XXL Nutrition

‘Wat ik tegen homo’s heb? Ik vind ze vies’

Bezoekers in dit topic

ik vind homo's helemaal niet vies

ik vind het zelfs lekker
alweer een groep die enkele verwondingen zal voorkomen door van de meisjes te blijven

Hij was niet tegen allochtonen. Hij was tegen allochtonen die zich onttrokken aan maatschappelijke verplichtingen. Net zoals hij kritiek had op Nederlandse Tokkie- mensen die zich onttrekken aan werk en aanverwante zaken.

Nou mag je dat wel van Tokkies zeggen maar als je precies hetzelfde zegt over allochtonen dan ben je natuurlijk een discrimenerende kloothommel. ;)

Waarom zeggen we van Tokkies, wat we er van zeggen? Juist: omdat ze zich gedragen als een stel idioten. Daardoor is 'tokkies' verworden tot een woord dat asocialiteit aanduidt. Voor het woord 'allochtoon' valt dat niet te zeggen. (try it) Met Tokkie weet je precies wat je aanduidt. Er zijn teveel moslims die gewoon hun leven leiden om precies datzelfde te zeggen. Overigens kent ook het woord 'tokkie' z'n tekortkomingen: stel dat er een familie Tokkie is die bijzonder sociaal is...

Dan zou je kunnen zeggen dat de meeste Tokkies (wss) asociaal zijn. Maar de cijfers wijzen uit dat de meeste allochtonen niet crimineel zijn (al zou een relatief groter deel het wel kunnen zijn)
kwestie van semantiek ergens, maar niet minder belangrijk imo, gezien de plek die taal inneemt in ons bewustzijn.

Ik vind religie verwerpelijk en absurd, maar er is niets in mij dat bij voorbaat zegt dat religie slechtheid oplevert. Al zal de weg er naar toe wellicht korter zijn.
Dat een auto (inc bestuurder) 200 km per uur kan rijden, wil nog niet zeggen dat hij met die snelheid iemand zal doden

Het is allemaal zo gemeen.

Ik werd de laatste dagen weer van alle kanten getergd met Arabische muziek in tram trein en bus. MObieltjes verboden voor allochjes? :D

Godsgenakend irritant, die k*t herrie uit die k*t CRAPPY luidsprekers van die GODSGRUWELIJK OVERRATED t*ring mobieltjes. jezus..

die moslims en hun geloof....
de homo's zouden ze een keer anaal moeten ontmaagden

Die gelovigen en hun geloof. Hoef je echt geen moslim voor te zijn. Ligt in de overlevering van alle abrahamistische geloven besloten.
Maar goed, dan zou er ook een hand in eigen boezem moeten worden gestoken en dat is wat veel gevraagd.

Tsja, zolang er nog zoveel mensen het geweldig vinden, die multiculturele samenleving, en hun ogen sluiten voor dit soort zaken, zul je moeten accepteren dat er een nieuwe generatie opgroeit die vindt dat homo's dood moeten en dat Nederland niet hun land is, dus dat ze ermee kunnen doen wat ze willen. De meest voorkomende naam in het geboorteregister van Amsterdam is Mohammed, you do the math...

Waarom is dit iets van de mulitculti samenleving? Komt het niet voor in niet multi-culturele samenlevingen. Nederland is groot geworden door omgang met andere culturen, aanpassing etc etc. Zeggen dat we er van af moeten is zeggen dat de auto's ook maar allemaal het land uit moeten. Een mono-culturele samenleving bestaat sowieso al niet in Nederland, heeft nooit bestaan en zal dit ook nooit doen.
Dat er binnen die multi-culti samenleving aanwijsbare problemen bestaan, zal ik niet ontkennen, bepaalde overtuigingen zijn zeer gevaarlijk binnen een democratie, maar daar schaar ik overtuigingen van mensen als Wilders, een VB of een le Penn ook onder.

