AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest? (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ze hebben het over behandelingen die teruggedraaid kunnen worden. Lijkt mij een prima initiatief, zo krijg je nog steeds geen overhaaste, onomkeerbare beslissingen en geeft het de persoon toch meer autonomie en een beter gevoel in het eigen lichaam.
Ik denk niet dat dat klopt hoor. Volgens mij zijn geen van fysieke ingrijpen bij transitie omkeerbaar. Blockers hebben flinke levenslange nadelige gevolgen en zijn zeker niet terug te draaien. Zulke misleidende dingen zeggen ze maar al te graag.
Persoonlijk heb ik het meer te doen met kinderen die zichzelf niet durven te zijn en mentaal (en vaak fysiek) naar de tering gaan. Zij met potdichte ouders die in hun eigen ideologie leven en niet open staan voor dat wat voor hen onbekend is. Het gevalletje hieronder bijvoorbeeld:

De wereld gaat naar mijn mening alleen maar achteruit door zulke idiote ouders die hun kinderen niet kunnen accepteren. Neem geen kind als je niet open staat voor alles. Transgenders, sekswerkers (online of fysiek), homo's en nog meer queers... Allemaal mogelijkheden waar je een trotse ouder van zou kunnen zijn.
Natuurlijk moet men niet gemeen zijn tegen hun kinderen maar je moet ook niet zomaar open staan voor alle invloeden van verknipte mensen die hun eigen psychologische issues op je kind willen verspreiden. Zou kinderen ook willen beschermen van beslissingen die ze zeeer hoogstwaarschijnlijk nog niet kunnen maken. En waarbij bijna alle gevallen hun identiteit later/na de puberteit gewoon met hun biologische geslacht overeen willen doen komen.

Daarbij komt nog kijken dat 8% (dat is ziekelijk hoog in mijn ogen) spijt heeft in het latere leven van zijn/haar keuze.
Denk dat over alle transities gaat (als het al klopt). Kinderen en pubers krijgen veel meer spijt dan volwassenen die transities aan gaan.
 
Kut cbr. Pas in augustus plek voor vaarbewijs.
Wordt er gecontroleerd dan of heb je het nodig bij de aankoop? Ik heb zelf tientallen jaren zonder rijbewijs autogereden en ook nog een hele tijd motor met een verlopen rijbewijs. En in Afrika helemaal zonder papieren. Nooit een boete gehad.
 
Ik krijg meer het gevoel dat er juist teveel in hokjes wordt gedacht door de ouders die hun kind als "transgender" supporten. In dit artikel lees je dat deze jongen graag "meisjes" dingen doet. Maar dan denk je toch JUIST in hokjes.
Het gaat wel wat verder dan meisjesdingen doen. Ik zie een opsomming van eigenschappen en gevoelens, waarbij de 'meisjesactiviteiten' daar een onderdeel van zijn.
Als jij als ouder allemaal zo pro transgender leven kutzooi bent en je zoon gelijk wilt laten ombouwen naar vrouw omdat hij vrouwelijke trekjes heeft ben je echt een tering slechte ouder. Oké leuk dat je zoon jurkjes draagt, maar om hem gelijk maar de keuze te geven om te veranderen in een meisje waar hij wellicht later spijt van krijgt is not done.
Volgens mij heb je iets over het hoofd gezien:
Ze hebben het over behandelingen die teruggedraaid kunnen worden. Lijkt mij een prima initiatief, zo krijg je nog steeds geen overhaaste, onomkeerbare beslissingen en geeft het de persoon toch meer autonomie en een beter gevoel in het eigen lichaam.
Hormoonremmers krijgt een kind geen spijt van, het stelt alleen de puberteit uit en is volledig omkeerbaar. Stukje uitleg volgt na de volgende citaat:

Het kind is overigens fucking 9, verdomme net zinderlijk, niet bekwaam om zulke keuzes te maken
Op zich zijn het vaak wel kenmerken dat je op jonge leeftijd al ziet en ervaart. Er is ook duidelijk een lijn dat onomkeerbare keuzes niet gemaakt kunnen worden. Verstandig, want niet iedereen weet het later nog zeker. Toch blijven de meeste zeker van zichzelf en maken uiteindelijk die onomkeerbare keuze. Het aantal transgenders dat spijt heeft van de operatie is behoorlijk klein.

