AndroidHealthClinic

Wat is beter?

Bezoekers in dit topic

RickBR

Novice
Lid geworden
18 okt 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hoihoi, mijn eerste post.
Kijk al ff mee maar had dan nu toch echt een brandende vraag.

Ik ben 18 kilo afgevallen (nu 76 kilo) en ben hier erg trots op, en ben 3 maanden weer volop bezig met kt. Echter is mijn vetpercentage nog 17% (aldus onze weegschaal).
Sinds ik buikspieroefeningen doe merk ik dat het buikje minder word. Alleen in tegenstelling van mijn andere spieren (borst en arm) blijven deze echt achterlopen.

Nu is mijn vraag, is het beter om veel buikspier herhalingen te doen met minder gewicht (verbranden)
of om weinig(5 á 6) herhalingen te doen met zwaar gewicht?
Dit om dan het buikje minder te maken (en/of om ze duidelijk te laten zien).
Ik ben me er van bewust dat mijn percentage drastisch omlaag moet om dit te bereiken. Zijn hier ook tips voor?

Ook is het vet op de borst er nog, alleen is minder opvallend door de borstspieren.

Bedankt!
(Oja ben 1,87 meter)
 
buikspieren worden meegetraind als je de compounds goed doet. Moet je niet perse extra oefeningen voor doen.
Een goed voedingsschema, stevig doortrainen en geduld, .
Buikspieren zijn inderdaad het laatste wat zichtbaar wordt. Maar als je al 17 kg kwijt bent kan ik niet anders dan zeggen: GOED BEZIG! ;)
 
Buikje wordt niet minder door de hoeveelheid buikspieren die je doet.
Zoals hierboven gezegd door dinky is het belangrijk een goed voedingsschema te hebben en lekker door trainen.
Daarnaast zie je je buikspieren pas als je laag % vet hebt Plaatselijk afvallen zal niet gaan.
 
Hmm. Ja ik had juist verwacht dat me vetpercentage rond of onder de 15% zou zitten na die 18 kilo. Dit is dus helaas niet het geval.

Is dit dus gewoon een gevalletje extra hardlopen? Dit had ik ergens gelezen dat cardio dit bevorderd.
Het liefste val ik niet meer af.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat je dus meer spiermassa dan vet verloren bent in die tijd. Belangrijk is ook een goed voedingsschema, als dat niet goed is heb je er ook niet heel veel aan.
 
Een weegschaal geeft vaak een vertekend beeld, doe is een meting met een vetpercentage meter dmv huidplooien
 
Een weegschaal geeft vaak een vertekend beeld, doe is een meting met een vetpercentage meter dmv huidplooien

Mijn broertje is fysiotherapeut en die tang was zoek, haha. Zal hem er nog een keer aan herinneren. Dit is wat je bedoelt toch? Met de tang?
 
Back
Naar boven