Fitness Seller

Wat hulp nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SethRaZeta

Novice
Lid geworden
27 apr 2018
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
95kg
Dag allemaal,

Voor het eerst dat ik hier wat post. Altijd bezoeker geweest en de verhalen gelezen. Nu hier mijn eigen verhaal en hoor graag jullie tips. Ik heb vroeger tien jaar gebokst, van mijn 16e tot mijn 26ste. Daardoor altijd fit geweest en een atletisch figuur gehad. Na het boksen altijd thuis met gewichten en een bankje de boel een beetje onderhouden. Heb wel is een jaar met wat vrienden in de sportschool getraind, maar niet echt veel gains in die periode gehaald. Ook mede door niet echt een voedingsschema te volgen, maar gewoon doen voor je conditie e.d. Na die periode lange tijd niets gedaan ivm vaderschap, hooguit één keer in de maand thuis met de gewichten. Nu heb ik mij sinds kort laten overhalen, door een goede vriend, om toch weer is de sportschool in te gaan. Maar ik dacht, dan ga ik het ook goed aanpakken. Dus via via een PT gevonden, deze coach is een oud bodybuilder. Maar doet nu nog wel is mee met wedstrijden. Hij heeft mij gewogen, vetmeting gedaan.. etc. Ook heeft hij een voedingsschema voor me gemaakt voor een clean bulk. Ik woog 93kg en ben 1.96, hij vind voor mijn lengte 111kg een goed gewicht. Dit is/was mijn clean bulk schema:
Ochtend/middag
125gr brinta
1 banaan
50gr proteine (hydro whey)
75gr havermout
1 banaan
50gr proteine
150gr kipfilet
80gr gemengde ongebrande ongezouten noten
Avond:
100gr pasta of rijst of 400gr aardappels
150gr kipfilet
200gr groente naar keuze
150gr kipfilet
80gr noten
50gr proteine
10gr creatine
60gr proteine
80gr noten
Voor de vitamine
3x daags omega3
Multivitamine 2x daags
Vitamine C1000 1x
Vitamine E400 1x
Vitamine D3 1x
Zink 1x
Ashwagandha ksm-66 1x

Na vier weken woog ik 100kg en was mijn vetpercentage gedaald van 15% naar 12% en sporte ik 2 á 3 x p/w.
Ik had 1x p/w een cheatdag.
Dit ging dus lekker! Nu had ik voor drie weken geleden op mijn cheatdag een voedselvergiftiging opgelopen. Je voelt hem waarschijnlijk wel aankomen, toen ik volledig was hersteld.... was ik 6kg afgevallen en mijn lichaam had ook geen behoefte meer aan mijn bulk. Ik kreeg de kip na bijna twee maanden, niet meer door de strot. Mijn lichaam had behoefte aan andere voeding, dus maar naar m'n lichaam geluisterd en weer "gewoon" gaan eten. Nu zit ik na die mooie gaines er serieus aan te twijfelen om een kuur te volgen. Mijn PT stelde een test plus boldenone kuur aan. Een boldenone kuur only(wat ik graag wilde) werkt volgens hem niet. Nu zou ik graag weten van de ervaringsdeskundigen hier... wat vinden jullie van (a. Mijn clean bulk schema? En (b. Wat vinden jullie van de kuur voorstel? Ik merk zelf dat ik wel wat angstig ben om te kuren, ben bang dat ik permanente schade oploop en mijn dochtertje vaderloos achter blijft of iig vroeger afscheid moet nemen omdat papa wou kuren... ik dik het nu een beetje aan natuurlijk. Maar het speelt wel een beetje, ik wil graag eenmalig 1x een kuur van 10 weken en dan nooit meer. Wat zijn de risico's als die er al uberhaupt zijn? Graag hoor ik van jullie en hopelijk hebben jullie goede ervaringen en meningen.

Alvast bedankt
 
Ik kan je vertellen dat je die gains (die je eventueel gaat maken op Boldenone) ook weer snel zult verliezen.
Het is het totaal niet waard joh.