Een transitie van m > v is ook vervelender als je er later mee begint dan v > m. De secundaire geslachtskenmerken van een man omdraaien zijn een stuk complexer dan vice versa. Dus wat vroeger beginnen met hormoonremmers is in dit geval een mogelijkheid. Spijt? Dan stopt ze er mee en heeft ze er geen permanente gevolgen van. De puberteit kan al ruim voor de 12e levensjaar beginnen, het is voor een transgender het beste om dat voor te zijn.
Ze hebben het wel over behandelingen die terug gedraaid kunnen worden, maar imo zijn heel die behandelingen niet nodig.
Blijkbaar heb je het niet over het hoofd gezien. Het is makkelijk om in je eigen mening te zeggen dat het niet nodig is. Ik heb het alleen te doen met mensen die transgender zijn en wiens mening onderdrukt wordt. Die behandelingen zijn belangrijk, de puberteit voorkomen maakt de transitie veel makkelijker dan halverwege de puberteit. Dat puntje kan ook een rol spelen in je volgende punt:
(Zelfmoord ligt niets voor niets erg hoog bij transgenders)
https://transequality.org/sites/default/files/docs/usts/USTS-Full-Report-Dec17.pdf Daarbij komt nog kijken dat 8% (dat is ziekelijk hoog in mijn ogen) spijt heeft in het latere leven van zijn/haar keuze.
Zelfmoord ligt inderdaad niet voor niets hoog bij transgenders. Ze worden met afschuw benaderd, ze worden uit families en vriendengroepen getrapt, een transitie is moeizaam, acceptatie is vaak ver te zoeken. Zo zie je dat een steunende familie de zelfmoordcijfers al drastisch verlaagd. Dat is alleen helaas nog niet alles. Een steunende familie voorkomt geen pesten en andere negatieve zaken van buitenaf.

Statistisch gezien vind ik 8% in dit geval niet veel. Dat betekent dus dat 92% tevreden is met de transitie en naar eigen mening de juiste keuze heeft gemaakt. Niet dat dit argument belangrijk is hierbij, gezien het gaat over omkeerbare behandelingen. Dit is en blijft nog steeds niet mogelijk onder de 18.

Verder vraag ik mij nog wel af wat je er mee probeert te zeggen. Tenzij je zelfmoordcijfers hebt van transgenders zonder transitie en transgenders met transitie? Dat kon ik er zo 1 2 3 niet in vinden.
 
Ik denk niet dat dat klopt hoor. Volgens mij zijn geen van fysieke ingrijpen bij transitie omkeerbaar. Blockers hebben flinke levenslange nadelige gevolgen en zijn zeker niet terug te draaien. Zulke misleidende dingen zeggen ze maar al te graag.
Heb je hier een bron van? Ik kan niet veel informatie vinden (wat er ook nog niet is), behalve dat het redelijk veilig is.

Conclusie uit een review van enkele kleine onderzoeken wat ik in een degelijk journal kan vinden, buiten de niet-onderbouwde bronnen die ik kon vinden van b.v. Radboud UMC:
The limited available evidence suggests that puberty suppression, when clearly indicated, is reasonably safe.
Natuurlijk moet men niet gemeen zijn tegen hun kinderen maar je moet ook niet zomaar open staan voor alle invloeden van verknipte mensen die hun eigen psychologische issues op je kind willen verspreiden. Zou kinderen ook willen beschermen van beslissingen die ze zeeer hoogstwaarschijnlijk nog niet kunnen maken. En waarbij bijna alle gevallen hun identiteit later/na de puberteit gewoon met hun biologische geslacht overeen willen doen komen.
Denk dat over alle transities gaat (als het al klopt). Kinderen en pubers krijgen veel meer spijt dan volwassenen die transities aan gaan.
Een onomkeerbare transitie bij volwassenen is alleen wel lastiger middel-eind puberteit dan wanneer de puberteit uitgesteld wordt. Als die hormoonremmers enigszins veilig zijn, er psychologisch onderzoek is gedaan en er voordelen aan zitten om het eerder dan later te beginnen, dan zie ik het probleem niet zo.


Ik zeg overigens niet dat het makkelijker gemaakt moet worden. Wel dat kinderen die het idee al jaren hebben en goed onderzocht zijn, eerder dan 12 jaar de optie zouden mogen krijgen.
 
