MuscleMeat

wat goede raad is welkom (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ALFAROMEO

Cool Novice
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
29 jun 2005
Berichten
43
Waardering
0
als ik train doe ik steeds vier sets van 12,10,8,6.Nu die laatste moet de top zijn,doe ik dan zoveel ik kan of stop ik gewoon aan zes.Ik voel dat ik meer kan maar mijn vriend stopt steeds aan zes,is het niet beter tot ik niet meer kan.alvast bedankt ;)
 
die laatste set van 6 reps.... de allerlaatste rep moet je er echt uitpersen.. als het zo is dat die laatste je het gevoel geeft, dat je er nog wel een paar kunt doen, zou ik het gewicht verhogen!
 
maar dan moet je wel oppassen dat je iedere training de volgorde van je oefeningen veranderd

want als je bijvoorbeeld altijd eerst plat bankdrukt op deze manier daarnaa incline dan is je incline niets meer waard dus zorg ervoor dat je ook eens incline voor plat doet...
 
Jep, gewicht verhogen. Het gaat er uiteindelijk om dat je elke training weer een beetje meer gewicht kan pakken.
 
Waarom piramidetraining? Pak gewoon een gewicht welke je max 6 reps uit kan halen en doe daar 3 setjes van. Setjes van 12 reps gebruik ik als warming up.
 
Als je élk setje tot 12 kan gaan moet je gewoon gewicht verhogen
er zijn 100den methodes maar algemeen wordt genomen dat je begint met hogere frequentie (bvb. 10-12 reps) en eindigt met lagere frequentie (4-6 reps)
 
En variatie in aantal reps..
 
elke set moet je zover doorgaan totdat je niet meer kan (= tot failure)
wanneer je dan niet het aantal reps haalt wat je van plan was, moet het gewicht dus de volgende keer hoger of lager kiezen.

Ik ben zelf wel fan van het omgekeerde piramide systeem.
Dwz (na opwarmen) eerst de laagste reps met meeste gewicht en dan steeds afbouwen qua gewicht.
bijvoorbeeld: 2 sets opwarmen, 6, 8, 10, 12
 
Persoonlijk pak ik altijd 12,10,8, maxed. Als ik dan op een gegeven moment tijdens het setje waar ik 8 keer moet doen meer herhalingen kan doen dan dat weet ik dat ik de volgende training dus kilos kan toevoegen.
 
ok bedankt allemaal zal wat kilo's bij steken bedankt
 
paulwb zei:
elke set moet je zover doorgaan totdat je niet meer kan (= tot failure)
wanneer je dan niet het aantal reps haalt wat je van plan was, moet het gewicht dus de volgende keer hoger of lager kiezen.

Ik ben zelf wel fan van het omgekeerde piramide systeem.
Dwz (na opwarmen) eerst de laagste reps met meeste gewicht en dan steeds afbouwen qua gewicht.
bijvoorbeeld: 2 sets opwarmen, 6, 8, 10, 12

Yup mee eens!
 
Stop met tellen van reps !

Neem gewoon 75-85% van je 1RM en doe daar net zo veel reps mee als je met redelijke vorm op eigen kracht aankan.
 
Maar 3, hoe bepaal je op oefeningen zoals dumbbell extensions je 1RM?
Voor deadlift, Squat en bench weten de meesten datwel (de showoff oefeningen), maar voor een legcurl is dat lastiger voor de meesten!
 
Voor alle "veilige" oefeningen kan je je 1RM bepalen. Vor de minder "veilge" oefeningen zoals liggende dumbbell extension zou je gebruik kunnen maken van zo'n berekeningstabel.

Verders denk ik dat iedereen met een beetje ervaring wel ongeveer weet waar z'n max. ligt voor de door hem gebruikte oefeningen
 
Back
Naar boven