Gewoon goed trainen + zorgen dat je fatsoenlijk eet (goede macro-verhoudingen en genoeg Kcal's).
Dan kun je dus makkelijk gainen (dat is ook gebleken).

Je kunt het best wat makkelijker maken voor jezelf hé dan als wat ik hierboven lees.
3x kip bijv. Er zijn meer en makkelijkere wegen die naar Rome leiden (naturel welteverstaan)
 
Een paar dingen die me opvallen:

- In 4 weken 7 kg bijkomen en je vp met 3% verlagen met 2-3 keer sporten.... Dit is gewoon onzin. Het is fysiologisch gewoon onmogelijk. Het maakt niet zo gek veel uit wat je hier verder over kwijt wilt, maar het lijkt nergens op.
- Iemand die je een dergelijk "eetschema" geeft en geen poging doet je uit te leggen wat eigenlijk het idee achter een bepaald voedingspatroon is, begrijpt wss zelf niet waar hij mee bezig is. Was dit wel zo, dan zie ik geen enkele reden om het op deze manier aan te pakken. Het is geen 1976 meer en bepaalde voedingsmiddelen zijn niet heilig of beter dan anderen voor jouw doelen.
- Je gaat niet 1 keer kuren. Dat zegt iedereen, ik beloof je dat de kans dat jij dit gaat doen bijzonder klein is.
- Het lijkt erop dat je gewoon gefrustreerd en ongeduldig bent. Dat is een hele slechte situatie om in te gaan kuren. Je gaat er hoogstwaarschijnlijk spijt van krijgen.
- Het heeft heel weinig zin om 1 keer te kuren. Het gaat waarschijnlijk op termijn iets heel anders opleveren dan je nu in je hoofd hebt.
- Je kuuropzet slaat nergens op. Waarom zou je in godsnaam boldenone willen gebruiken als eerste en enige kuur.

-----------------------

Samenvattend: ik denk dat je er héél verstandig aan doet om gewoon wat geduldiger te zijn en gewoon lekker te gaan trainen icm fatsoenlijk eten. Je begeleider klinkt idd als een klassiek voorbeeld van een bodybuilder die zichzelf overschat. Veel van die boys / mannen zijn gewoon niet zo bijster intelligent. Ze kopiëren elkaar en koppelen er wat Disney-wetenschap aan zodat het allemaal wijs klinkt.

Ik denk dat het goed is om erover na te denken of dit wel een geschikt persoon voor je is, aangezien hij je een bold-kuur niet afraadt en je maandenlang als een idioot hetzelfde laat vreten. Dat zegt in ieder geval dat het iemand is die niet de moeite ervoor doet of wellicht niet het verstandelijk vermogen heeft om bij te leren. Het klinkt namelijk alsof je iemand nodig hebt die je even op je klote geeft en je voorziet van simpel en verstandig advies, in plaats van de chaos en de omslachtige voeding en kuurplannen waar je nu mee te maken hebt.
 
Laatst bewerkt:
Een paar dingen die me opvallen:

- In 4 weken 7 kg bijkomen en je vp met 3% verlagen met 2-3 keer sporten.... Dit is gewoon onzin. Het is fysiologisch gewoon onmogelijk. Het maakt niet zo gek veel uit wat je hier verder over kwijt wilt, maar het lijkt nergens op.
- Iemand die je een dergelijk "eetschema" geeft en geen poging doet je uit te leggen wat eigenlijk het idee achter een bepaald voedingspatroon is, begrijpt wss zelf niet waar hij mee bezig is. Was dit wel zo, dan zie ik geen enkele reden om het op deze manier aan te pakken. Het is geen 1976 meer en bepaalde voedingsmiddelen zijn niet heilig of beter dan anderen voor jouw doelen.
- Je gaat niet 1 keer kuren. Dat zegt iedereen, ik beloof je dat de kans dat jij dit gaat doen bijzonder klein is.
- Het lijkt erop dat je gewoon gefrustreerd en ongeduldig bent. Dat is een hele slechte situatie om in te gaan kuren. Je gaat er hoogstwaarschijnlijk spijt van krijgen.
- Het heeft heel weinig zin om 1 keer te kuren. Het gaat waarschijnlijk op termijn iets heel anders opleveren dan je nu in je hoofd hebt.
- Je kuuropzet slaat nergens op. Waarom zou je in godsnaam boldenone willen gebruiken als eerste en enige kuur.

