Fitness Seller

Wat gaat er met België gebeuren? (1 bezoeker)

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

het is waar dat ze zich optrekken aan vlaanderen, maar ooit is dat ook anders geweest

raar , ik dacht dat wij vlamingen alleen goed genoeg waren om in hun fabrieken aan een hongerloon te werken in omstandigheden waar menig mishandelende asiaatjes nog niet voor willen tekenen. neen Vlaanderen trok zich nooit op aan Wallonie, wallonie had ons nodig ... en wij wallonie ... (mutualisme) , nu hebbe we ze niet nodig (Parasitisme) en dumpen dus die handel
 
Laatst bewerkt:
het is waar dat ze zich optrekken aan vlaanderen, maar ooit is dat ook anders geweest dus mag dit geen argument zijn.
Hoppa gaan we weer met dat oude excuus :D

Lees maar eens wat boeken over België, dan merk je al snel dat het vroeger helemaal niet beter was in Wallonië omdat ze zo hard werkten, wel omdat ze de Vlamingen zo hard lieten werken onder slechte arbeidsomstandigheden. Vlaanderen heeft zich gelukkig losgerukt van deze Waalse onderdrukkers.



Wat ze zelf terug geven is zeer simpel:
kijk naar je werk, als die walen er niet waren, zou het ofwel minder capabele mensen zijn die het werk van die walen zouden doen of je zou geen werk hebben of je zou meer werk hebben. Ze nemen initiatieven om op gelijke hoogte te komen, denk maar aan hun marshal plan.
Hahaha ja, het 'Marchal' plan. Een totale mislukking, een truckje van Di Rupo om te zeggen dat hij toch iets doet aan de enorme problemen in Wallonië, maar in feite er gewoon helemaal niets gebeurd. Om over de vele corruptie schandalen maar te zwijgen.

Ik geef je ook gelijk dat ze op vlak van verkeersveiligheid ze achter staan. Recent is wel gebleken dat er een groot overschot was aan geld bij de politie, waarom dat geld niet gebruiken voor meer flitspalen in wallonie?
Omdat Walen dit niet willen :o

ALs iedereen echter aan zijn kant blijft en niet praat komt er niets van in huis maar het is wel mogelijk om een win-win situatie te creeren. Bv met die flitspalen zou het geld veel beter besteed kunnen worden dan motoren te kopen waar er geen motorrijders voor zijn.
Er is maar één win-win situatie mogelijk en dat is splitsen :D
 
Haha, je bent iets te belgicistisch vriend, met jou zal ik nooit overeenkomen. Laten we dus maar ophouden ;)

Wat mij betrefd mag trouwens elke poging gewoon mislukken, ze zijn toch hopeloos die Walen. Ze houden onze economische groei tegen en zijn een blok aan ons been. Ik snap niet dat er één Vlaming is die dat goed vindt....

en toch doe je verder :D Ben indd wel redelijk belgicistisch,vriend :)

Er valt heel veel uit belgie te halen.
Een ander vb: de werkgelegenheid (omdat je spreekt over economische groei). Er zijn aan de taalgrens veel vraag naar arbeid en in wallonie veel aanbod naar arbeid. Het is toch een schitterend opportuniteit om dat op te lossen door samenwerking, of niet soms? Dit zou de vlaamse economie kunnen helpen!
 
en toch doe je verder :D Ben indd wel redelijk belgicistisch,vriend :)

Er valt heel veel uit belgie te halen.
Een ander vb: de werkgelegenheid (omdat je spreekt over economische groei). Er zijn aan de taalgrens veel vraag naar arbeid en in wallonie veel aanbod naar arbeid. Het is toch een schitterend opportuniteit om dat op te lossen door samenwerking, of niet soms? Dit zou de vlaamse economie kunnen helpen!
Walen willen niet werken, uitkering betaalt bijna net zo goed. Beetje zwart bijklussen en later een vet pensioen.
 
Kijk je moet eerst de Walen gewoon eens hard durven aanpakken. Alleen dan kan België blijven bestaan. Ze leven nu in een hangmatcultuur en dat is niet langer houdbaar.
 
Hoppa gaan we weer met dat oude excuus :D

Lees maar eens wat boeken over België, dan merk je al snel dat het vroeger helemaal niet beter was in Wallonië omdat ze zo hard werkten, wel omdat ze de Vlamingen zo hard lieten werken onder slechte arbeidsomstandigheden. Vlaanderen heeft zich gelukkig losgerukt van deze Waalse onderdrukkers.

laat de walen dan in vlaanderen hard werken voor de jobs die niet bezet zijn.
(waalse onderdrukkers :))

Hahaha ja, het 'Marchal' plan. Een totale mislukking, een truckje van Di Rupo om te zeggen dat hij toch iets doet aan de enorme problemen in Wallonië, maar in feite er gewoon helemaal niets gebeurd. Om over de vele corruptie schandalen maar te zwijgen.

