Fitness Seller

Wat heb jij voor studie gedaan en wat voor werk ben je gaan doen?

Bezoekers in dit topic

Ik heb dit jaar HBO Sportmanagement afgerond en ben nu bezig met een studie voedingsadviseur. Als ik die afgerond heb wil ik voor mezelf beginnen als personal trainer/voedingsadviseur.

Op dit moment werk ik bij een online marketing bureau en doe ik tussendoor wat voeding- en trainingsadvies.. gewoon voor erbij.
 
Ik werk bij gemeente als buitenmedewerker. Vast contract, elke dag lekker buiten (gras maaien, schoffelen, bomen kappen, perkjes bijhouden enzovoort) en uurtje pauze in het bussie met mijn aardige collega's. Verdiend ook wel oke (2000 netto).

Geen opleiding voor gedaan :)
 
Ik werk bij gemeente als buitenmedewerker. Vast contract, elke dag lekker buiten (gras maaien, schoffelen, bomen kappen, perkjes bijhouden enzovoort) en uurtje pauze in het bussie met mijn aardige collega's. Verdiend ook wel oke (2000 netto).

Geen opleiding voor gedaan :)

Heet dat niet gewoon hovenier?
 
Geen opleiding gedaan, momenteel buig ik bananen.

Nu weten jullie waarom bananen krom zijn, ik ben degene die er verantwoordelijk voor is. :o
 
Bedrijfseconomie(HRO), Managerial Controlling(Nyenrode).
Werk Assistent Controller.
 
Ik werk bij gemeente als buitenmedewerker. Vast contract, elke dag lekker buiten (gras maaien, schoffelen, bomen kappen, perkjes bijhouden enzovoort) en uurtje pauze in het bussie met mijn aardige collega's. Verdiend ook wel oke (2000 netto).

Geen opleiding voor gedaan :)

wtf fix mij ook zo'n baan
 
MSc. Human-technology interaction

Eerst bij ingenieursbedrijf gewerkt voor ontwerpen van concepten voor gebouwgebonden installaties. Denk aan HVAC systemen, fire safety en lighting (6 maanden engineer, toen engineer/designer).

nu project engineer (commercieel technisch, tussen sales en productoe in zeg maar) in olie en gas sector. Zeker meer mijn ding, tof werk.

Heeft allemaal niet zo veel met opleiding te maken al heb ik ook werktuigbouwkunde (ondernemerschap en innovatie) gedaan wat wel commercieel/technisch is.
 
Ik werk bij gemeente als buitenmedewerker. Vast contract, elke dag lekker buiten (gras maaien, schoffelen, bomen kappen, perkjes bijhouden enzovoort) en uurtje pauze in het bussie met mijn aardige collega's. Verdiend ook wel oke (2000 netto).

Geen opleiding voor gedaan :)

Is dat niet ergon? heb je ook een handicap?
 
MSc. Human-technology interaction

Eerst bij ingenieursbedrijf gewerkt voor ontwerpen van concepten voor gebouwgebonden installaties. Denk aan HVAC systemen, fire safety en lighting (6 maanden engineer, toen engineer/designer).

nu project engineer (commercieel technisch, tussen sales en productoe in zeg maar) in olie en gas sector. Zeker meer mijn ding, tof werk.

Heeft allemaal niet zo veel met opleiding te maken al heb ik ook werktuigbouwkunde (ondernemerschap en innovatie) gedaan wat wel commercieel/technisch is.

olie en gas is sowieso nice. Welk bedrijf zit je?
 
Heb bedrijfskunde gestudeerd, ben nu gewoon verhuur medewerker bij een dealer en account manager. :o
 
......nu project engineer (commercieel technisch, tussen sales en productoe in zeg maar) in olie en gas sector. Zeker meer mijn ding, tof werk. ......
Kan je wat meer vertellen over je functie als project engineer in zo'n organisatie? Wat zijn je dagelijkse bezigheden en verantwoordelijkheden? Hoe technisch ben je nog bezig?

Ben zelf ook wel genteresseerd in het raakvlak tussen techniek, commercieel en bedrijfsvoering als baan voor als ik klaar ben met m'n studie. (Al lijkt het me verstandig om wel eerst volledig in de techniek te starten?)
 
Gelaat spuiter maar alleen nog in vrije tijd.

Ook doctor in de weetnietkunde en licentaat anaalklier ontleding.
 
Is dat niet ergon? heb je ook een handicap?

Nee gewoon gemeente. Ook geen handicap nee :p

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Heet dat niet gewoon hovenier?

Nee hoveniers zijn privaat, wij onderhouden publieke tuintjes ed
 
olie en gas is sowieso nice. Welk bedrijf zit je?

Not DBB approved info ;) Ik ben zelf verantwoordelijk voor alle contact met Shell, dus dat is wel tof. Alle grote olie giganten passeren de revue.

Kan je wat meer vertellen over je functie als project engineer in zo'n organisatie? Wat zijn je dagelijkse bezigheden en verantwoordelijkheden? Hoe technisch ben je nog bezig?

Ben zelf ook wel genteresseerd in het raakvlak tussen techniek, commercieel en bedrijfsvoering als baan voor als ik klaar ben met m'n studie. (Al lijkt het me verstandig om wel eerst volledig in de techniek te starten?)

Werkzaamheden kunnen enigsinds verschillen per organisatie, maar je moet het zo zien dat je continue zal gaan samenwerken met sales en productie. Dat houdt in klant aanvragen technisch inhoudelijk bekijken en beoordelen; een klant doet een aanvraag of zit met een probleem, dat ga jij vertallen naar een offerte (dat is dus puur technisch werk). Dit geef je weer aan aan sales zodat zij weten wat ze moeten verkopen.

Anderszijds ga je zodra een order binnen is deze inhoudelijk beoordelen en zorgen dat je van de klant alle technische data krijgt die benodigd is zodat productie de aanvraag uit kan gaan voeren.

Je bent daarbij continu aanspraakpunt van de klant en hebt dus veel klant contact. Mee gaan naar kickoff meeting etc. Ga je dan heen met sales persoon waarbij hij de commerciele aspecten bespreekt en jij technische aspecten. Gezamelijk kom je tot een verkoop (af en toe beetje good cop bad cop spelen om tot verkoop te komen, kan erg leuk zijn).

Het is maar net welke voorkeur je zelf hebt of waar je meer affiniteit mee hebt of je meer commercieel bent of meer technisch. Je zal je sowieso de techniek eigen moeten maken maar dat zal je altijd moeten als project engineer. Eventueel kan je er voor kiezen de sales kant op te trekken of meer richting engineering/design/r&d.

Erg veelzijdig werk. Je moet zeker stress bestendig zijn want het kan erg chaotisch worden. Zeker in mijn sector (olie en gas) krijg je te maken met plants die in turn around zitten oid en dan kan het voorkomen dat je direct diezelfde dag al je werk moet laten vallen en met spoed zaken geregeld moeten hebben.

Je moet commercieel ingesteld zijn en ook een beetje een babbel hebben zal je werk goed helpen. Als je dus half autistisch bent zal je het wel zwaar kunnen krijgen. En je moet goed technisch onderlegd zijn. Vind het zelf perfecte combi tussen commercie en techniek. Moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige werk engineer/designer was en dat wel meer WO niveau vergde, dat mis ik in mijn huidige baan wel. Maar hier ben ik veel meer bezig met sales en veel klantencontact wat ik erg leuk vind.
 
Back
Naar boven