-----------------------

Samenvattend: ik denk dat je er héél verstandig aan doet om gewoon wat geduldiger te zijn en gewoon lekker te gaan trainen icm fatsoenlijk eten. Je begeleider klinkt idd als een klassiek voorbeeld van een bodybuilder die zichzelf overschat. Veel van die boys / mannen zijn gewoon niet zo bijster intelligent. Ze kopiëren elkaar en koppelen er wat Disney-wetenschap aan zodat het allemaal wijs klinkt.

Ik denk dat het goed is om erover na te denken of dit wel een geschikt persoon voor je is, aangezien hij je een bold-kuur niet afraadt en je maandenlang als een idioot hetzelfde laat vreten. Dat zegt in ieder geval dat het iemand is die niet de moeite ervoor doet of wellicht niet het verstandelijk vermogen heeft om bij te leren. Het klinkt namelijk alsof je iemand nodig hebt die je even op je klote geeft en je voorziet van simpel en verstandig advies, in plaats van de chaos en de omslachtige voeding en kuurplannen waar je nu mee te maken hebt.

Hoi Pescatore,

Wat ik er over kan zeggen is het volgende.
Ik heb hem en dat heb ik hem ook gezegd, blindelings vertrouwd. Omdat ik zelf 0% verstand heb van fitness en schoon eten.
Qua vetpercentage is het ook zo dat ik het moet doen met hij mij verteld, hij meet en weegt mij. Dat ik aan was gekomen, dat kon ik zelf wel zien. Maar vet daar moet ik hem (onterecht blijkt dus) op geloven. Ik ben echter niet gefrustreerd, wel enorm gedemotiveerd. Omdat ik in een paar dagen tijd zoveel was afgevallen, en ik niet meer de bulk kon volgen. Puur omdat het mij gewoon tegen staat. Wat ik uit jou reactie begrijp ook niet ongewoon is. Wat betreft het boldenone verhaal, ik had van een collega begrepen dat boldenone het minst schadelijk is, de kans op gynaecomastie klein is en het minst aromatiserend. Vandaar dat daar mijn keuze opviel, zoals ik al aangaf ben ik een enorme leek. Mijn autodidactisch vermogen wel proberen toe te passen, maar op internet en persoonlijke verhalen lopen zo uitéén, dat ik daar geen goed beeld van kan krijgen. Bedankt voor je reactie, ik twijfelde aan deze man. Vandaad ook dit topic, je hebt mijn twijfel iig bevestigd.
 
Ik kan je vertellen dat je die gains (die je eventueel gaat maken op Boldenone) ook weer snel zult verliezen.
Het is het totaal niet waard joh.

Gewoon goed trainen + zorgen dat je fatsoenlijk eet (goede macro-verhoudingen en genoeg Kcal's).
Dan kun je dus makkelijk gainen (dat is ook gebleken).

Je kunt het best wat makkelijker maken voor jezelf hé dan als wat ik hierboven lees.
3x kip bijv. Er zijn meer en makkelijkere wegen die naar Rome leiden (naturel welteverstaan)

Hoi Marr,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou het liefst ook gewoon naturel blijven trainen. Ik ben gewoon enorm gedemotiveerd, door het verliezen van zoveel kg door die voedselvergiftiging.
Ook zoals ik al aangaf, staat de bulk mij nu enorm tegen. Maar dat kan blijkbaar ook anders. Ik heb zelf totaal er geen totaal geen weet van. Heb je hierin misschien wat tips?

Bedankt voor je reactie.
 