ben je zeker? De Standaard Online - Wallonië iets harder aan het werk
blijkbaar is er toch wel verbetering...
Daarbij getuigt het marshal plan van wil om vooruit te gaan. Dat is toch een begin...we kunnen niet verwachten dat alles vandaag op morgen in orde komt.
Enja de schandalen in charleroi...zou niet mogen eh is wel goed dat er een einde aan is. Elders (in belgie) nemen we aan dat er niets mis is maar daar weten we het niet zeker, in charleroi zijn we nu tenminste wel zeker.
Vlaanderen heeft trouwens ook zijn schandaal verhaal gehad: denk maar aan de antwerpse politie


Omdat Walen dit niet willen :o

Ik denk dat het eerder aan de 'logheid' van het systeem is.
Waarom zouden ze niet willen?


Er is maar één win-win situatie mogelijk en dat is splitsen :D

zie mijn post voor deze post.

..
 
Kijk je moet eerst de Walen gewoon eens hard durven aanpakken. Alleen dan kan België blijven bestaan. Ze leven nu in een hangmatcultuur en dat is niet langer houdbaar.

volledig mee eens maar het is een gevaarlijk 'spel'.
 
Walen willen niet werken, uitkering betaalt bijna net zo goed. Beetje zwart bijklussen en later een vet pensioen.

Het systeem in belgie is overal dezelfde. Ik kan vlamingen die zo denken en ook walen. Nu gaat dat met een eerder rechtse regering hopelijk wel gedaan zijn.
(als milquet niet weer tegenzit :rolleyes:)
 
raar , ik dacht dat wij vlamingen alleen goed genoeg waren om in hun fabrieken aan een hongerloon te werken in omstandigheden waar menig mishandelende asiaantjes nog niet voor willen tekenen. neen Vlaanderen trok zich nooit op aan Wallonie, wallonie had ons nodig ... en wij wallonie ... (mutualisme) , nu hebbe we ze niet nodig (Parasitisme) en dumpen dus die handel

kan het nog egoistischer? Heb je ook maar 1 vriend? :o
 
Er is een heel kleine verbetering sinds Marchal plan maar lang niet genoeg natuurlijk. Di Rupo kon natuurlijk ook niet anders dan wat doen, het werd een beetje te erg. Maar nu hij hoogstwaarschijnlijk niet zal deelnemen aan de regering zal het sowieso niet zijn taak zijn om dit verder te zetten. Dat hele plan is dus een dood spoor en zal wellicht vervangen moeten worden.

Wat de flitspalen aangaat heeft Di Rupo gezegd dat die er niet mogen komen omdat de Walen dat schending van hun privacy vinden en dat wij Vlamingen dat eindelijk maar eens moeten begrijpen! Waarom denk je dat er zo weinig flitspalen staan in Wallonie? De PS heeft daar alles over te zeggen.

En ja je hebt gelijk laat meer Walen in Vlaanderen werken idd, maar dan moet de Waalse regering hun eindelijk wel aan het werk zetten en stimuleren om meer te werken.

Kijk je kan idd proberen om België verder te zetten en ik garandeer je dat dit geen ideale situatie zal opleveren voor beide landsdelen. Ik ben echter heel zeker dat als we splitsen het voor zowel Walen als Vlamingen een grote vooruitgang zal zijn.

België is imo een mislukt land, als je de geschiedenis ervan kent zie je al dat het totaal geen land had mogen worden en dat Vlaanderen beter onmiddelijk een onafhankelijke staat was geweest. Maar goed ieder zijn mening daarover.
 
kan het nog egoistischer? Heb je ook maar 1 vriend? :o

:rolleyes: volgens mijn stelling zou ik geen vriendjes hebben.

Verder zuigen mijn vrienden me niet uit en hebben ze me daarvoor ook niet uitgebuit.

en ok, das een egoistisch standpunt, kben ook een egoist ... maar tja, das nog nie verkeerd he :D
 
het is niet dat ze de middelen niet hebben om flitspalen te plaatsen, maar ze een andere kijk hebben op verkeersveiligheid, net als op zoveel andere gebieden we een andere kijk op zaken nahouden.
Mijn punt is alleen dat wallonië zich heus niet in een positie bevind waarin ze het recht hebben om absurde eisen te stellen aan ons, vanaf het maar begint te ruiken naar een vorm van staatshervorming, dan hoor je categoriek NON.
Is dat dan een manier om serieus te kunnen onderhandelen?

neen maar nogmaal is het milquet die zo reageert.
Men generaliseert hier veel te veel, milquet mag dan wel zeggen dat ze de stem van de walen verkondigt, mag ik er aan herinneren dat zei maar 33000 voorkeurstemmen had en haar partij maar 5% van de belgen voorstelt.
 
:rolleyes: volgens mijn stelling zou ik geen vriendjes hebben.

