MuscleMeat

Wat gaat er met België gebeuren? (2 bezoekers)

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

Hoeft ook niet, migratie tussen landen kan best, net als werken in buitenland. Vlamingen haten Walen niet (ok sommigen dan) maar het gaat vooral over het feit dat België op dit ogenblik zeer inefficiënt bestuurd wordt, en als Vlaanderen dit wil verbeteren krijgen ze altijd een 'NON' van Wallonië.

Als de Vlamingen het zo goed weten, waarom kunnen ze het dan simpelweg niet uitleggen aan de Walen? "Ze willen niet luisteren" zeg je dan wss maar dit klopt echt niet eh...het is gewoon dat Vlamingen het niet begrijpen hoe dat ze het Walen moeten doen begrijpen. Hoe zou je zelf zijn "Walen, we weten hoe jullie zoveel miljard kunnen sparen" Dan gaan Walen echt niet neen zeggen hoor.



Ze mogen hier komen werken, sterker nog, wij zouden dit graag hebben. Er zijn genoeg knelpuntberoepen die niet ingevuld geraken door Vlamingen. Ik denk dat je er een verkeerd beeld over hebt, wij haten Walen niet, wij willen alleen beter bestuur voor het land. Als Wallonië dat blijft weigeren, dan zit er niets anders op dan op termijn elk onze eigen boontjes te doppen.

haha lol :) Op dit board geldt dit zeker niet want Walen zijn hier allemaal uberdom en het zijn k*twalen. Op dit board zijn er véél Walenhaters, laten we het zeggen zoals het is. Gelukkig is dit niet zo voor alle Vlamingen.

Tuurlijk zijn er knelpuntberoepen en denk je dat als het een apart land je gemakkelijker mensen gaat aantrekken? Echt niet. Volgens julie zijn walen al te lui om hun te bewegen om werk te zoeken in eigen land, dan gaat dat zeker niet beter gaan in een ander land.

..
 
Als de Vlamingen het zo goed weten, waarom kunnen ze het dan simpelweg niet uitleggen aan de Walen? "Ze willen niet luisteren" zeg je dan wss maar dit klopt echt niet eh...het is gewoon dat Vlamingen het niet begrijpen hoe dat ze het Walen moeten doen begrijpen.
Ik denk dat Leterme het heel netjes heeft uitgelegd, alleen vrezen de Walen gewoon dat NVA het land op termijn wil splitsen en daar nu de basis voor probeert te leggen. Ze gaan uit angst dus niet in overleg, ze luisteren niet eens naar wat er gezegd wordt omdat ze denken dat Vlamingen allemaal separatisten zijn.

Hoe zou je zelf zijn "Walen, we weten hoe jullie zoveel miljard kunnen sparen" Dan gaan Walen echt niet neen zeggen hoor.
Waarom zouden de Walen voor dat geld willen gaan werken als ze het nu zomaar van ons krijgen? Het gaat niet over sparen, het gaat over hun economie in gang trekken en meer Walen aan het werk krijgen. Maar voor hen is geld in de handjes krijgen gewoon makkelijker. En van die hangmat-cultuur moeten ze af, of ze graven hun eigen graf.
haha lol Op dit board geldt dit zeker niet want Walen zijn hier allemaal uberdom en het zijn k*twalen. Op dit board zijn er véél Walenhaters, laten we het zeggen zoals het is. Gelukkig is dit niet zo voor alle Vlamingen.
Niet alleen op dit board. Maar laten we eerlijk zijn, de Walen vragen er een beetje om. Als ze nu eens wat minder 'NON' en wat meer 'Oui' zouden zeggen he.

Tuurlijk zijn er knelpuntberoepen en denk je dat als het een apart land je gemakkelijker mensen gaat aantrekken? Echt niet. Volgens julie zijn walen al te lui om hun te bewegen om werk te zoeken in eigen land, dan gaat dat zeker niet beter gaan in een ander land.
Het gaat er niet om dat je ze met twee aparte landen beter aan het werkt krijgt. Als zij een apart land zijn dan worden ze gedwongen om hun eigen boontjes te doppen, tegenover nu waarbij ze alles in de handjes krijgen er dus geen reden is om de handen uit de mouwen te steken.
 
