Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Bezoekers in dit topic

• #157.261
    Hoektand dus aan de voor-/zijkant, dus heb daar nu een soort van spleet tussen m'n hoek- en snijtand.
    IMG_20250704_181736.jpg

• #157.264
    Net na benen training keek de bench press me wel heel lief aan. Hij riep me haast. Even mijn max bench getest(heb al 4 maand niet gebenched sinds ik hem uit mijn schema heb gehaald i.v.m schouders). En je raad het natuurlijk nooit.

Meteen last van mijn schouders

• #157.265
    Net na benen training keek de bench press me wel heel lief aan. Hij riep me haast. Even mijn max bench getest(heb al 4 maand niet gebenched sinds ik hem uit mijn schema heb gehaald i.v.m schouders). En je raad het natuurlijk nooit.

Meteen last van mijn schouders
    Je kan beter decline of reverse benchen dan (en je schouders pinnen tegen elkaar)

• #157.266
    Je kan beter decline of reverse benchen dan (en je schouders pinnen tegen elkaar)
    Nee het zit om een reden niet in mijn schema. Ga beter op plate loaded incline en normal chest press en pecdeck fly. Ga dat ook niet aanpassen. Maar ja zoals ik zei. Hij keek me vanavond zo lief aan.
    Doen we dus niet weer.

• #157.267
    Al enige tijd last van (paniek)aanvallen? Geen idee of dat het is, maar het gebeurt elke keer als ik slaap. Ik word wakker, heb het gevoel dat m'n hart stopt of zoiets, en schreeuw de hele boel bij elkaar??? Gevoel dat ik doodga. Niet echt fijn dit, verre van..

Binnenkort maar bespreken met de huisarts

• #157.268
    Al enige tijd last van (paniek)aanvallen? Geen idee of dat het is, maar het gebeurt elke keer als ik slaap. Ik word wakker, heb het gevoel dat m'n hart stopt of zoiets, en schreeuw de hele boel bij elkaar??? Gevoel dat ik doodga. Niet echt fijn dit, verre van..

Lucid dreaming?

• #157.270

Heb jij veel stress? Mijn vriendin heeft dit ook een poosje gehad in een stressvolle periode.

• #157.271
    Nee. Ik word wakker, en ik denk dat ik doodga, beklemmend gevoel op m'n borst. Heb ook daarna niet echt meer geslapen. Ben er ff uitgegaan

Verder ook geen idee of ik dààrvoor heb gedroomd.
    Sleep paralysis zou kunnen. Heb dit ook wel eens. Als ik veel stress heb word het erger altijd en kan ik er wel dagelijks last van hebben.

• #157.272
    Heb jij veel stress? Mijn vriendin heeft dit ook een poosje gehad in een stressvolle periode.
    Niet echt meer, behalve dan dat ik sinds enkele maanden thuis zit, vanwege burnout. Zit nu bij twee werkgevers in de Ziektewet.

Heb sinds 2018 extreem veel gewerkt.

Sinds ik thuis zit merk ik wel dat ik niet tot rust kom. Ben ook pas geleden naar de huisarts gegaan, om me verder te helpen. (Onder druk van de bedrijfsartsen).

Laatst bewerkt:
    • #157.275
    Klote man! Weet niet of dat het is. Krijg je hier hulp bij? Ongevaarlijk?
    Nee is een slaapstoornis waar je niks aan kan doen. Er zijn medicijnen die het minder kunnen maken als het door narcolepsie komt(heb ik dus niet) of ze kunnen er SSRI's voor geven maar dat verminderd alleen en wil ik niet. Verder heeft het stoppen met drinken het meeste geholpen. Als ik veel stres heb komt het meestal weer op en daar kan ik gewoon niks aan doen. Is niet gevaarlijk behalve dat het voelt alsof je stikt omdat je dan zelf je ademhaling niet kan reguleren en ik er hallucinaties bij heb omdat je nog in feite aan het dromen bent(niet iedereen heeft dat).

• #157.276
    Klote man! Weet niet of dat het is. Krijg je hier hulp bij? Ongevaarlijk?
    In principe niet gevaarlijk, maar kan idd wel een symptoom zijn van stress, die je nog wel mentaal zal hebben gezien je situatie.

