Fitness Seller

Wat het beste te doen? Een aantal vragen van een beginner.

Bezoekers in dit topic

PetrusP

Novice
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
120kg
Hallo allemaal.
Mijn naam is Petrus en ben 34 ( de 13e van februari word ik 35 ) en ben sinds een maand of 2á3 aan het sporten.
Ik sport nu gemiddeld 2 keer per week en dan een uurtje of anderhalf.

Zal even een kort verhaaltje plaatsen om alles te verduidelijken.

Ik heb in 2009 een gastric bypass laten doen ( Gastric bypass - Wikipedia )
Deze is niet helemaal goed gegaan en heb er nog altijd pijn van, maar het positieve is dat ik 176kilo ben afgevallen. Nee dat is geen type fout.
Intussen ook weer 30 aangekomen , maar dat is niet erg. Was echt te dun.
Door de foute operatie ongever 4 jaar een zware morfine verslaving gehad.Omdat dat stop werd gezet een jaar of 3 heroine gebruikt. Daar ben ik nu zo'n dikke 2 jaar vanaf.

Ik drink niet , gebruik geen drugs ( meer ) en rook niet. Ik damp wel ( electrisch roken )

Nu mijn moeder ook de operatie gaat laten doen vonden we het beide de ideale tijd om samen te gaan sporten.
De zenuwen gezien mijn verleden gieren door me lichaam ,maar het is het beste voor haar dus steun haar door dik en dun ( ook letterlijk hahahahaha )

Ik heb geen speciaal dieet ofzo en eet wel gezond , maar toch zit ik met veel vragen en kan eigenlijk nergens terecht voor vragen.
Ik zit zelf bij Basic Fit en vind dat wel een fijne sportschool. Heb je vragen helpen ze je wel , maar de vragen die ik heb MOET je een coach nemen en die kost €45,- per week! Dat is gekkewerk.

Een aantal vragen:

Hoe is het beste om te gaan sporten ( soort schema ) ? Ik ben erg been sterk. Dit vanwege me gewicht natuurlijk en druk met gemak 200kilo.
Me armen daarintegen zijn een stuk zwakker. Daar ben ik nu mee aan het opbouwen zodat het wat gelijk komt.
Ik zit daar gemiddeld op zo'n 60/65 kilo.

Waar kan ik het beste op letten gezien eten en drinken omdat ik geheel geen melk drink. Dit scheeld VEEL eiwitten natuurlijk die ik wel nodig heb. Ik kan namelijk niet eten en drinken tegelijk en melk drinken zonder eten vind ik niet lekker.

Zijn er supplementen die ik het beste bij kan nemen voor het beste resultaat? Ik heb het niet over anabolen ofzo. Ik ben echt tegen drugs enz ( ieder zijn eigen mening natuurlijk ) gezien me verleden.


Mocht iemand nog meer tips ofzo hebben , plaats ze aub. Hoe meer hulp hoe beter.

Alvast bedankt voor het lezen en de hulp.
 
Goed dat je beginnen met sporten!

Wat is je ultiem doel? Ik ga ervan uit dat je wat meer spiermassa wilt aanzetten?
 
Ja ik wil me buikje wat strakker enz.Veel te veel vel en wil zien wat ik kan corrigeren zonder operatie.

Daarbij idd meer spiermassa.
 
Goede!

Eerst moet je ervoor zorgen dat je voeding op orde is. Dus eerst je dagelijks calorie onderhoud uitrekenen (calorieën die je elke dag binnen moet krijgen om je huidige lichaamsgewicht te onderhouden), dan 200-300 erboven gaan zitten (om rustig meer spiermassa te kunnen aanzetten en vet te beperken). Qua voedsel, zorg ervoor dat je alles binnen krijgt (macros - eiwitten, vet en koolhydraten, micros - vitaminen/mineralen) maar het moet wel binnen je dagelijks calorie behoefte passen.

Qua training, zou ik voor een Full Body/UB/LB/PPL schema kiezen (gebaseerde om voornamelijk compound oefeningen - squats, bench, rows, presses, deadlift). 3 x per week zou volgens mij, voldoende zijn om je spieren genoeg te laten belasten en ook genoeg rust te pakken om te kunnen herstellen (meer is niet nodig).
 
