AndroidHealthClinic

Wat is beter? Laatste set gewicht+herhaling (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Vraag me af wat beter is in de volgende situatie.
Ik begin een set met bijv. 20kg 8 reps
Setje daarna 20kg 8 reps
En dan krijg ik het...nog een keer 20kg 8 reps trek ik niet.
Wat is dan slimmer om te doen in zo'n geval?
Lichter gewicht en gewoon je 8 reps maken, of
Zelfde gewicht behouden en minder reps maken?
 
Het belangrijkste is om altijd tot het uiterste te gaan...wat voor gewicht je ook gebruikt. Dus wil je 8 reps, maar je kunt er 12...doe die f#ckin' 12 dan ook. :thumb:

Wat betreft jou vraag... Een hele wijze raad, fixeer je niet op die 8 reps. Waarom doe je dat???
 
Originally posted by Robin
Het belangrijkste is om altijd tot het uiterste te gaan...wat voor gewicht je ook gebruikt. Dus wil je 8 reps, maar je kunt er 12...doe die f#ckin' 12 dan ook. :thumb:

Wat betreft jou vraag... Een hele wijze raad, fixeer je niet op die 8 reps. Waarom doe je dat???
Dat doe ik juist om mezelf te pushen die 8 reps te maken.
Je moet toch wat aanhouden?
En constant till failure gaan is toch ook niet goed?
 
Originally posted by Robin
Het belangrijkste is om altijd tot het uiterste te gaan...wat voor gewicht je ook gebruikt. Dus wil je 8 reps, maar je kunt er 12...doe die f#ckin' 12 dan ook. :thumb:

Wat betreft jou vraag... Een hele wijze raad, fixeer je niet op die 8 reps. Waarom doe je dat???

idd helemaal mee eens ! deed ik eerst ook... fixeren op de reps. nu doe ik t gewoon op de feeling en ga door tot ik t ECHT voel branden en niet verder meer kan... probeer dan zon gewicht te pakken dat ik niet verder dan 12-13 reps kom
 
Voor vele zal het vreemd klinken, voor sommige niet. Je moet leren om instinktief te trainen. Luisteren naar je lichaam, en doen wat het je verteld. Dat is de manier. Elke set tot het uiterste (behalve met opwarmen :D ), anders heb je gewoon niet maximaal gestimuleerd. Waarom denk je dat het niet goed zou zijn?
 
Ga dit toch maar eens hanteren dan :)
Nou m oet ik zeggen dat ik over het algemeen aardig max hoor.
Die 8ste rep haal ik meestal maar net, mocht ik er nog 1 kunnen maken dan ga ik die vanaf vandaag ook gewoon doen.
Thx 4 tha tip :thumb:
 
ik dacht vroeger precies zo als Frenpie maar wel met een achterliggende gedachte dat als ik 8 reps wou doen en ik er nog wel meer reps uit kon persen dat dat nadelig zou zijn voor mn volgende set en dan doel ik op mn kracht. Ik dacht dus dat ik mn energie beter kon sparen voor de volgende set.

Nu (ook pas sinds 2 weken) ga ik ook elke set tot t uiterste, soms zijn dat 15 reps soms 6. Vnadaar dat ik ook geen cijfer aan mn reps ga hangen. T enige wat ik weet zijn de oefeningen die ik doe en t aantal sets. Herhalingen is relatief op dat moment pas van belang en hangt af van hoe ik me voel en hoeveel ik kan.

De training daarna pas ik me dan aan aan t gewicht van de vorige training en kijken hoe t dan loopt
 
Huh nu snap ik het ook niet meer.
Eerst had ik altijd gedacht dat je gewoon max 8 reps mag maken om de beste spiergroei te krijgen (maar dan wel zo'n zwaar gewicht dat je ook echt 8 als max kan)..
En nu zeggen jullie dat het eigenlijk niet zo boeit maar gewoon zoveel als je kan, dus ook als je 15 doet of 10 of 12.. ???

Ik vind het alleenmaar best eigenlijk, ik hou niet van superzware gewichten (niet zo goed voor me rug merk ik), maar ik probeerde toch altijd zwaar omdat je dan betere groei hebt
 
Originally posted by Mouzer
Huh nu snap ik het ook niet meer.
Eerst had ik altijd gedacht dat je gewoon max 8 reps mag maken om de beste spiergroei te krijgen (maar dan wel zo'n zwaar gewicht dat je ook echt 8 als max kan)..
En nu zeggen jullie dat het eigenlijk niet zo boeit maar gewoon zoveel als je kan, dus ook als je 15 doet of 10 of 12.. ???

Ik vind het alleenmaar best eigenlijk, ik hou niet van superzware gewichten (niet zo goed voor me rug merk ik), maar ik probeerde toch altijd zwaar omdat je dan betere groei hebt

wat ik al aangeef, als ik merk dat ik bij die training zwaarder kan gaan pas ik dat aan voor mn volgende training. Doch werkt t niet bij mij altijd zo dat ik dan dat gewicht net zo kan pakken als de week daarvoor, heel gek maar mijn kracht schommelt per week lijkt t wel. dan lukt t wel de week daarop moet ik weer minder gewicht pakken voor dezelfde reps.
 
Heb het gisteren voor het eerst toegepast.
Was met mijn armentraining.
Dat is wel ff wennen zeg!!
Wat Dandy ook al zegt, normaal werk je naar je laatste set toe om echt alles te geven (kracht sparen)
Nu had ik dus dat ik de laatste set maar 6 reps kon maken :)
Zelfs 1 set van net aan 5 reps.
En ik moet zeggen : Damn das effectief!!
Voelt idd erg goed, kon me armen amper meer optillen aan het eind van mijn training.
Echt het gevoel dat ik alles gegeven had.
Dit ga ik er inhouden.

Wat Dandy zegt, heb ik ook.
De ene week kan ik wat zwaarder gaan dan de andere, ligt er volgens mij ook sterk aan wat ik die dag heb gedaan.
Zo had ik gisteren heel de dag palen in de grond staan rammen (schutting zetten) en trok ik met me armen dus minder dan vorige week.
 
Back
Naar boven