XXL Nutrition

wat haat je het meest aan cutten?

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
topic zegt het al.....

vb.

-verliezen van spiermassa
-altijd maar schoon eten
-weinig energie
-weinig vooruitgang

Ik persoonlijk vind het moeilijk om niet te rigureus te gaan cutten. Ik heb soms de neiging om te snel in mijn kcal te zakken omdat ik te snel resultaat wil. Maar ik doe het nu rustig aan, ik zie wel verandering maar gaat wel langzaam :( Geduld is een schone zaak.......

Wat haat jij het meest?
 
Ik cut niet... ik bulk ook niet, ik probeer gewoon het hele jaar een mooi fisiek te hebben.... als je niet bulkt dan hoef je ook niet te cutten :D
 
Énigste voordeel is dat je wat vet kwijt raakt, voor de rest heeft het alleen nadelen.
 
Gouwetonny zei:
Énigste voordeel is dat je wat vet kwijt raakt, voor de rest heeft het alleen nadelen.
Nou, het verbeterd door de vele cardio ook de gezondheid hoor.
En het vet verliezen op zich heeft natuurlijk tal van esthetische voordelen die je helpen in het leven en je meer zelfvertrouwen geven.
Ik ben het wel eens dat onder de 6% duiken je alleen nadelen geeft. Buiten het ripped eruit zien.

Maar zelf vind ik het grootste nadeel dat (vooral low carb) je zo humeurig en depri maakt.
 
het weinige eten ik ben gewend om nogal veel te eten :D
 
- Krachtverlies
- Geen spieropbouw
- Cardio (valt op zich wel mee, en conditie erbij is ook leuk)

Verder geen nadelen. Spiermassa verlies ik nauwelijks, want ik cut erg rustig (-0,5 kg/week). Schoon eten vind ik niet erg, en ik heb ook niet vaak honger, omdat ik de maaltijden goed verdeel en anders water drink :)
 
Nadelen van cutten:
-low carb, weinig energie, geen puf,
-zeer eentonig (zeker als je in de wedstrijdfase zit)

Voordelen :
-ripped, super fysiek waar jezelf trots op kunt zijn
-je bent veel gedisciplineerd met je voeding
-en last but not least.. als je je cutschema hebt gehad, weet je je "bulk"fase veel meer te waarderen.
 
Nadelen :

Weinig eten. Ik wil hou gewoon van eten, dus het is k*t om een extra portie pasta te laten staan.

Voordelen :

Je ziet er veel en veel beter uit.
Zit lekkerder in me vel.
Eten is een eitje, dus je heb veel tijd voor andere dingen.
Zweet een stuk minder.


Nooit meer over de 12% voor deze jongen ;)
 
Cardio.... Ben nu ook beetje bij beetje me Cardio aan het opschroeven, maar heb er echt zo'n hekel aan!

Enige dat je kan doen is de zaal rond kijken en dan bedenken wat die zomer ecto's in godsnaam aan het trainen zijn, want het lijkt nergens op. :D
 
*de hele fag futloos rond lopen, en wetende dat je naast je krachttraining nog op die rotfiets moet kruipen.
*het bijtende hongergevoel.
*kracht en massaverlies.
 
nadelen:
- minder energy
- humeurig
- krachtverlies

voordelen:
- ripped uitzien
- zelfvertrouwen
 
- absoluut cardio .. saai! na 5 minuten ga ik mezelf al over proberen te halen om 20min ipv 30 te doen .. haha! lelijk gedrag .. gelukkig weet ik altijd door te bijten!

- momenten dat je energiepeil zo laag duikt moeten negeren. Normaal pak je dan even wat extra, desnoods een chocotoff :P haha .. nu moet het strikt volgens plan, want je wil zo snel mogelijk (doch verantwoord) van dat geneuzel af.


Voordelen .. smalle taille + 8-pack .. benen niet meer van die lompe hompen vlees :)

Armen, borst en rug vind ik @ 18% ook nog wel okay
 
Wat ik het meest haat aan cutten is het stoppen met cutten.
 
Me zelf humeurig en depri voelen door de lage KH inname
 
Ik cut niet, schoon boven je onderhoud blijven eten én 3 / 4 keer 40 minuten cardio na de training. Mijn gewicht blijft hetzelfde maar mijn vetpercentage neemt (bij mij) snel af. Het duurt misschien iets langer, maar je groeit door én verliest geen kracht.:D ;)
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat ik het tot 2 of 3 keer toe verziekt heb. Nu ga ik niet meer cutten voor ik 110kg weeg.

Ben te laag gegaan denk ik, wilde te strict zijn en voelde me slap. Veel massa verloren. Elke keer als ik wat ging drinken stortte ik onderhand in elkaar, zoals vorig jaar koninginnedag.
 
verlies van spiermassa.. daar baal ik echt van. Verder maakt het me geen deuk uit, wel lekker voor de afwisseling van al dat vreten.
 
niet kracht om normaal alle oefeningen van KT te volbrengen endaarna dus als sta te shaken .....maar dan ook nog ff een half uur moet hardlopen op die tyfus band.....
daarna wel een voldaan top gevoel....en fakking honger.
de dag erna?
zelfde verhaal
 
voordeel: dikke cutkuur
 
Back
Naar boven