XXL Nutrition

Wat gaat er mis bij het maken van mijn voedingsschema?

Bezoekers in dit topic

teenbodybuilder

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
82
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Dus.. Ik ben bezig met het maken van een voedingsschema. Omdat ik flexibel wil gaan diëten, wil ik mijn voeding gaan tracken in MyFitnessPal. Ik heb echter wel de Excel sheet van dit forum gebruikt om mijn caloriebehoefte en targets te berekenen. Uiteindelijk wilde ik de berekende caloriebehoefte met procentuele targets (E/K/V) invoeren in MyFitnessPal. Toen kwam ik echter tot de conclusie dat deze aanzienlijk van elkaar schelen. Wat gaat hier mis?

Excel berekent dit: http://nl.tinypic.com/r/2agw7dh/9

Als ik dan in MyFitnessPal de caloriebehoefte invoer met de procentuele targets van E/K/V krijg je deze absolute waarde die totaal niet overeenkomen met die van Excel? http://nl.tinypic.com/r/2lar96b/9

Wat gaat hier mis? Wie kan me helpen?

Als de links niet werken, svp openen in een andere browser :D
 
ze geven beide toch 40 carbs 40 eiwit en 20 vet aan?
Het aantal gram eiwit in de excel klopt niet zie ik, dat moet ook 375 zijn zoals in MFP staat. Eiwit en carbs zijn 4 kcal per gram, vetten zijn 9 kcal per gram.

Naar mijn mening zijn dat trouwens veel te veel eiwitten, meer dan 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is nergens voor nodig, ik zou de carbs en vetten wat verhogen en de eiwitten verlagen.
 
ze geven beide toch 40 carbs 40 eiwit en 20 vet aan?
Het aantal gram eiwit in de excel klopt niet zie ik, dat moet ook 375 zijn zoals in MFP staat. Eiwit en carbs zijn 4 kcal per gram, vetten zijn 9 kcal per gram.

Naar mijn mening zijn dat trouwens veel te veel eiwitten, meer dan 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is nergens voor nodig, ik zou de carbs en vetten wat verhogen en de eiwitten verlagen.


Ah dus wat MyFitnessPal aangeeft klopt en wat er in Excel staat dus niet?! Ja die verhoudingen was een voorbeeld. Ik ga 2 gram eiwtten per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht en de rest van de kcal opvullen met koolhydraten! Thanks man!
 
ja er zit een fout in de excel, carbs en eiwit zijn dezelfde hoeveelheid kcal per gram ;)
 
Back
Naar boven