Wel kun je het minder beangstigend maken wetende wat het is. Je kunt in bijzondere toestanden komen wanneer je lichaam slaapt maar je mentaal nog wakker bent. Maar alles wat je daarbij voelt/hoort/ziet, is eigenlijk maar een droom. Je lichaam is verlamd zodat je niet gaat slaapwandelen, maar je waarnemingen kloppen niets meer van omdat je half droomt.

• #157.277
    Niet echt meer, behalve dan dat ik sinds enkele maanden thuis zit, vanwege burnout. Zit nu bij twee werkgevers in de Ziektewet.

Heb sinds 2018 extreem veel gewerkt.

Sinds ik thuis zit merk ik wel dat ik niet tot rust kom. Ben ook pas geleden naar de huisarts gegaan, om me verder te helpen.
    Ik kan het niet op professionele wijze beschrijven maar het is niet uitzonderlijk dat een lichaam en psyche vreemde dingen gaan doen op het moment van zo een omslag. Dus in jouw geval van een periode met veel werken naar nu de ziektewet.
    Is het bij haar vanzelf weggegaan?
    Nee, dit heeft wat werk gekost. Bewust momenten van ontspanning creëren door bijvoorbeeld meditatie en bepaalde zaken echt even los laten. Of het voor jou op gaat weet ik niet natuurlijk maar ook het continu progressie moeten boeken in de sportschool was een punt destijds.

Uiteindelijk kwam alles weer helemaal goed als vanouds, om toch met een positieve noot af te sluiten.

• #157.278
    Bedankt, hier kan ik misschien wat mee. Volgende week even aankaarten bij de arts.
    Ik ga zelden naar de huisarts, dat is echt een dingetje bij me. Er zijn wel enkele zaken waar ik me zorgen over maak qua gezondheid.
    Wordt tijd dat ik daar alles op tafel gooi om eventuele schade te beperken of te herstellen en/of onzekerheden weg te nemen. Dus misschien ervaar ik wel meer stress dan ik denk.

• #157.279
    Bedankt, hier kan ik misschien wat mee. Volgende week even aankaarten bij de arts.
    Ik ga zelden naar de huisarts, dat is echt een dingetje bij me. Er zijn wel enkele zaken waar ik me zorgen over maak qua gezondheid.
    Wordt tijd dat ik daar alles op tafel gooi om eventuele schade te beperken of te herstellen en/of onzekerheden weg te nemen. Dus misschien ervaar ik wel meer stress dan ik denk.
    Het kan zijn dat je heel slecht bent in het herkennen van stress. Ik heb dat ook, tot 15 jaar geleden had ik het idee nog nooit stress te hebben ervaren. Ik midden in een verbouwing/verhuizing, we waren onze bruiloft aan het plannen en lag ik met een onbekend infectie in isolatie in het ziekenhuis toen de arts aan mij vroeg hoe ik met stress omging. Mijn antwoord was dat ik dat niet wist om dat ik nog nooit stress had ervaren, natuurlijk vroegen ze door of ik opa dat moment ook geen stress ervaarde waarop ik nee antwoorde. Nu vele jaren en stressvolle momenten later begin ik langzaam aan (maar vaak wel achteraf en dus vaak te laat) stress te herkennen.

• #157.280
    Het kan zijn dat je heel slecht bent in het herkennen van stress. Ik heb dat ook, tot 15 jaar geleden had ik het idee nog nooit stress te hebben ervaren. Ik midden in een verbouwing/verhuizing, we waren onze bruiloft aan het plannen en lag ik met een onbekend infectie in isolatie in het ziekenhuis toen de arts aan mij vroeg hoe ik met stress omging. Mijn antwoord was dat ik dat niet wist om dat ik nog nooit stress had ervaren, natuurlijk vroegen ze door of ik opa dat moment ook geen stress ervaarde waarop ik nee antwoorde. Nu vele jaren en stressvolle momenten later begin ik langzaam aan (maar vaak wel achteraf en dus vaak te laat) stress te herkennen.
    En wat voor gevolgen heeft dat dan voor jou?

Ik ga wel altijd door en maar door. Stel geen grenzen.

Terug
    Naar boven