Ik denk dat Leterme het heel netjes heeft uitgelegd, alleen vrezen de Walen gewoon dat NVA het land op termijn wil splitsen en daar nu de basis voor probeert te leggen. Ze gaan uit angst dus niet in overleg, ze luisteren niet eens naar wat er gezegd wordt omdat ze denken dat Vlamingen allemaal separatisten zijn.

Dus hebben ze zoveel uren vergaderd om een monoloog te houden? Hoe kunnen ze nu denken dat Vlamingen allemaal separatisten zijn als er studies uitkomen waarin wordt gezegd dat 7/10 nog iets zien zitten met Wallonie


Waarom zouden de Walen voor dat geld willen gaan werken als ze het nu zomaar van ons krijgen? Het gaat niet over sparen, het gaat over hun economie in gang trekken en meer Walen aan het werk krijgen. Maar voor hen is geld in de handjes krijgen gewoon makkelijker. En van die hangmat-cultuur moeten ze af, of ze graven hun eigen graf.

Dus gaat volgens jou de werkloosheid nu sterk dalen na de stevige waarschuwing van de Vlamingen? We gaan zien maar dat er zo gedacht wordt als jij beweert geloof ik niet en de onderhandelingen zouden veel zakelijker moeten gebeuren zonder een gevoelsgebonden redenering mee gemoeid is.

..
 

Niet na een stevige waarschuwing nee, wel als een deel van die geldkraan dichtgaat, en het ander deel wordt gebruikt voor efficiënte doeleinden in Wallonië. En dat gaat gebeuren, we hoeven dit niet langer te pikken.

En als het niet gebeurt, ben ik vanaf de volgende verkiezingen ook een Vlaams Belanger.
 
Walen zijn juist zeer emotioneel tijdens deze formatie, dat is het hele probleem. Velen zijn angstig en/of denken dat bijna alle Vlamingen hen kwijt willen. Dat is idd niet zo en ook niet elke politieke partij wil dat. Alleen door niet mee te werken spelen ze juist in het voordeel van de separatisten. Ze moeten echt eens serieus met een open mind gaan nadenken over België en over hun houding, ze hebben het zelf in de hand. Elke dag worden er meer separatisten geboren, juist door hun houding.
 
Walen zijn juist zeer emotioneel tijdens deze formatie, dat is het hele probleem. Velen zijn angstig en/of denken dat bijna alle Vlamingen hen kwijt willen. Dat is idd niet zo en ook niet elke politieke partij wil dat. Alleen door niet mee te werken spelen ze juist in het voordeel van de separatisten. Ze moeten echt eens serieus met een open mind gaan nadenken over België en over hun houding, ze hebben het zelf in de hand. Elke dag worden er meer separatisten geboren, juist door hun houding.

volledig gelijk!
Nu is het een beetje een visieuse (al dan niet zo geschreven) cirkel...hopelijk geraken we er uit als 1 land!
 
volledig gelijk!
Nu is het een beetje een visieuse (al dan niet zo geschreven) cirkel...hopelijk geraken we er uit als 1 land!

ik vrees van niet...
 
ik vrees van niet...

Ik hoop dat Vlaanderen deel van Nederland wordt en Wallonië deel van Frankrijk :D.

Hoor je ooit iets van Wedstrijd sterkste man of powerlifting wedstrijden in Wallonië? (Buiten Aiseaux dan) Ik denk het niet he! En nederland heeft er zoveel. Ik ben trots om een Vlaming te zijn, maar ik vind het niet erg om nederlander te worden hoor. Dan speelt ons land nog eens een WK...
 
Die is al heel lang ver te zoeken, en dat ligt heus niet aan de Vlamingen alleen.


Héél erg moeilijk, en elk jaar moeilijker, blijkbaar.


