je staat... 63 kg.
Ok, beetje de hoeveelheid whey aanpassen dan :D zit het 's avonds voor het slapengaan goed? Of wat kan beter?
 
Skip de whey
Gebruik gewoon halfvolle melk
Neem gewoon een sausje bij je maaltijden. Ketjap, ketchup, chilisaus, pasta saus oid.
Lekker eten kan ook.
 
Hey iedereen!

Ik ben nu begonnen met zelf een clean bulk / bulk schematje samen te stellen, met een gaatje vrij in te vullen gezinsmaaltijd (meestal hello fresh). Mijn kcals zijn nog niet zo hoog, daar ik net uit de cut kom en eventueel wel een beetje in trapjes omhoog zal gaan.

Nu, mijn vraag is wat je het best eet voor het slapengaan? Veel eiwitten, koolhydraten of vetten? Of een combi van beiden?

+ mijn voorlopig schema, wat vinden jullie ervan?

Thx. Gr.
Ik zou niet voor groene sla gaan, dat zit boordevol slechte dingen. :D :eating:

Verder wat marina1975 zegt, eiwitten kunnen wel wat lager, en meer kh/vetten.
Hoeveel kcal eet je met cutten?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet voor groene sla gaan, dat zit boordevol slechte dingen.

Verder wat marina1975 zegt, eiwitten kunnen wel wat lager, en meer kh/vetten.
Hoeveel kcal eet je met cutten?

Ik zat op een tijd aan een 1700tal kcal's tijdens de cut.
 
Groter bulk eiwitten pre bed, zou persoonlijk een combi maken van je twee laatste meals. Een banaan met 30g whey/havermout is net niks. Je eet 300g+ eiwit op 63kg bodyweight als ik dat goed lees? Nogal overdreven, maar las je toch al zoveel eet plaats van in ieder geval een stuk meer pre bed.
 
Groter bulk eiwitten pre bed, zou persoonlijk een combi maken van je twee laatste meals. Een banaan met 30g whey/havermout is net niks. Je eet 300g+ eiwit op 63kg bodyweight als ik dat goed lees? Nogal overdreven, maar las je toch al zoveel eet plaats van in ieder geval een stuk meer pre bed.
Wat bedoel je juist met pre bed?
 
Zelf eet ik altijd mijn kwarkje voor bed. 500 gram 10% eiwit, 285kcal. Zit nu zelf ook in een cleanbulk, dus ik gooi er nog 45 gram cruesli bij in, 20 gram cashewnoten en 20 gram sultanas. Zit ik rond de 650/675 kcal totaal.
 
Ik zat op een tijd aan een 1700tal kcal's tijdens de cut.
Waarom ga je dan zo hoog in de bulk? 1500kcal verschil is niet perse een clean-bulk
 
3200 is niet veel, maar het verschil tussen cutten en bulk vind ik veel :)
Ik ben niet meteen overgeschakeld he van 1700kcals, dit is het laagste wat ik heb gehad tijdens de cut, inmiddels waren mijn voedingsschemas alweer de hoogte in gegaan.
 
Bakkie Kots kaas (cottage cheese), ramvol caseine 👍🏻
trage eiwitten die je de nacht door helpen:)
 
Yep,gewoon een bak kwark of cottage cheese. Gewoon simpel houden.
 
Pre-bed wil je een grote dosis eiwitten hebben. Zelf hanteer ik een hoeveelheid van zo'n 0,6 gr eiwit / kg lichaamsgewicht als pre-bed. Voornamelijk langzame eiwitten, om de nacht te overbruggen. Komt niet heel nauw, zorg voor een compleet amino profiel. Voorheen nam ik een bak kwark als maaltijd. De laatste tijd vaak naar de toilet 's nachts. Dus ik zoek andere alternatieven.

Het grote deel van mijn koolhydraten plaats in richting de avond, dit kan de slaap bevorderen. Ik neem deze dan ook voor een deel bij mijn pre-bed. Ik train in de avond dus ook de vetten neem ik pre-bed, omdat dit meteen mijn post-WO meal is.

Vetten bij jouw pre-bed kunnen ervoor zorgen dat het je slaapkwaliteit verslechterd. Dit is persoonsgebonden. Net als dat de ene persoon goed slaapt op een volle maag en de andere persoon juist niet.

 
Ik neem gewoon whey en kellogs pre bed of oats, fuck caseïne merk zero verschil

#doei
 
Back
Naar boven