XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Bezoekers in dit topic

Veel respect hiervoor. Deze zelfkennis en het jezelf in het balans houden van je leven door middel van je opgestelde leefregels. Survived hell💪
Ik ben wel extreem goed met dieren en planten en cijfers. Schoenmaker hou je bij je leest zullen we maar zeggen😁

op zulke korte termijnen praat je over eurotjes . Tis de moeite niet om dat in termijnen te betalen en denken dat je zo geld bespaard. Je loon word trouwens ook gewoon minder waard in die tijd. Je kunt die tijd en moeite beter in een correcte toeslagaangifte stoppen volgende keer.

Zulke dingen check ik meermaals per jaar of het nog correct is(inkomen etc) om dit soort onnodige beslommeringen te voorkomen. Gaat al bijna 10 jaar foutloos hierzo. Gewoon goed actueel houden.
Deels geef ik je gelijk. Wij moesten bij elkaar 5k terug betalen doordat iemand daar een verkeerde datum had ingevuld.

Achteraf wel goed gekomen. Maar soms kun je alles goed invullen en gaat het aan de andere kant mis

Deels geef ik je gelijk. Wij moesten bij elkaar 5k terug betalen doordat iemand daar een verkeerde datum had ingevuld.

Achteraf wel goed gekomen. Maar soms kun je alles goed invullen en gaat het aan de andere kant mis
Als ik een voorlopige aanslag krijg schiet ik meteen in de boeken om alles na te checken. En gaat het bedrag ook nog aan de kant tot de volgende aangifte. Mogen we het houden is dat top. Zo niet om 1 of andere onvoorziene reden die jij aangeeft bijvoorbeeld, kunnen we het zonder stress terugboeken. Ik weiger iets aan het lot over te laten met de belastingsdienst. Als je het zo aanpakt kun je eigenlijk geen missers hebben. Ik heb nog nooit iets moeten terugbetalen z omdat ik een marge aanhoud die voor mij alleen veilig en voordelig kan uitpakken. Afgelopen maand nog 89 euro ontvangen van KGB die ik te weinig heb gekregen. Dat check ik dan ook weer dubbel en die zet ik ook gewoon apart.

Laatst bewerkt:
Sowieso bij belastingdienst alles goed nakijken.
Lang geleden een keer 3000 euro moeten terugbetalen. Alles goed nagekeken, nagevraagd aan een familie vriend die zulke zaken als werk deed (toendertijd) en wat bleek; 1000 klopte. 2000 hadden ze gewoon ergens uit de lucht gegrepen...

Uiteindelijk is dat dus ook recht gezet.. stelletje idioten daar.

De belastingdienst kan toch begin van het jaar niet voorspelen/zien wat iemand dat kalenderjaar aan inkomen heeft. Ze geven een schatting gebaseerd op cijfers die ze hebben, maar als jij van parttime naar fulltime gaat in feb krijg je in 2024 een factuurtje dat je failliet bent.

Bent er zelf verantwoordelijk voor en paar keer pj checken is geen overbodige luxe en tevens ook niet ingewikkeld via online.

Te veel KOT en KGB ontvangen in 2023. Of we even € 1.800,- willen terugbetalen aan de Bdienst... I know te veel ontvangen dus terugbetalen is terecht, maar voelt wel pijnlijk...

We kunnen overigens het bedrag ineens overmaken maar we kunnen ook kiezen voor maandelijks een deel van het bedrag overmaken.

Ik twijfel een beetje wat handig is. Bedrag kunnen we missen en dus ineens overmaken maar is het niet handiger om in maandelijkse termijnen te betalen vanwege inflatie enzo (geld is op termijn minder waard). Weet iemand toevallig hoe dat zit met rente aan de bdienst?
Steks ik weet niet waarom maar ik vind dit echt een vraag voor jou....

Als je het kan missen, direct terugboeken dan ben je er direct van af. Dat gedoe met per maand een XX bedragje overboeken loopt langer dan wat je er uberhaubt op zult besparen.