Kut cbr. Pas in augustus plek voor vaarbewijs.
Ja, hetzelfde hier. Ga dit jaar gewoon net zoals vorig jaar zonder vaarbewijs het water op. Beetje uitkijken wanneer je het gas open trekt en niet te gek doen met muziek/drank op de boot wilt ook helpen.
 
Wordt er gecontroleerd dan of heb je het nodig bij de aankoop? Ik heb zelf tientallen jaren zonder rijbewijs autogereden en ook nog een hele tijd motor met een verlopen rijbewijs. En in Afrika helemaal zonder papieren. Nooit een boete gehad.

Heb al een tijdje een boot.
 
Het gaat wel wat verder dan meisjesdingen doen. Ik zie een opsomming van eigenschappen en gevoelens, waarbij de 'meisjesactiviteiten' daar een onderdeel van zijn.
Ik denk dat sommige transities juist geforceerd worden vanuit pesterijen of andere oorzaken (een tekort aan aandacht, of de dwang om "anders" te zijn)/
"Meisjesactiviteiten", maar waarom is het een "meisjesactiviteit", mijn zoon doet "meisjesactiviteiten" dus hij moet een transitie ondergaan. Of hij heeft gewoon andere interesses?

Volgens mij heb je iets over het hoofd gezien:

Hormoonremmers krijgt een kind geen spijt van, het stelt alleen de puberteit uit en is volledig omkeerbaar. Stukje uitleg volgt na de volgende citaat:
Heb het inderdaad even gelezen, maar er zitten wel negatieve effecten aan:

  • Lower bone density. To protect against this, we work to make sure every patient gets enough exercise, calcium and vitamin D, which can help keep bones healthy and strong. We also closely monitor patients’ bone density.
  • Delayed growth plate closure, leading to slightly taller adult height.
  • Less development of genital tissue, which may limit options for gender affirming surgery (bottom surgery) later in life.
  • Other possible long-term side effects that are not yet known
En wat minder boeiende:

Possible short-term side effects of puberty blockers

  • Headache, fatigue, insomnia and muscle aches.
  • Changes in weight, mood or breast tissue.
  • Spotting or irregular periods (in menstruating patients whose periods are not completely suppressed by puberty blockers).
Op zich zijn het vaak wel kenmerken dat je op jonge leeftijd al ziet en ervaart. Er is ook duidelijk een lijn dat onomkeerbare keuzes niet gemaakt kunnen worden. Verstandig, want niet iedereen weet het later nog zeker. Toch blijven de meeste zeker van zichzelf en maken uiteindelijk die onomkeerbare keuze. Het aantal transgenders dat spijt heeft van de operatie is behoorlijk klein.

Een transitie van m > v is ook vervelender als je er later mee begint dan v > m. De secundaire geslachtskenmerken van een man omdraaien zijn een stuk complexer dan vice versa. Dus wat vroeger beginnen met hormoonremmers is in dit geval een mogelijkheid. Spijt? Dan stopt ze er mee en heeft ze er geen permanente gevolgen van. De puberteit kan al ruim voor de 12e levensjaar beginnen, het is voor een transgender het beste om dat voor te zijn.

Blijkbaar heb je het niet over het hoofd gezien. Het is makkelijk om in je eigen mening te zeggen dat het niet nodig is. Ik heb het alleen te doen met mensen die transgender zijn en wiens mening onderdrukt wordt. Die behandelingen zijn belangrijk, de puberteit voorkomen maakt de transitie veel makkelijker dan halverwege de puberteit. Dat puntje kan ook een rol spelen in je volgende punt:
Het onderdrukken is wellicht uit eigen bescherming.
Zelfmoord ligt inderdaad niet voor niets hoog bij transgenders. Ze worden met afschuw benaderd, ze worden uit families en vriendengroepen getrapt, een transitie is moeizaam, acceptatie is vaak ver te zoeken. Zo zie je dat een steunende familie de zelfmoordcijfers al drastisch verlaagd. Dat is alleen helaas nog niet alles. Een steunende familie voorkomt geen pesten en andere negatieve zaken van buitenaf.
Ja en ik snap dit ook wel, want de meeste transgenders die "viral" gaan op social media zijn ook fucking achterlijk. Dit is natuurlijk iets stereotyperend maar het beeld wat social media schetst over transgenders is gewoon weg slecht. En het wordt niet makkelijker gemaakt door de white girl Emily's die BLM ACAB in hun bio hebben, van planten houden en mediavormgeving als studie doen aangezien zij alles nog 10x zo erg maken.