Je zou eens kunnen proberen om gewoon van je voedingsschema af te stappen en IIFYM (if it fit your macro's) toe te passen.
Je kunt dan bijv. met de App "my Fitnesspal", inzichtelijk maken wat je binnenkrijgt. Niet dat je dan in 1x junk moet gaan eten (integendeel vind ik persoonlijk), maar het wordt dan allemaal wat losser. Zorg wel natuurlijk dat je energie-intake boven je onderhoudsbehoefte ligt (300 t/m 500 Kcal's).

Heb je al inzichtelijk wat je onderhoudsbehoefte is ?
 
Je zou eens kunnen proberen om gewoon van je voedingsschema af te stappen en IIFYM (if it fit your macro's) toe te passen.
Je kunt dan bijv. met de App "my Fitnesspal", inzichtelijk maken wat je binnenkrijgt. Niet dat je dan in 1x junk moet gaan eten (integendeel vind ik persoonlijk), maar het wordt dan allemaal wat losser. Zorg wel natuurlijk dat je energie-intake boven je onderhoudsbehoefte ligt (300 t/m 500 Kcal's).

Heb je al inzichtelijk wat je onderhoudsbehoefte is ?

Dat is een geweldige tip, ben ik heel erg blij mee. Heel erg bedankt! Ik heb mijn onderhoudsbehoefte niet inzichtelijk, daar heeft hij het ook nooit over gehad.
 
Gebruik deze calculator bijv. dan heb je een indicatie, let wel pas in de praktijk blijkt echt of de indicatie klopt.
Je daadwerkelijke behoefte kan dus lager of hoger liggen.

Probeer het een dag of 10 en kijk wat er met je gewicht gebeurd, aan de hand daarvan kun je dan je dagelijkse energie-intake uppen of verlagen.
Alles meetellen, dus drankjes, snoepje, suikerklontje, boter etc.

In het begin dus wel alles even afwegen zodat je een reëel zicht krijgt op "de hoed en de rand".

Altijd 's morgens wegen na het ontlasten (zonder kleren) en op nuchtere maag. (voor een zo getrouw mogelijk beeld).

Bereken je Caloriebehoefte | Gezond Afvallen
 
Tijdens het weegmoment ook je taille meten.

:thumbs:
 
Gebruik deze calculator bijv. dan heb je een indicatie, let wel pas in de praktijk blijkt echt of de indicatie klopt.
Je daadwerkelijke behoefte kan dus lager of hoger liggen.

Probeer het een dag of 10 en kijk wat er met je gewicht gebeurd, aan de hand daarvan kun je dan je dagelijkse energie-intake uppen of verlagen.
Alles meetellen, dus drankjes, snoepje, suikerklontje, boter etc.

In het begin dus wel alles even afwegen zodat je een reëel zicht krijgt op "de hoed en de rand".

Altijd 's morgens wegen na het ontlasten (zonder kleren) en op nuchtere maag. (voor een zo getrouw mogelijk beeld).

Bereken je Caloriebehoefte | Gezond Afvallen

Hartstikke fijn! Ik ga hier zeker mee aan de slag. Bedankt voor je tijd en tips.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
SethRaZeta vat dit aub niet op al aanval ofzo maar,
Inb4 pescatore wat ben ik blij dat jullie TS om hebben kunnen praten om niet te gaan kuren want anders was dit weer zo'n geval geweest van iemand die zonder echt te weten wat het doet spul in z'n lichaam spuit voor wat snelle gains ,zonder zich goed te beseffen dat dit impact heeft op z'n hormoonhuishouding
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
SethRaZeta vat dit aub niet op al aanval ofzo maar,
Inb4 pescatore wat ben ik blij dat jullie TS om hebben kunnen praten om niet te gaan kuren want anders was dit weer zo'n geval geweest van iemand die zonder echt te weten wat het doet spul in z'n lichaam spuit voor wat snelle gains ,zonder zich goed te beseffen dat dit impact heeft op z'n hormoonhuishouding

Nou ja dat hij niet gaat kuren lees ik nergens, dat hopen we dan maar :thumbs:
 
Back
Naar boven