Hoeft ook niet, migratie tussen landen kan best, net als werken in buitenland. Vlamingen haten Walen niet (ok sommigen dan) maar het gaat vooral over het feit dat België op dit ogenblik zeer inefficiënt bestuurd wordt, en als Vlaanderen dit wil verbeteren krijgen ze altijd een 'NON' van Wallonië.



Ze mogen hier komen werken, sterker nog, wij zouden dit graag hebben. Er zijn genoeg knelpuntberoepen die niet ingevuld geraken door Vlamingen. Ik denk dat je er een verkeerd beeld over hebt, wij haten Walen niet, wij willen alleen beter bestuur voor het land. Als Wallonië dat blijft weigeren, dan zit er niets anders op dan op termijn elk onze eigen boontjes te doppen.

Deze post omvat dus haast alles wat er heerst in België
 
Wil Frankrijk Wallonië er eigenlijk wel bij hebben?
 
Wil Frankrijk Wallonië er eigenlijk wel bij hebben?

volgens mij krijgen we Wallonië nergens verkocht ... wie wil er nu geld
blijven steken in een verliespost?
 
en wat met brussel?
 
Brussel kan gewoon als hoofdstad van Europa dienen, de ligging is daarvoor perfect. Het is net als Vlaanderen en Wallonië dan een deel van Europa dat perfect op zichzelf kan bestaan.

België heeft eigenlijk op dit moment al geen meerwaarde meer, het bestaat enkel nog op papier. Mensen die zeggen dat het grote voordelen biedt, of beweren dat splitsen heel nefaste gevolgen zal hebben voor de gewesten zijn gewoon Belgicist, maar hebben daar verder eigenlijk geen goed argument voor.

Maar goed eer men zo ver is dat dit bij iedereen doordringt zal het eerst nog tien of twintig jaar duren, waarbij men nog wat verder blijft knoeien met ingewikkelde Belgische oplossingen die totaal overbodig zijn...
 
en wat met brussel?

goeie vraag.
Gaan de belastingen van mensen die in brussel werken dan ook niet naar brussel en niet meer naar vlaanderen? Ben niet zeker maar in dat geval zou brussel wel heel wat geld kunnen krijgen aangezien dat nu allemaal naar vlaanderen gaat.
 
Ik heb het hier al eens gezegd hé, BXL mogen ze hebben van mij :p
De grote meerderheid van Brussel beschouwd zichzelf toch al als sjieke Franstalige Waal.
Jammer voor de echte Brusselaars, maarja ...
 
Ik heb het hier al eens gezegd hé, BXL mogen ze hebben van mij :p
De grote meerderheid van Brussel beschouwd zichzelf toch al als sjieke Franstalige Waal.
Jammer voor de echte Brusselaars, maarja ...
yeah sure en al die miljarden aan inkomsten van zaventem/hoofdkwartieren van topbedrijven/europa/... weggooien? :roflol:
 
yeah sure en al die miljarden aan inkomsten van zaventem/hoofdkwartieren van topbedrijven/europa/... weggooien? :roflol:

Als je de overgrote rekening bekijkt, komen we dan nog goedkoper uit dan dat we Wallonië blijven sponsoren ;)

Al datgene wat in BXL ligt, moet ook onderhouden worden, krijgen ook langs alle kanten subsidies...
Denk je nu werkelijk dat Vlaanderen niet zonder BXL kan?
 
Als je de overgrote rekening bekijkt, komen we dan nog goedkoper uit dan dat we Wallonië blijven sponsoren ;)

Al datgene wat in BXL ligt, moet ook onderhouden worden, krijgen ook langs alle kanten subsidies...
Denk je nu werkelijk dat Vlaanderen niet zonder BXL kan?


vlaanderen kan zeker zonder brussel maar dan hebben ze véél geld minder.
Maar dat is niet erg want vlaanderen is het van het, geen problemen, geen werkloosheid, ongeloofelijk hoe rijk ze zouden zijn als ze op zich zouden bestaan!
hup vlaanderen!
 
Back
Naar boven