Als je in gesprek gaat met gelovige mensen moeten ze wel accepteren dat hun ideeën nergens op gebaseerd zijn. Uiteindelijk moeten ze zeggen: maar god heeft het zo gewild. Precies dat is imo hét verwerpelijke (echt,ik kots daar zo hard op) van iedere vorm van religie. Hun ethiek stoelt op NIETS anders dan een paar druppels inkt op een stuk papier, vol glasharde paradoxen, die absoluut onverenigbaar zijn met elkaar.
God's wegen zijn ondoorgrondelijk. Op dat moment wil ik graag een zeer doorgrondelijk weg aan leggen tussen iemands achterwerk en mijn schoen, als uiteindelijk ook op basis van de basis van hun ethiek wordt gesteld dat homo's dood moeten.

Je bent dan misschien zelfs wel niet gelovig, maar gewoon achterlijk. Ik houd iig wel van een dergelijke discussie. (is iets als voetballen tegen een elftal beenlozen zonder rolstoel)

Kijkt iemand wel eens het programma 'Jouw vrouw mijn vrouw'? Tijdje geleden was er een 'swap' tussen een conservatief christelijk amerikaans gezin en een lesbisch paar.

Ik walg niet gauw van mensen. Maar de vrouw die uit het gristenhonden gezin (in dit geval gebruik ik dat woord zonder problemen) deed me werkelijk walgen. De stomme woede die in je op kan komen als je naar zo'n programma kijkt.
Ze begon werkelijk meerdere malen een tirade tegen die dames, dat god het verwerpelijk vind en dat ze seksueelziek en gestoord zijn. Het programma begon met hun opmerking dat hun leven is gebaseerd op 'wat ge niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'. De christelijk moraal in een notendop.

Als ik er aan terug denk, voel ik m'n maag direct weer omdraaien.

In Nederland zijn er ook meer dan genoeg van dergelijke dissidente overtuigingen te vinden onder andere religies dan de Mohammedaanse.

Iedere gelovige (en vele anderen) leeft in de waan dat zijn of haar overtuiging niet aangevallen mag worden, uit respect voor een religie. Dat is natuurlijk belachelijk (ronduit), maar het moet wel eerlijk gebeuren.

Het woord allochtoon en moslim moet eigenlijk wat beter uit elkaar gehouden worden. Niet iedere allochtoon is moslim :D

Waar gaat deze discussie nou precies over?

discussie?

dat zou mooi zijn. Alloch topics zijn een ventilatieplek voor in een bepaalde richting gekanaliseerde frustraties. De geschiedenis is doorspekt met meer van dergelijke op weinig meer dan onderbuikgevoelens gebaseerde overtuigingen. Weinig vernieuwend en weinig spectaculair. Hooguit is het spectaculair slecht onderbouwd.

Nergens over toch, hooguit de zoveelste thread van dezelfde strekking. Met 'The Usual Suspects'.

Krijg soms het idee dat ik in de film 'Groundhog Day' meespeel.

hehehehe.. idd ja dat gevoel heb ik nou ook.. maar mischien wil ik de dingen wel niet zien en daarom probeer ik de problemen te verbloemen door niet in dit soort onzinnige* discussies mee te doen..

* onzinnige discussies dat is dan mijn mening.. voordat ik dat over me heen krijg...

discussie?

dat zou mooi zijn. Alloch topics zijn een ventilatieplek voor in een bepaalde richting gekanaliseerde frustraties. De geschiedenis is doorspekt met meer van dergelijke op weinig meer dan onderbuikgevoelens gebaseerde overtuigingen. Weinig vernieuwend en weinig spectaculair. Hooguit is het spectaculair slecht onderbouwd.

ik had discussie ook al met schuine lettertype geschreven... ;)

nergens over idd:D dat is het mooie, maar er zijn altijd weer mensen die zich met hun eigen mening en een overschot aan vrije tijd en eigen mening op het topic storten:roflol: reden voor mij om dit soort "discussie's" niet te delen, maar leuk dat meer mensen dat gevoel hebben:D

Tsja, zolang er nog zoveel mensen het geweldig vinden, die multiculturele samenleving, en hun ogen sluiten voor dit soort zaken, zul je moeten accepteren dat er een nieuwe generatie opgroeit die vindt dat homo's dood moeten en dat Nederland niet hun land is, dus dat ze ermee kunnen doen wat ze willen. De meest voorkomende naam in het geboorteregister van Amsterdam is Mohammed, you do the math...