Statistisch gezien vind ik 8% in dit geval niet veel. Dat betekent dus dat 92% tevreden is met de transitie en naar eigen mening de juiste keuze heeft gemaakt. Niet dat dit argument belangrijk is hierbij, gezien het gaat over omkeerbare behandelingen. Dit is en blijft nog steeds niet mogelijk onder de 18.

Verder vraag ik mij nog wel af wat je er mee probeert te zeggen. Tenzij je zelfmoordcijfers hebt van transgenders zonder transitie en transgenders met transitie? Dat kon ik er zo 1 2 3 niet in vinden.
Ik heb geen cijfers gevonden waar deze 2 uit elkaar worden gehouden nee, maar ben je zonder transitie wel een transgender? Ik vind je simpelweg identificeren als een ander geslacht niet transgender. Anders ben ik nu een apache helicopter.
:trollface:

Nu heb ik even een geheel losse vraag wat niets met deze discussie te maken heeft maar ben wel benieuwd:

Je hebt een mooie "meid" leren kennen, ga je nu al 3 jaar mee samen en ze verteld dat ze vroeger een vent is geweest, hoe zou jij hier op reageren?
 
Je hebt een mooie "meid" leren kennen, ga je nu al 3 jaar mee samen en ze verteld dat ze vroeger een vent is geweest, hoe zou jij hier op reageren?
tenor - 2021-04-07T233507.536.gif
 
Heb je hier een bron van? Ik kan niet veel informatie vinden (wat er ook nog niet is), behalve dat het redelijk veilig is.
Je hersenen ontwikkelen zich zeker tot je 25e en ook onder invloed van sekshormonen, dat is toch niet zomaar omkeerbaar. Bot structuur en dichtheid wordt ook lastig. Niet "schadelijk" als je ervan uit gaat dat het resultaat van de ingreep natuurlijk voorbestemd is, wat mij vooringenomen lijkt. Ik dacht ook dat er vrij recent risico's van hartproblemen aan de medicatie zelf werden gelinked, maar ik hou die studies niet achter de hand en heb er geen review over geschreven dus ik weet niet wat betrouwbaar is. Enorm gepolitiseerde wetenschap.

Ik zeg overigens niet dat het makkelijker gemaakt moet worden. Wel dat kinderen die het idee al jaren hebben en goed onderzocht zijn, eerder dan 12 jaar de optie zouden mogen krijgen.
Dat ten minste, maar er hangt nogal wat lijden af van de aanname ze dan goed te kunnen onderzoeken om ze dan al die keuze te laten maken, en er zijn autoriteiten die dat proces willen/doen omzeilen.
 
Laatst bewerkt:
De wereld gaat naar mijn mening alleen maar achteruit door zulke idiote ouders die hun kinderen niet kunnen accepteren. Neem geen kind als je niet open staat voor alles. Transgenders, sekswerkers (online of fysiek), homo's en nog meer queers... Allemaal mogelijkheden waar je een trotse ouder van zou kunnen zijn.
Ook als de kinderen opgroeien tot necrofielen, pedoseksuelen of iets anders waar (nu nog) een taboe opzit. Ik snap wat je bedoeld, maar het ligt niet aan der ouders, maar aan de normen en waarden die door de samenleving worden gedicteerd.
 
Ik denk dat sommige transities juist geforceerd worden vanuit pesterijen of andere oorzaken (een tekort aan aandacht, of de dwang om "anders" te zijn)/
"Meisjesactiviteiten", maar waarom is het een "meisjesactiviteit", mijn zoon doet "meisjesactiviteiten" dus hij moet een transitie ondergaan. Of hij heeft gewoon andere interesses?