Ik heb zelf al jaren een boekhouder maar heb in het verleden een paar keer gezeik gehad met een nalatige boekhouder, of ik even 4500€ wou terugbetalen door een (onjuiste) aanname die zij had gemaakt.

Ik zorg altijd dat alles zo snel mogelijk op 0 staat, want als er één instantie is waar ik direct koppijn van krijg is het wel de Belastingdienst.

Als je het kan missen, direct terugboeken dan ben je er direct van af. Dat gedoe met per maand een XX bedragje overboeken loopt langer dan wat je er uberhaubt op zult besparen.

Ik heb zelf al jaren een boekhouder maar heb in het verleden een paar keer gezeik gehad met een nalatige boekhouder, of ik even 4500€ wou terugbetalen door een (onjuiste) aanname die zij had gemaakt.

Ik zorg altijd dat alles zo snel mogelijk op 0 staat, want als er één instantie is waar ik direct koppijn van krijg is het wel de Belastingdienst.
Daarom zit het woord "last" ook in hun naam.

Laatst bewerkt:
Te veel KOT en KGB ontvangen in 2023. Of we even € 1.800,- willen terugbetalen aan de Bdienst... I know te veel ontvangen dus terugbetalen is terecht, maar voelt wel pijnlijk...

We kunnen overigens het bedrag ineens overmaken maar we kunnen ook kiezen voor maandelijks een deel van het bedrag overmaken.

Ik twijfel een beetje wat handig is. Bedrag kunnen we missen en dus ineens overmaken maar is het niet handiger om in maandelijkse termijnen te betalen vanwege inflatie enzo (geld is op termijn minder waard). Weet iemand toevallig hoe dat zit met rente aan de bdienst?
Steks ik weet niet waarom maar ik vind dit echt een vraag voor jou....
Klote !

bij vragen bel: 0800 - 0543 (gratis)

De belastingdienst krijgt vaak de schuld. Voor kgb en degelijke werken zij met de info die ze van de sociale verzekeringsbank krijgen. Daar ligt vaak de oorzaak als het mis gaat.
Wij hebben hier ook kinderbijslag aangevraagt. Duurt gewoon 5 maanden🤪
Maar gelukkig wel met terugwerkende kracht.

Vandaag Toulouse laten inslapen. We hebben hem nog proberen redden maar het is niet gelukt. Zijn nieren konden het niet meer aan en hij had een te zwak hart.
10 jaar waren we onafscheidelijk.
Vorige week leek hij nog gezond... Vier dagen geleden wou hij niet meer eten. Ik dacht dat hij tandpijn of zo had. Ik dacht: even een bezoekje bij de dierenarts en straks terug thuis.
Neen, hij moest blijven want zijn nieren waren gevoelig bij aanraken. Volgende dag op bezoek...hij lag er bij alsof hij zijn laatste strijd aan het voeren was. Twee dagen geprobeerd de nieren te spoelen.... Het heeft niet mogen baten.
Ik ben er kapot van.

1000050601.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag Toulouse laten inslapen. We hebben hem nog proberen redden maar het is niet gelukt. Zijn nieren konden het niet meer aan en hij had een te zwak hart.
Vorige week leek hij nog gezond... Vier dagen geleden wou hij niet meer eten. Ik dacht dat hij tandpijn of zo had. Ik dacht: even een bezoekje bij de dierenarts en straks terug thuis.
Neen, hij moest blijven want zijn nieren waren gevoelig bij aanraken. Volgende dag op bezoek...hij lag er bij alsof hij zijn laatste strijd aan het voeren was. Twee dagen geprobeerd de nieren te spoelen.... Het heeft niet mogen baten.
Ik ben er kapot van.

Bekijk bijlage 630520
Wow dat is echt heftig.

Gecondoleerd.

Ik kan me indenken dat je je zo voelt. Wij hebben ook 2 katten (15 jaar oud).