Dank je voor je tips.
Ga eens bezig om me eet patroon op papier te krijgen om te zien of alles goed zit.
Eiwitten weet ik nu al dat ik daar aan te kort kom. Ik krijg die vrijwel niet binnen.

Wat zou ik daarmee kunnen doen?
 
Dang 176 kilo. Wereldse prestatie! Ben nu wel eigenlijk benieuwd naar je voor- en na foto's, alhoewel ik zelf schik van de foto's waar ik 40 kilo zwaarder was.
Heb je nog last van die bypass met eten? Hoe dan ook ik denk dat één van de belangrijkste dingen met zoveel afvallen, vond ik bij mijzelf al, is om een gezonde relatie met voedsel te krijgen; Structuur en een eetpatroon die je je leven lang kan volhouden. Liever geen diëten, meestal maar tijdelijk resultaat. Ik heb mijzelf opnieuw leren eten en lust nu ongeveer alles. < aanrader. Gaan bijvoorbeeld groente er makkelijk in en probeer gewoon nieuwe dingen uit met eten? Je voedsel tracken via zo''n app kan je weer leren hoe groot je portiegroottes moeten zijn. Aan de hand van een berekende "behoefte" kan je dan gaan puzzelen wat je kan gaan eten. Gebruik de berekende behoefte als rode draad en probeer uit of het werkt. Zo niet kan je het kcal naar boven of naar beneden doen..

Over de eiwitten. Ik drink nooit melk, maar haal mijn eiwitten vooral uit vlees, vis, eieren of kwark. Je kan ook eiwitshakes gebruiken, maar ik zou voor jou liever normaal voedsel aanraden.

Kijk verder eens in de stickies van het forum. Daar staat veel over afvallen, spiermassa opbouwen, voedsel, schema's etc.
 
Foto's heb ik niet veel. Wel kleding , maar dat is lastig foto's maken :D

Zie het zo. Van 7 XL naar 2XL .

Gezien het eten ga ik zo ie zo kijken.Ik ben ook wel een alles eter. Eet vooral ook vlees enz.
Tussendoortjes enz eet ik vrijwel niet , maar heb helemaal gek op zonnepitten. Nu is dat niet het ongezondste wat je kunt eten dus dat moet ook geen groot probleem zijn.
Daarbij de kcal zitten daar genoeg in. Noten enz is altijd goed begreep ik.


Ik zal zeker eens de stikkies enz nalezen. Zie alleen door het bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik het zo vroeg.
 
Ja heb ik zeker gelezen.
Alleen gezien voeding is best lastig als je niet weet waar je moet beginnen.
Dat is niet erg apart en veelal wel standaard.

Mijn eet/drink patroon per dag:

Eten:

Ontbijt: 1 a 2 sneden brood met hagelslag (vaak)

Lunch 1 a 2 sneden brood met beleg en belegen kaas

Dinner bijv 3 aardappels , beetje groentje en stukje vlees.Veelal eten wij rijst of pasta en dat is ong net zo veel.
Een keer per week eten wij frietjes. Dan eet ik niet eens een kinderfrietje met een snack.

Rond 9uur 1 a 2 sneden brood met beleg en/of kaas. Af en toe zoetigheid zoals pindakaas ofzo.

Ik eet zo ie zo 1x meer dan normaal gezien ik niet veel in een keer kwijt kan.

Drinken:


Ik drink ong 2 liter per dag en dat is veelal cola en energiedrank.
Daar zit zo ie zo wel een fout , maar koffie lust ik niet. Warme dranken kan ik erg slecht verdragen gezien me maag.

Wil hier zo ie zo iets in aanpassen , maar de energiedrank is mijn kofie zeg maar. Drink ik ook niet erg veel. 1 a 2 glazen per dag. Komt neer op 1 a 2 blikjes.

Tussendoortjes zijn de laatste tijd rijstenwafels , in het weekend wel eens wat chips ofzo. Vooral eet ik dus zonnepitten. Wel de gezouten ( ongezout vind ik vies ) en een handje per dag ongeveer.Dit incl schilletjes natuurlijk ;)
 
Back
Naar boven