Dat is omdat ELKE marokaan mohamed heet. Math solved.

discussie?

Dan moeten er een aantal hier toch bijzonder zwaar gefrustreerd zijn dan :D (+1 en rood voor EricR vanwege provocatie).

Waarom is dit iets van de mulitculti samenleving? Komt het niet voor in niet multi-culturele samenlevingen. Nederland is groot geworden door omgang met andere culturen, aanpassing etc etc. Zeggen dat we er van af moeten is zeggen dat de auto's ook maar allemaal het land uit moeten. Een mono-culturele samenleving bestaat sowieso al niet in Nederland, heeft nooit bestaan en zal dit ook nooit doen.
Dat er binnen die multi-culti samenleving aanwijsbare problemen bestaan, zal ik niet ontkennen, bepaalde overtuigingen zijn zeer gevaarlijk binnen een democratie, maar daar schaar ik overtuigingen van mensen als Wilders, een VB of een le Penn ook onder.

Ik heb me denk ik niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Wat ik bedoel is dat er nog teveel mensen zijn die alles aan de multiculturele samenleving vergoelijken, en de scherpe kantjes bagatelliseren. De multiculturele samenleving is niks mis mee, zolang de negatieve kanten ervan worden benoemd en de vinger op de zere plek wordt gelegd. Dat gebeurt te weinig als je bedenkt hoeveel mensen met onhoudbare ideeën over bijvoorbeeld homo's er hier nu al rondlopen. En dat gaat nog meer worden.

Maar goed, ben het eigenlijk wel met Socrates eens dat deze discussie eigenlijkweinig toevoegt aan alle andere 8358 topics hierover. :)

Ik heb me denk ik niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Wat ik bedoel is dat er nog teveel mensen zijn die alles aan de multiculturele samenleving vergoelijken, en de scherpe kantjes bagatelliseren. De multiculturele samenleving is niks mis mee, zolang de negatieve kanten ervan worden benoemd en de vinger op de zere plek wordt gelegd. Dat gebeurt te weinig als je bedenkt hoeveel mensen met onhoudbare ideeën over bijvoorbeeld homo's er hier nu al rondlopen. En dat gaat nog meer worden.

je moet wat karmapunten bla bla bla...

Met deze post ben ik het behoorlijk eens ja :D Maar als we in een multiculturele samenleving de vinger op de 'zere plek' - die 'allochtonen' of 'moslims' blijkbaar zijn - gaan of willen drukken, snijden we onszelf per direct de pas af imo. Je beperkt de discussie dan op een 'grootse' wijze.
Ieder systeem kent per definitie z'n beperkingen. Het is absurd om te denken dat dat niet zo is. (hehe, waar plaatst religie zich in de verband? :D) Multicultureel duidt al op de aanwezigheid van verschillende overtuigingen.
Scherpe kanten bagatelliseren is net zo stom als het maken van 'kapmessen van scherpe kanten'.

Homohaat zou ik overigens niet een scherp kantje willen noemen, maar bij voorbaat een kapmes. Het toespitsen op enkel het moslimaandeel daarin is echter absurd, er zijn véél meer plekken waar homo's het moeten ontgelden. Het is een algemeen probleem, waar we als samenleving tegen moeten vechten. We moeten het niet gebruiken als 'wapen in een andere strijd'. (jezus, wat een demagogische zin :))

Maar goed, ben het eigenlijk wel met Socrates eens dat deze discussie eigenlijkweinig toevoegt aan alle andere 8358 topics hierover. :)

Ken er zeer weinig die dat doen eigenlijk. Met bagataliseren is overigens weinig mis als dat een reactie is op overtrokken stellingen en generalisaties. Ik bagataliseer ook regelmatig als ik inga op belachelijke argumenten of generalisaties waar de honden geen brood van lusten.