Heel veel sterkte!
❤️🍀

Gister hebben we hier een soort 'end of the world' storm gehad (zelfs mensen die hier al jaren wonen waren overvallen door hoe heftig het was) maar de temperatuur blijft gewoon op 34/35 graden hangen, met een gevoelstemperatuur van over de 40 door de luchtvochtigheid.

Ik wist dat zomers in Japan van een nogal ander kaliber zijn dan wat wij in Nederland zijn gewend, maar dit is echt heel erg heftig. Airco staat de hele dag aan, 10 minuten naar het station lopen is een halve work-out en hoewel we airco's hebben in de gym, is het door het verschil in luchtkwaliteit binnen/buiten en de combinatie van de hitte extreem lastig te blijven eten en een normale work-out te doen :o Afgelopen week waren er meerdere dagen dat om 07:00 in de ochtend al heat stroke waarschuwingen werden afgegeven, want dat is een heel erg serieus probleem hier de komende 8 weken. Veel binnen, veel drinken en ijsjes met het nodige zoute snacks, als ik zie hoeveel toeristen hier nu zijn die op recordtempo het land door rennen om 'zoveel mogelijk te zien' hoop ik dat ze een goede reisverzekering hebben, totaal onverantwoord.

brb even terug naar Nederland om af te koelen.

F8592CCD-8CB6-4CA2-93DA-9000839DF47C.jpg

Gister hebben we hier een soort 'end of the world' storm gehad (zelfs mensen die hier al jaren wonen waren overvallen door hoe heftig het was) maar de temperatuur blijft gewoon op 34/35 graden hangen, met een gevoelstemperatuur van over de 40 door de luchtvochtigheid.

Ik wist dat zomers in Japan van een nogal ander kaliber zijn dan wat wij in Nederland zijn gewend, maar dit is echt heel erg heftig. Airco staat de hele dag aan, 10 minuten naar het station lopen is een halve work-out en hoewel we airco's hebben in de gym, is het door het verschil in luchtkwaliteit binnen/buiten en de combinatie van de hitte extreem lastig te blijven eten en een normale work-out te doen :o Afgelopen week waren er meerdere dagen dat om 07:00 in de ochtend al heat stroke waarschuwingen werden afgegeven, want dat is een heel erg serieus probleem hier de komende 8 weken. Veel binnen, veel drinken en ijsjes met het nodige zoute snacks, als ik zie hoeveel toeristen hier nu zijn die op recordtempo het land door rennen om 'zoveel mogelijk te zien' hoop ik dat ze een goede reisverzekering hebben, totaal onverantwoord.

brb even terug naar Nederland om af te koelen.

Bekijk bijlage 630615
Yup, zomers in Japan zijn niet te vergelijken! Heb tijdens de zomerperiode stage gelopen bij ING in Tokyo. Lekker vol in pak en stropdas door Tokyo heen lopen in die luchtvochtigheid en al die heuvels. Drijfnat aankomen op kantoor om eerst een half uur onder de airco te staan om een beetje te op te drogen.

Yup, zomers in Japan zijn niet te vergelijken! Heb tijdens de zomerperiode stage gelopen bij ING in Tokyo. Lekker vol in pak en stropdas door Tokyo heen lopen in die luchtvochtigheid en al die heuvels. Drijfnat aankomen op kantoor om eerst een half uur onder de airco te staan om een beetje te op te drogen.
Heel herkenbaar, inmiddels heb ik een zeer intieme relatie met mijn airco :heart:

• Heart
Waarderingen: K82
Ik ben er kapot van.

Bekijk bijlage 630520
Heel veel sterkte!! Het is part of the family zon beestje 🌹

'GoeD voOr dE PlAnTEn DiE reGEn'

Aan al die luie wijven die aan wasverzachter ruiken en vervolgens de dop maar half dicht draaien: ik wens jullie eeuwige jeuk op je rug.

Tijdens het boodschappen inpakken kwam ik er achter dat de dop niet goed dicht zat. Alles zat er onder. Mijn kleren, de vloer, de band en daardoor boodschappen. Plakkende verpakkingen en groenten die naar katoen ruiken.
Top 👍🏻

Back
Naar boven