Fitness Seller

Wat houdt 17aa nu precies in?

Bezoekers in dit topic

miggel

Cool Novice
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
111
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
84kg
Vetpercentage
7%
Hallo..

Na verschillende zoekpogingen te hebben gedaan.
Kan ik nu nog niet precies vinden wat het 17aa nu precies in houdt.
Ik weet dat dit de stof is die het giftig voor je lever maakt, maar
Wat doet het nog meer. Ik zag op een ander topic iets staan van iemand : de meesten weten niet eens wat 17aa met je doet, ik heb hier meerdere keren na gezocht maar kan het niet op een rijtje zetten wat het nu allemaal met je doet..
Kan iemand mij deze info wel geven.

Aub geen onzin van je bent 18 je moet geen steroïde gebruiken, ik stel in dit topic ook niks over iets gebruiken dus..

en ik had nog 1 klein vraagje ik ken een jongen van de sportschool en die is 16 jaar. En hij vertelde me eergisteren dat hij al 2weken in een oxymethelone (weet de exacte naam niet precies, maar denk dat jullie wel weten welk middel ik bedoel) gebruikt. Hij wil dit in totaal een maand doen met 50 mg per dag en is dus al 2 weken aan het doen, weten jullie wat voor gevolgen dit voor hem heeft? Hier ben ik persoonlijk wel benieuwd naar omdat de richtlijnen 21jaar zijn..

Alvast bedankt.

Gr michiel
 
Je bent zelf niet heel toevallig die jongen? En hoe weten wij nou wat de gevolgen zijn voor hem. Hoelang traint hij al, eet hij goed etc.

Hoe komt een jongen van 16 uberhaupt aan dat spul. Toch niet te geloven dit
 
Testosteron is zoals gezegd de moeder van alle AAS die hierop gebasseerd zijn. Oraal ingenomen testosteron heeft echter een erg lage actieve werking door de afbrekende werking van de lever. Het metabolisme van de lever breekt het namelijk op in “nutteloze” metabolieten als androsteron en ketosteroïden die via urine het lichaam weer verlaten. Vandaar dat veel AAS op andere wijze worden toegediend zoals door injecties, gels of pleisters. Om toch oraal op effectieve wijze AAS in te kunnen nemen is het synthestische testosteron aangepast op diverse manieren.

De eerste aanpassing is de zogenaamde 17 alpha alkylatie. Door toevoeging van een methyl groep (CH3op de 17e positie) wordt de effectiviteit verlengd/vergroot. Sommigen noemen dit de verbeterde “First pass”, de eerste keer dat de lever gepasseerd worden. De stoffen passeren de lever echter vaker. De vraag is dan ook of het specifiek de eerste keer is dat de hormonen de lever passeren of elke keer dat de methyl toevoeging z’n werk doet.

De toevoeging van methyl zorgt niet alleen voor verbeterde opname, maar vormt ook een zware belasting voor de lever. Levertumoren en beschadigde levercellen zijn al toegeschreven aan het gebruik van 17 alpha alkyl AAS. Ervaren (en dus regelmatige) gebruikers houden dan ook rekening met de hoogte van de dosage, duur van gebruik of geven de voorkeur aan injecties.
 
17aa = toevoeging van een alkyl groep (bijv. methyl) aan de alfa positie van het 17e C-atoom.
 
17aa betekent 17-alpha alkylation.
De hormoon molecuul is hierbij genummerd op koolstof atomen van 1 t/m 17. Op nummer 17 zit normaal gesproken een ester vast. Bij 17aa zit ipv de ester een alkyl groep in dit geval CH3 (methyl) vast en de alpha houdt in dat de functionele methyl groep direct verbonden zit aan de rest van de molecuul. Dus eerste positie. Er zitten geen extra koolstof/waterstof vertakkingen tussen.

wat je hieraan hebt geen idee :D Alleen interessant als je organisch chemie studeert.
 
Hij wil gewoon weten of zijn kuur goed is :roflol:
 
wat je hieraan hebt geen idee :D Alleen interessant als je organisch chemie studeert.
Zo voorkom je een belangrijke pathway wat betreft de afbraak d.m.v. oxidatie. Anders heb je 'n ketoon op de 17e positie, zodoende dus 'n 17-ketosteroide. Deze zijn dus slappe hap.
 
Nee ik ben niet die jongen haha. Ik heb al is iets over anavar gevraagd maar daar ben ik van genezen.. En ik weet niet hoe die de aan kom. Maar bedankt voor de reacties. T is dus alleen dat t de lever belast..
 
Het zorgt simpel weg dat de werkzame stof niet volledig door de kever wordt afgebroken.
 
Kikke kever in je tummie
 
beter 1 kever in je tummie, dan 4 beatles op je plaat
 
en ik had nog 1 klein vraagje ik ken een jongen van de sportschool en die is 16 jaar. En hij vertelde me eergisteren dat hij al 2weken in een oxymethelone (weet de exacte naam niet precies, maar denk dat jullie wel weten welk middel ik bedoel) gebruikt. Hij wil dit in totaal een maand doen met 50 mg per dag en is dus al 2 weken aan het doen, weten jullie wat voor gevolgen dit voor hem heeft? Hier ben ik persoonlijk wel benieuwd naar omdat de richtlijnen 21jaar zijn..
Gewoon triest. Oxy is aan de werkzame dosis één van de meest schadelijke AAS (enige AAS met bewezen kankerverwekkend effect) en de massa blijft héél slecht zitten na de kuur. Op 16j stopt het ook definitief de botgroei, ontregelt het compleet de eigen hormoonhuishouding, en de hele reeks van standaard bijwerkingen natuurlijk. Compleet idioot ik zou zijn ouders even op de hoogte brengen.

Edit: 50mg / dag oxy only is ook nog eens een slechte kuur.
 
Back
Naar boven