Het probleem ontkennen is iets anders dan het probleem wel willen benoemen maar het niet zien als de grootste bedreiging van 'onze' cultuur. Ik geloof dat 'onze' cultuur wel iets sterker is en een zogenaamde Islamisering vrij snel kan afwenden. Zeker omdat de geledingen binnen die Islamiseerderders (is dat een woord? :D) toch niet gesloten zijn.

Ken er zeer weinig die dat doen eigenlijk. Met bagataliseren is overigens weinig mis als dat een reactie is op overtrokken stellingen en generalisaties. Ik bagataliseer ook regelmatig als ik inga op belachelijke argumenten of generalisaties waar de honden geen brood van lusten.

Het probleem ontkennen is iets anders dan het probleem wel willen benoemen maar het niet zien als de grootste bedreiging van 'onze' cultuur. Ik geloof dat 'onze' cultuur wel iets sterker is en een zogenaamde Islamisering vrij snel kan afwenden. Zeker omdat de geledingen binnen die Islamiseerderders (is dat een woord? :D) toch niet gesloten zijn.

Hmz, in principe wijzen we dus door angst voor islamisering (impliciet) een zeer grote zwakheid toe aan 'onze eigen' cultuur. (Om vervolgens andere culturen tot zondebok te maken: als de boer niet kan zwemmen, ligt het aan het water)

Nou ja, dat is ook niet nieuw eigenlijk en de angst die (de indruk van) een dergelijk zwakke cultuur met zich mee kan brengen is ook wel inherent aan onze (westerse) 'overtuigingen' denk ik.
De paradox dat een democratie feitelijk een verwording tot dictatuur zou moeten toestaan, als deze verkozen wordt, laat dit imo een beetje zien.

Redelijkheid zonder noemenswaardige zwakte zal eerder overwinnen dan de onredelijkheid met diverse zwaktes. Althans dat is mijn overtuiging. Ik denk dat de diverse Europese culturen sterk genoeg zijn om de 'aanvallen' van onredelijke subculturen af te slaan. Als we ons echt als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden kan je de vraag stellen of 'onze' cultuur wel de moeite waard is om te blijven voorbestaan.

Redelijkheid zonder noemenswaardige zwakte zal eerder overwinnen dan de onredelijkheid met diverse zwaktes. Althans dat is mijn overtuiging. Ik denk dat de diverse Europese culturen sterk genoeg zijn om de 'aanvallen' van onredelijke subculturen af te slaan. Als we ons echt als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden kan je de vraag stellen of 'onze' cultuur wel de moeite waard is om te blijven voorbestaan.

De indruk van de makke lammetjes wordt wel gewekt imo. Dat punt probeerde ik ook te maken. Gelukkig is er de goede Herder.

Ik zie in de redelijkheid met de minste zwaktes ook een sterk instrument. Het vereist wel een bepaalde minimale mate van redelijkheid bij alle partijen. (de zwakte van redelijkheid is dat 9mm zeer snel bewegend metaal altijd een zwaar wegend argument is)
Ik hoop het dat de Europese culturen sterk genoeg zijn, want ze zullen wel moeten :D (ik denk het overigens wel!)

Dat zal natuurlijk weer wel in alle toonaarden ontkent worden... :rolleyes:

Precies mohammie was de grootste pedo uit de geschiedenis...:D

Sprak een paar jaar geleden een collega in het ziekenhuis waar ik toen een uitzendbaan had,jij moet naar Agadir gaan,is echt mooi...
Mooie meisjes ook daar ,vroeg ik hem als vrij gezelle mannen onder elkaar?Ja,op het strand komen ze gewoon naar je toe,hopende dat je met ze wil trouwen en ze meeneemd naar Nederland.
En ze willen allemaal in hun kontje gedoet worden,want ze moeten als maagd het huwelijk in....ja,jongens dit verzin ik niet...:eek:

Ach ja, ieder geloof heeft zijn mensen die niet eerlijk zijn,de katholieke priesters nemen hun misdienaardjes regel matig....en ook in een nonnen klooster in Nederland werden een aantal jaren geleden met verbouwing van de kloostertuin kinderskelletjes ontdekt.....wat ben ik eigenlijk blij dat ik geen geloof heb,en met geen enkele religie mijn handen besmet.....

Terug
Naar boven