Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Bezoekers in dit topic

Gisteren een vrije dag en een stukje gaan rijden op de racefiets. Na een km of 10 op hoog tempo kreeg ik last van verwardheid, wist nog wel naar huis te komen maar daarna figuurlijk volledig de weg kwijt. Bij spoedeisende hulp stond men eerst voor een raadsel maar de achterwacht wist het meteen te duiden als TGA. Bizarre ervaring, ik dacht zelf aan een herseninfarct.
Heftig man, en nu?

Hoe voel je je nu?
Wat ga je hier nu mee doen?

Een grappig moment bij het lichamelijk onderzoek was dat het manchet van de bloeddrukmeter niet paste.
Vind ie grappig.

"Meneer, uw bovenarm is zo groot omdat u kanonnen als bicepsen heeft, ik moet even een ander manchet halen."

Heftig man, en nu?

Hoe voel je je nu?
Wat ga je hier nu mee doen?
Dank je, is weer bijna helemaal weg. Heel vreemde ervaring, het leek op het geheugenverlies dat ik wel eens had toen ik bij een motorongeluk met mijn hoofd de grond had geraakt. Toen heb ik in mijn leren motorpak de motor minstens 10km naar huis geduwd waar deze gewoon nog bleek te starten. Ik werk in de dementie zorg, kan me nu nog beter voorstellen hoe die mensen zich voelen.

Gisteren een vrije dag en een stukje gaan rijden op de racefiets. Na een km of 10 op hoog tempo kreeg ik last van verwardheid, wist nog wel naar huis te komen maar daarna figuurlijk volledig de weg kwijt. Bij spoedeisende hulp stond men eerst voor een raadsel maar de achterwacht wist het meteen te duiden als TGA. Bizarre ervaring, ik dacht zelf aan een herseninfarct.

Jeetje, toch eng hoor! Weet je of iemand met een TGA een grotere kans heeft dit nogmaals mee te maken? Of blijft het random?
TIA hebben ze wel uitgesloten hoop ik?

Dank je, is weer bijna helemaal weg. Heel vreemde ervaring, het leek op het geheugenverlies dat ik wel eens had toen ik bij een motorongeluk met mijn hoofd de grond had geraakt. Toen heb ik in mijn leren motorpak de motor minstens 10km naar huis geduwd waar deze gewoon nog bleek te starten. Ik werk in de dementie zorg, kan me nu nog beter voorstellen hoe die mensen zich voelen.
Zo hey, alsnog heftig hoor. Ik heb er geen ervaring mee maar kan me best voorstellen dat als je beseft dat er iets niet klopt dat dat heel confronterend en hard kan aankomen.

Mijn vriendin is meester in de rechten en werkt nu nogsteeds bij de overheid in een MBO functie die ze naast haar studie deed.

Ze is recent bij de overheid aangenomen voor enigsinds vergelijkbaar werk wat ze nu doet, maar dan een WO functie. Veel hoger niveau dus, en daarbij moet ze ook weekeinden gaan werken. Het is maar schaal 9, maar ze hoopte dan wat extra treden te kunnen krijgen bovenop haar 2 treden door haar ervaring.

Ze had vandaag een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ze zou ipv de schaal 9 in schaal 8 moeten inschalen(stond niet in de vacature) en mag haar tredes van 2 jaar ervaring niet meenemen. Pas na 1 jaar goed functioneren zou ze naar schaal 9 gaan met 0 tredes.

Ze zou letterlijk €73 bruto meer gaan verdienen(nog geen 3000 bruto) door van een MBO functie naar een WO functie te gaan en daarbij ook onregelmatig te werken. Voor de zelfde baas in de zelfde sector :roflol:

We zitten nu beide mega offended koffie te drinken.

Gelukkig heeft ze nog andere dingen lopen.

Laatst bewerkt:
Mijn vriendin is meester in de rechten en werkt nu nogsteeds bij de overheid in een MBO functie die ze naast haar studie deed.

Ze is recent bij de overheid aangenomen voor enigsinds vergelijkbaar werk wat ze nu doet, maar dan een WO functie. Veel hoger niveau dus, en daarbij moet ze ook weekeinden gaan werken. Het is maar schaal 9, maar ze hoopte dan wat extra treden te kunnen krijgen bovenop haar 2 treden door haar ervaring.

Ze had vandaag een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ze zou ipv de schaal 9 in schaal 8 moeten inschalen(stond niet in de vacature) en mag haar tredes van 2 jaar ervaring niet meenemen. Pas na 1 jaar goed functioneren zou ze naar schaal 9 gaan met 0 tredes.

Ze zou letterlijk €73 bruto meer gaan verdienen(nog geen 3000 bruto) door van een MBO functie naar een WO functie te gaan en daarbij ook onregelmatig te werken. Voor de zelfde baas in de zelfde sector :roflol:

We zitten nu beide mega offended koffie te drinken.

Gelukkig heeft ze nog andere dingen lopen.
Bagger.
Zo heb ik in het verleden gesolliciteerd op mijn eigen functie (ook overheid), maar bleek daarvoor te hoog opgeleid. 🤷‍♀️

Succes met die andere dingen. En hee, het is (hier) nog steeds droog!

9 jaar studeren voor nog geen €3000 bruto? Weet niet het exacte verschil in loon tussen België en Nederland maar alleszins lijkt me dat enorm weinig :') Hoop dat haar loon nog een steile curve omhoog heeft?
Anders beter die 9 jaar ergens in loondienst gewerkt, had ze nu al meer gespaard en loon gehad :roflol:

In haar geval niet, ze heeft MBO, HBO en WO afgerond.

Het snelste wat je het zou kunnen doen is inderdaad 4 jaar, maar dan wel vanuit VWO. Uitgaande dat je alles zonder vertraging haalt.
Omslachtig, maar wel flink. Bij mijn opleiding tot wiskundig bioloog was er een student die eerst mavo, havo, vwo had gedaan. Toen de wiskunde docent een hele pittige vraag stelde, welke wiskundige techniek het beste paste om een concreet biologisch probleem te modelleren, was hij de enige die kon antwoorden: "partieel integreren".

9 jaar studeren voor nog geen €3000 bruto?
Ik blijf me ook steeds verbazen hoe weinig mensen met aan hbo/wo vaak verdienen. Zal natuurlijk wel groei in zitten door de jaren heen. Zou zelf beslist niet 9 jaar naar school gaan voor maar 3000 bruto.

Als je geld wilt verdienen moet je MBO doen en iets voor jezelf beginnen waarbij je je handen gebruikt.
Mijn kaal salaris(jaarlijks bruto) zit een paar honderd euro onder wat dit jaar "modaal" is. En dat met een mbo3. Als een bedrijf mij nou een baan aanbied voor 3000 bruto p/m lach ik ze eerst heel hard uit voor ik ze vriendelijk bedank.

Back
Naar boven