Fitness Seller

Wat gaat hier niet goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RLS

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2015
Berichten
68
Waardering
16
Lengte
1m81
Massa
80kg
Na de kerstperiode waarin het regime wat minder strak stond, vanaf 6-1 weer heel nauwkeurig gaan eten. Alles afgewogen, juiste macro's etc. Het doel is bulken naar de 80 kg.

Ik weet dat ik heel lastig aankom, dus daarom hoog in Kcal gaan zitten. Mijn onderhoud is 2600, ik zet in op 3250+.
Kcals afgelopen week:

3807
3634
3251
3548
3467
3403

Gewicht:
72.3
72.1
72.0
72.6
72.7
72.3

De Kcals zijn écht nauwkeurig gemeten en gewogen. Minimaal 2 gram eiwit per dag zit er ook in.

is de periode te kort, of nóg meer erin stoppen?!
 
Ik zou dit nog een week doorzetten. Als er dan nog steeds geen stijgende lijn in je gewicht zit, je intake iets ophogen. Waarom toch nog wel behoorlijke verschillen van dag tot dag in je intake tussen 3250 en 3800?

p.s. Ik heb ook ongeveer deze lengte en gewicht, ben ook 'hardgainer' en kom nu heel langzaam aan op 3500.
Succes!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
door naar één week te kijken kan je nog weinig zeggen. het beste is om het gemiddelde van de week te nemen en die te vergelijken met de volgende weken. wanneer je een stijgende lijn ziet, zit je goed. anders zou ik proberen meer te eten, wanneer je ziet dat je vast zit. succes!
 
Ik ben van 65 naar 72 gegaan op +~2.900. Dus ik zou zeggen/denken dat het genoeg zou moeten zijn.

ik zie ook zeker wel verschil, alleen niet op de weegschaal.

verschil komt dat mijn doel 3.250 is, maar als er een dag tussen zit dat er makkelijk meer ingaat neem ik dat mee.
 
Hangt ook een beetje af van je dagelijks verbruik in gym/werk/school noem maar op.
Kan ook zijn dat je wel bent bijgekomen, maar vet/vocht bent kwijt gespeeld. Dus hou het nog even aan.
 
Ik ben van 65 naar 72 gegaan op +~2.900. Dus ik zou zeggen/denken dat het genoeg zou moeten zijn.
Als je zwaarder wordt, neemt je onderhoud ook toe. Net zoals dat je onderhoud lager wordt als je flink gaat afvallen.
 
Ik zou wat meer op 1 lijn gaan zitten met inname, gewoon 3250 eten werkt dat niet dan verhoog je wat dit lijkt mij onnodig vet aanzetten als je gewoon wat gaat eten. Zou het ook per 2 weken bekijken en hou je je ook aan macro's? Als je dit niet doet en je KH inname schommelt veel dan is het vocht wat je lichaam vasthoud natuurlijk ook anders.
 
Als je zwaarder wordt, neemt je onderhoud ook toe. Net zoals dat je onderhoud lager wordt als je flink gaat afvallen.

Zeker, maar zoveel op die paar kilo?
 
Ik zou wat meer op 1 lijn gaan zitten met inname, gewoon 3250 eten werkt dat niet dan verhoog je wat dit lijkt mij onnodig vet aanzetten als je gewoon wat gaat eten. Zou het ook per 2 weken bekijken en hou je je ook aan macro's? Als je dit niet doet en je KH inname schommelt veel dan is het vocht wat je lichaam vasthoud natuurlijk ook anders.

KH schommelt inderdaad wel. Niet zozeer
qua percentage tov totaal, maar wel qua grammen.

zou dat het kunnen zijn?
 
  • Like
Waarderingen: Ds83
Zeker, maar zoveel op die paar kilo?
Van 65 naar 72 is wel meer dan 'een paar'. En het kan heel simpel een combinatie van factoren zijn:
- hogere BMR (vooral als die 7 kg voornamelijk spiermassa is)
- je dagelijkse activiteiten kosten meer energie
- je traint zwaarder of langer
- je beweegt (onbewust) meer door de dag heen
 
1 week zegt ook niet veel. Maag/darm volume kan schelen, voht kan wisselen. Vaak is het als je meteen gaat eten dat je gewicht in ene toeneemt omdat je maagvuling stijgt. Dan over de dagen erna went je lijf eraan en kan je weer wat vocht kwijtspelen.
Hou eerst maar eens 2 -3 weken die 3250 consistent vol.
Misschien nog eens je schema goed bekijken of je alles wel goed hebt ingevuld en geen rekenfoute hebt gemaakt (100 gr ongekookte rijst =350 kcal en 100 gr gekookt maar 110 kcal bijvoorbeeld).

Per dag wegen en na een week een conclusie trekken is gewoon te snel. Dus doorzetten en anders mogelijk je schema eens posten zodat we een extra check met je mee kunnen doen.
 
Vanochtend 72,9. Dus op een week 0,6 erbij.
Als ik 1 keer per week had gewogen was het topic er niet gekomen :D

Ik ga het in de gaten houden!
 
Back
Naar boven