Fitness Seller

Wat ik me afvraag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Zouden ze bij andere sporten nou ook zo op hun voeding letten als bij BB?(en duursporten)

Ik bedoel veel van die voetballers zijn vaak geblesseerd(Litmanen bv.) en dan vraag ik me af of ze nou wel voldoende eiwitten binnenkrijgen.
Hoe goed letten ze daar nou op?
 
Originally posted by maniac
Zouden ze bij andere sporten nou ook zo op hun voeding letten als bij BB?(en duursporten)

Ik bedoel veel van die voetballers zijn vaak geblesseerd(Litmanen bv.) en dan vraag ik me af of ze nou wel voldoende eiwitten binnenkrijgen.
Hoe goed letten ze daar nou op?

wielrenners in ieder geval wel, voetballers denk ik niet.
 
Neh ik denk ook niet. Denk voetballer misschien wat met koolhydraten maar daar blijft het bij
 
Re: Re: Wat ik me afvraag?

Originally posted by bart82


wielrenners in ieder geval wel, voetballers denk ik niet.

Laten we dan de wielrenners maar onder de categorie duursporters vallen:D
 
Re: Re: Re: Wat ik me afvraag?

Originally posted by maniac


Laten we dan de wielrenners maar onder de categorie duursporters vallen:D

En als ik het nu eens over tijdrijders had!hmmm...!

nee je hebt gelijk, k'heb dat woordje gemist, staat dan ook tussen haakjes.
 
Voetballers bij de grote clubs staan gewoon onder medische begeleiding en krijgen alles wat ze nodig hebben en vaak ook wat ze niet mogen hebben. :p

Bij contact sporten als voetbal is het nou eenmaal lastig om goed te presteren als je blessure gevoelig bent ook al doe je zelf alles goed ben je toch afhankelijk van omstandigheden waar je zelf geen invloed op hebt.

Voldoende eiwitten krijgen ze heus wel, anders lopen jongens als Seedorf en Roberto Carlos niet met van die ernorme dijen op 't veld. Bovendien herstellen de meeste voetballers echt heel snel van blessures die een amateur voetballer gewoon weken of zelfs maanden aan de kant zouden houden.

Ik denk dat je er een beetje te makkelijk over denkt. Nee, ik zie ze niet de hele dag in de weer met artikels en ander spul over voeding enzo, maar daar heeft de club de juiste mensen voor in dienst. Als BB heb je de mazzel dat je in een vrij steriele omgeving traint waarin je vrijwel alles onder control kan houden.

Trouwens ik denk dat alle absolute toppers en welke sport dan ook goed met hun voeding bezig zijn. Het is natuurlijk wel zo dat BB in de breedte veel meer mensen heeft die qua voeding en trainings technieken heel serieus bezig zijn met hun sport. Aan de andere kant komt dat ook omdat je success daarmee valt of staat wat in niet alle sporten in dezelfde mate het geval is. Wat ook belangrijk is, is dat je als BB veelal op jezelf aangewezen bent dus je zal jezelf wel moeten verdiepen in het een en ander.
 
Originally posted by maniac
Zouden ze bij andere sporten nou ook zo op hun voeding letten als bij BB?(en duursporten)

Ik bedoel veel van die voetballers zijn vaak geblesseerd(Litmanen bv.) en dan vraag ik me af of ze nou wel voldoende eiwitten binnenkrijgen.
Hoe goed letten ze daar nou op?


Ik denk dat de ene voetballer er al wat beter op let dan de andere.... Diegene die meedraaien tot hun 38e zullen er tijdens hun carrièrre over het algemeen bekeken volgens mij wat meer energie ingestoken hebben dan anderen...
Ook diegene die het aangeboren supertalent missen, maar toch op hoog niveau meedraaien, moeten er meer opletten dan de Ronaldo's en de Zidane's. Op lager niveau is het in ieder geval zo. De vroegere beloftes van mijn leeftijd die veel dronken en zo, staan nu meestal lager te spelen dan diegenen die ervoor leefden en minder talent hadden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven