XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Bezoekers in dit topic

  • Ik denk dat ik uit mijn vorige bijdragen wel duidelijk was dat het mij niet specifiek om kracht ging, maar meer over algemene fitheid. Wat je toch vaak ziet, is dat zodra er een auto naast de deur staat, de bewegingsarmoede en de 'dad bod' er bij velen langzaam insluipt. De aanschaf van een fiets met trapondersteuning bij mensen die nog fit genoeg zijn om op een gewone fiets van A naar B te fietsen, genoeg voorbeelden te bedenken.
    Ik zelf leun meer naar de functional kant van training in plaats van de physique shit
     
    Ik werk bij het sorteercentrum van Postnl en heb zojuist een pakketje laten vallen.
    Super kut natuurlijk, zat blijkbaar iets vloeibaars in.
    Tijdens het schoonmaken kwam een beetje vloeistof op mijn hand.

    Ineens zieke haargroei op mijn hand, niet normaal.
    Iemand bekend met asteron ofzo?
     
    Ik denk dat ik uit mijn vorige bijdragen wel duidelijk was dat het mij niet specifiek om kracht ging, maar meer over algemene fitheid. Wat je toch vaak ziet, is dat zodra er een auto naast de deur staat, de bewegingsarmoede en de 'dad bod' er bij velen langzaam insluipt. De aanschaf van een fiets met trapondersteuning bij mensen die nog fit genoeg zijn om op een gewone fiets van A naar B te fietsen, genoeg voorbeelden te bedenken.
    Het was een grapje ;). Hap hap
     
    Vingers verbrand aan de AAS toen je weer een varkenshaasje wilde grillen?
    Nee, een redelijk hete steel van een pan die ik uit de oven had gehaald. Hij stond gelukkig al even op de kookplaat en toen iedereen tegen me aan zat te ouwehoeren pakte ik hem met mijn blote hand beet.

    Vannacht misschien een worstje grillen in 10 seconden.
     
    Ik heb een leerling in de klas, B. 9 jaar, wiens vader een zwaar drankprobleem heeft. De thuissituatie is een hel. Na de les kwam hij terug naar boven, deed de klasdeur open, zag me, liep snel naar me toe en pakte mij vast en zei:" meester, ik wil niet naar huis, ik wil bij jou blijven". Afschuwelijk! De school pakt al 2 jaar het probleem aan maar het haalt niks uit. Dit kind leeft al twee jaar in een hel, samen met zijn twee kleinere broertjes. Dit weekend zaten ze allemaal in de wagen, trok de dronken vader plots keihard aan het stuur en verongelukten ze bijna. "Meester, ik was zo bang, ik dacht dat mijn broertjes dood gingen gaan". Ik besprak dit met de "zorgcoördinator": "ja, het is daar inderdaad niet zo tof thuis". NIET ZO TOF????? Ze schudde het van zich af en ze begon over chocolaatjes te praten.
    Met de "school pakt al twee jaar het probleem aan" moet ik me corrigeren. Ze weten al 2 jaar van het probleem maar hebben nooit iets ondernomen. Het CLB is door mijn aandringen pas een paar maand geleden ingeschakeld.
     
    Ik heb een leerling in de klas, B. 9 jaar, wiens vader een zwaar drankprobleem heeft. De thuissituatie is een hel. Na de les kwam hij terug naar boven, deed de klasdeur open, zag me, liep snel naar me toe en pakte mij vast en zei:" meester, ik wil niet naar huis, ik wil bij jou blijven". Afschuwelijk! De school pakt al 2 jaar het probleem aan maar het haalt niks uit. Dit kind leeft al twee jaar in een hel, samen met zijn twee kleinere broertjes. Dit weekend zaten ze allemaal in de wagen, trok de dronken vader plots keihard aan het stuur en verongelukten ze bijna. "Meester, ik was zo bang, ik dacht dat mijn broertjes dood gingen gaan". Ik besprak dit met de "zorgcoördinator": "ja, het is daar inderdaad niet zo tof thuis". NIET ZO TOF????? Ze schudde het van zich af en ze begon over chocolaatjes te praten.
    doet de moeder dan geen aangifte?
     
    doet de moeder dan geen aangifte?
    Neen, ze "denkt " er aan te scheiden... maar ze wil de vader nog een kans geven... en nog één.... en nog één.... en nog één. Ik heb gemerkt dat na de kerstvakantie B. kringen onder de ogen had, de ene wat donker dan de andere. Blauwe ogen met een verschillende kleur... Dus blauw geworden op twee verschillende momenten... DUS MEERDERE INCIDENTEN. Vrijdag had hij pijn aan zijn arm, gisteren aan zijn been. Hij wou niet turnen.... wellicht heeft hij blauwe plekken die niet mogen gezien worden. Ik ga die vader niet mogen tegenkomen.
     
    Neen, ze "denkt " er aan te scheiden... maar ze wil de vader nog een kans geven... en nog één.... en nog één.... en nog één. Ik heb gemerkt dat na de kerstvakantie B. kringen onder de ogen had, de ene wat donker dan de andere. Blauwe ogen met een verschillende kleur... Dus blauw geworden op twee verschillende momenten... DUS MEERDERE INCIDENTEN. Vrijdag had hij pijn aan zijn arm, gisteren aan zijn been. Hij wou niet turnen.... wellicht heeft hij blauwe plekken die niet mogen gezien worden. Ik ga die vader niet mogen tegenkomen.
    met een scheiding kan ze alsnog aangifte doen....en onderduiken!!
     
    Neen, ze "denkt " er aan te scheiden... maar ze wil de vader nog een kans geven... en nog één.... en nog één.... en nog één. Ik heb gemerkt dat na de kerstvakantie B. kringen onder de ogen had, de ene wat donker dan de andere. Blauwe ogen met een verschillende kleur... Dus blauw geworden op twee verschillende momenten... DUS MEERDERE INCIDENTEN. Vrijdag had hij pijn aan zijn arm, gisteren aan zijn been. Hij wou niet turnen.... wellicht heeft hij blauwe plekken die niet mogen gezien worden. Ik ga die vader niet mogen tegenkomen.
    Je moet niet hier gaan lopen janken.
    Dat lost niets op.
    Zoek even op hoe dat heet in België, in Nederland heet het veilig thuis.

    Ophouden met je vlut excuses, actie.
     
    Jeugdzorg inschakelen die nemen dit soort dingen vrij serieus.
     
    Jeugdzorg inschakelen die nemen dit soort dingen vrij serieus.
    Jeugdzorg is een gekke organisatie.

    Bij mijn vorige werk kwam ik een keer in een huis waar een baby op een betonnen vloer zat, in alleen een luier. Was in de winter, steenkoud. Dus mijn collega daarheen gebeld. De volgende dag stond er een kwaaie vader op mijn werk. Klein detail: het bedrijf lag vrij afgelegen en ik had alleen een paar vrouwelijke collega’s.

    Op ftm staan ook echt lelijke dingen over jeugdzorg.
    Denk (hoop) dat veilig thuis wat professioneler te werk gaat. België heeft zorg en onderwijs op een paar vlakken ook beter geregeld, dus dit hopelijk ook
     
    Back
    Naar boven