AndroidHealthClinic

Wat gebeurt er als je te veel eiwit eet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Wat gebeurt er als je te veel eiwit eet?

Ik heb twee dingen hier over gelezen:

Als je te veel eiwit eet, dan zet het zich om in vet en een ander zegt weer, alles wat je te veel aan eiwit binnen krijgt, dan gaat via je darmstelsel er weer uit.

Wat is nu waar??
 
Een ding is zeker, als je er teveel op hebt zal iedereen je spontaan weglopen als ze je tegenkomen. En nee, niet omdat je zo indrukwekkend bent!


;)
 
Teveel eiwit kan uiteindelijk omgezet worden naar ketonen, glucose en ook naar vet. Het zal pas naar vet worden omgezet wanneer de voorraad glycogeen in de lever helemaal vol is.
Het is dus mogelijk, maar het komt niet veel voor.
 
Er gaat zoiezo veel eiwit verloren in de spijsvertering...
Slechts 40-60% van normaal eiwit (dus niet whey) zal opgenomen worden.
Eet je teveel eiwit dan zal een deel meetellen als energie en een deel gebruikt worden voor weefsel - en spierherstel.
En zoals burn zei; als er een calorisch overschot is van 1 van de 3 macronutrienten dan gaat het lichaam altijd proberen het teveel aan energie als vet op te slaan. Het voordeel van eiwit is dat het proces om naar vet om te zetten veel moeilijker gaat dan bij vet zelf of glucose.
 
Originally posted by burn
Het is dus mogelijk, maar het komt niet veel voor.

Originally posted by admin
Er gaat zoiezo veel eiwit verloren in de spijsvertering...
Slechts 40-60% van normaal eiwit (dus niet whey) zal opgenomen worden.
Eet je teveel eiwit dan zal een deel meetellen als energie en een deel gebruikt worden voor weefsel - en spierherstel.

Vandaar dat ik liever aan de hoge kant zit als ik spierbehoud/groei als doel heb.
 
Originally posted by bestoldschool




Vandaar dat ik liever aan de hoge kant zit als ik spierbehoud/groei als doel heb.

Dat eiwit niet snel naar vet wordt omgezet zegt nog niet zoveel. Koolhydraten worden ook pas bij heel grote hoeveelheden omgezet naar vet. Dit betekent niet dat je geen vet aan kunt zetten door eiwitten of koolhydraten.
Als jij teveel eiwit eet dan zal het vet wat je eet eerder opgeslagen worden i.p.v. verbrand.
 
Laatst bewerkt:
en dan moet je je vriendin mes en vork erbij geven :D
 
Je wordt er vetter van,,,
 
Als ik teveel eiwit eet laat ik abrupt een ruftie.
 
ja, je laat ook meer scheten hahaha lol,,,
 
die scheten stinken dan nog meer dan daarvoor :D :fart:
 
toen ik klein was moest ik een periode mn eiwitintake verminderen omdat ik allemaal vreemde witte vlekken op mn benen kreeg. Gelukkig verdwenen ze weer , daarna nooit last van gehad.
 
Ik las laatst dit:
5. Eiwit is goed, maar niet te veel
Tijdens het afvallen zul je altijd te maken hebben met verlies van spierweefsel. Door het eten van voldoende eiwit kun je dit verlies enigszins beperken. (Immers, spieren bestaan uit eiwitten). Daarbij geven eiwitten een sterk verzadigd gevoel. Maar overdrijf niet! Een voeding met te veel eiwitten is belastend voor de nieren.
Bron: http://www.opdieet.nl/eten.htm

Weet iemand hoe het de nieren zou belasten, en wat de grens zou zijn?
 
Originally posted by Man-Mountain
toen ik klein was moest ik een periode mn eiwitintake verminderen omdat ik allemaal vreemde witte vlekken op mn benen kreeg. Gelukkig verdwenen ze weer , daarna nooit last van gehad.

aha, dat verklaart de vreemde witte plekken op mijn rug en buik
 
Komt weer de aloude vraag wat is TEVEEL eiwit
 
Hangt van de situatie af... iemand die gebruikt mag 4-5 gram eiwit de kg eten dat is teveel voor een natural.
Iemand die lichter sport heeft ook minder eiwit nodig dan een intensieve sporter... daarom vind ik niet dat je een vast getal kunt plakken. Maar meestal merk je wel bij jezelf wanneer je meer of minder eiwit moet eten..uitproberen dus!
 
Originally posted by ccnp
Wat gebeurt er als je te veel eiwit eet?



Je zult het niet geloven, maar als je er echt jaren aan een stuk teveel van eet ga je op een kip(of een haan) lijken. Kijk maar naar mij......:(
 
een overschot aan eiwitten wordt omgezet in vetweefsel.


gr rob
 
Originally posted by rob12345
een overschot aan eiwitten wordt omgezet in vetweefsel.
gr rob

Ik snap soms niet hoe mensen dingen die ze absoluut niet weten, kunnen brengen als feiten.

Leg a.u.b. uit waarom, of laat een bron zien.
 
Ik zei ook niet dat het een feit is, het is mijn eigen theorie
Das wel een verschil natuurlijk.
In mijn hoofd begrijp ik de natuurlijke processen best goed, maar het uitleggen gaat mij vaak iets moeilijker af,
Sorry als ik je dus op het idee heb gebracht dat mijn post geplaatst was met ontwetendheid, wat dus NIET zo is.
Ik heb alleen een beetje moeite met het uitleggen.



gr rob





Originally posted by burn


Ik snap soms niet hoe mensen dingen die ze absoluut niet weten, kunnen brengen als feiten.

Leg a.u.b. uit waarom, of laat een bron zien.
 
Back
Naar boven