Heb het inderdaad even gelezen, maar er zitten wel negatieve effecten aan:

  • Lower bone density. To protect against this, we work to make sure every patient gets enough exercise, calcium and vitamin D, which can help keep bones healthy and strong. We also closely monitor patients’ bone density.
  • Delayed growth plate closure, leading to slightly taller adult height.
  • Less development of genital tissue, which may limit options for gender affirming surgery (bottom surgery) later in life.
  • Other possible long-term side effects that are not yet known
En wat minder boeiende:

Possible short-term side effects of puberty blockers

  • Headache, fatigue, insomnia and muscle aches.
  • Changes in weight, mood or breast tissue.
  • Spotting or irregular periods (in menstruating patients whose periods are not completely suppressed by puberty blockers).

Het onderdrukken is wellicht uit eigen bescherming.

Ja en ik snap dit ook wel, want de meeste transgenders die "viral" gaan op social media zijn ook fucking achterlijk. Dit is natuurlijk iets stereotyperend maar het beeld wat social media schetst over transgenders is gewoon weg slecht. En het wordt niet makkelijker gemaakt door de white girl Emily's die BLM ACAB in hun bio hebben, van planten houden en mediavormgeving als studie doen aangezien zij alles nog 10x zo erg maken.



Ik heb geen cijfers gevonden waar deze 2 uit elkaar worden gehouden nee, maar ben je zonder transitie wel een transgender? Ik vind je simpelweg identificeren als een ander geslacht niet transgender. Anders ben ik nu een apache helicopter.
:trollface:
Ben het er wel mee eens dat een deel zich echt idioot over laat komen op social media :D. Er zit wel een verschil inderdaad in bewustwording en dingen forceren. Maar dat zie je met alles op social media. Coronacijfers die geforceerd worden in soms vreemde grafieken, die ene gezonde <40 jarige persoon op de IC, BLM en ga zo maar door. Social media is een grote cringe.

Die labels jongens en meisjes ben ik ook niet zo'n fan van. Ik draag ook maar al te graag flamboyante blousejes vol bloemetjes, soms met wat panters en papegaaien er tussen. Heb ook zeker nooit getwijfeld over dat ik een hetero man ben, ondanks dat ik op Arnold heb lopen geilen #nohomo. Daar zit het verschil in, de een voelt zich ook oprecht meer een vrouw en voor de ander is het een smaak.
Je hebt een mooie "meid" leren kennen, ga je nu al 3 jaar mee samen en ze verteld dat ze vroeger een vent is geweest, hoe zou jij hier op reageren?
Ik zou zwaar pissed worden dat ze dat 3 jaar geheim hield en dumpen. Dat zijn dingen die je gewoon aan het begin hoort te zeggen. Met mijn kinderwens gaat mijn voorkeur verder ook naar een vrouw met een baarmoeder. Als ik single zou zijn en een leuke dame zegt volledig omgebouwd te zijn en voor een avondje mee te willen, dan zou ik dat niet hebben geweigerd :p
 
Ook als de kinderen opgroeien tot necrofielen, pedoseksuelen of iets anders waar (nu nog) een taboe opzit. Ik snap wat je bedoeld, maar het ligt niet aan der ouders, maar aan de normen en waarden die door de samenleving worden gedicteerd.
Helemaal mee eens. Eén van de redenen dat ik FB heb verwijderd. Heel FB wilt mensen die ongevraagd geboren zijn met een psychologische taboe ophangen en laten creperen, of ze nou daadwerkelijk handelingen uitvoeren of alleen al open zijn met hun taboe. Zulke mensen moeten hulp krijgen om te leren hun verlangens te onderdrukken. Je kunt best op kinderen vallen en geen kind aanraken.

Erg sneu dat je vanaf de bevruchting al gedoemd bent om te leven. Die thema's worden ook niet (in het vaste curriculum) besproken op school. Wanneer ik het over seksualiteit heb, bespreek ik ook zulke taboes.
 
Kinderen een geslachtstransformatie laten ondergaan is toch wel echt compleet achterlijk en ziekelijk. Mensen die dit aanmoedigen zouden zich eens flink achter de oren moeten krabben.


Gewoon niet zoveel soja eten, dan krijg je ook geen soyboys, toch Steks ?
 
Kinderen een geslachtstransformatie laten ondergaan is toch wel echt compleet achterlijk en ziekelijk. Mensen die dit aanmoedigen zouden zich eens flink achter de oren moeten krabben.
Eens, maar er zijn ook volwassenen die de van geslacht zijn veranderd en zouden willen dat het eerder was gebeurd.
 
Back
Naar boven