Verder zuigen mijn vrienden me niet uit en hebben ze me daarvoor ook niet uitgebuit.

en ok, das een egoistisch standpunt, kben ook een egoist ... maar tja, das nog nie verkeerd he :D

ieder zijn standpunt, egoistisch in zeker mate is niet verkeerd. Maar zeggen "elkaar helpen en dan niet meer als je de andere niet meer nodig hebt" is een brugje te ver voor mij...ieder zijn standpunt....
 
neen maar nogmaal is het milquet die zo reageert.
Men generaliseert hier veel te veel, milquet mag dan wel zeggen dat ze de stem van de walen verkondigt, mag ik er aan herinneren dat zei maar 33000 voorkeurstemmen had en haar partij maar 5% van de belgen voorstelt.
Mja het is eigenlijk jammer dat haar partij zo klein is , en bovendien weinig heeft met de Vlaamse tegenhanger. Volgens mij is dit een groot deel van het probleem. Zij is ook eerder links, terwijl de CD&V juist eerder centrum-rechts-conservatief is. Eerlijk gezegd zie ik geen goede samenwerking tussen die twee.
 
Mja het is eigenlijk jammer dat haar partij zo klein is , en bovendien weinig heeft met de Vlaamse tegenhanger. Volgens mij is dit een groot deel van het probleem. Zij is ook eerder links, terwijl de CD&V juist eerder centrum-rechts-conservatief is. Eerlijk gezegd zie ik geen goede samenwerking tussen die twee.

ik ook niet, ze hadden het beter zonder haar gedaan spijtig genoeg zie ik niet goed welke andere partij er in haar plaats zou komen :s
keuze is er tussen ecolo of ps maar die zijn nog meer links denk ik :s
 
neen maar nogmaal is het milquet die zo reageert.
Men generaliseert hier veel te veel, milquet mag dan wel zeggen dat ze de stem van de walen verkondigt, mag ik er aan herinneren dat zei maar 33000 voorkeurstemmen had en haar partij maar 5% van de belgen voorstelt.
dan moet di rupo of reynders haar dan maar de mond snoeren, maar in feite hebben ze niet liever dat ze alle bruggen opblaast tuss. leterme en hun.
we hebben het hier voornamenlijk over milquet maar di rupo is nog slechter, di rupo is een vlaminghater tout court. Zijn partij is rot, hun mentaliteit is rot en heel hun parisitaire samenleving is rot, dan mag jij nog een overtuigd belgicist zijn, hier in vlaanderen ben je zwaar in de minderheid;)
 
dan moet di rupo of reynders haar dan maar de mond snoeren, maar in feite hebben ze niet liever dat ze alle bruggen opblaast tuss. leterme en hun.
we hebben het hier voornamenlijk over milquet maar di rupo is nog slechter, di rupo is een vlaminghater tout court. Zijn partij is rot, hun mentaliteit is rot en heel hun parisitaire samenleving is rot, dan mag jij nog een overtuigd belgicist zijn, hier in vlaanderen ben je zwaar in de minderheid;)
Ik heb ook gehoord dat Walen nog liever België op het spel zetten dat een duimbreed toe te geven aan de Vlaamse ideeën omtrend de staatshervorming. Ze gaan dus erg ver ... de vraag is hoe ver willen de Vlamingen deze keer gaan?
 
Ik heb ook gehoord dat Walen nog liever België op het spel zetten dat een duimbreed toe te geven aan de Vlaamse ideeën omtrend de staatshervorming. Ze gaan dus erg ver ... de vraag is hoe ver willen de Vlamingen deze keer gaan?
dan moeten wij maar ook eens durven ver gaan, daarom vind ik het spijtig dat leterme 'gefaald' heeft, zo iemand hebben wij nodig,hij neemt
geen blad voor de mond en hij heeft het lef en de koppigheid om bij zijn (ons) standpunt te blijven
 
Leterme heeft in mijn ogen nog niet gefaald, in tegendeel zelfs. Er moet deze keer NIET toegeven worden aan de eisen van 'madame NON'.

Als er weer wordt toegegeven aan de Walen, als de splitsing van B-H-V er niet komt, en als er in de nabije toekomst evenveel geld naar de Walen blijft gaan: dan stem ik vanaf de volgende verkiezingen enkel nog op het Vlaams Belang.

Ik ben geen aanhanger van het VB, maar als de rest hun kak blijft inhouden en als er niet aan politiek wordt gedaan, dan maar aan anti-politiek.

Maar zo ver zijn we dus nog niet, ik ben benieuwd hoe de situatie gaat evolueren.
 
Maar goed, zelfs dan nog zou ik liever in een situatie als in België zitten met Nederlanders dan met eeuwig koppige Walen die liever lui zijn dan moe.

Zeker wel! En er zijn veel Vlamingen die zo denken, maar in dit land kan nu eenmaal alles.
(Om bvb nog maar te zwijgen over de hoofdoekenkwestie en de moslims die dus binnenkort met een bandana achter hun loket zitten. :rolleyes: )

België, the land of the free... :rolleyes:
 
Back
Naar boven