MuscleMeat

Wat is cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johnyboy

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2006
Berichten
40
Waardering
0
Is misschien een stomme vraag,
Maar ik lees vanalles en tjah ik weet niet waar het over gaat.
En aangezien alles geleerd moet worden en ik hier nog maar 1 week rondsnuffel..

Ben ik wel eens benieuwt:)

En is het slech om met 3/4 aperate je rug/borst of een ander deel te trainen?
Of doen jullie alles met losse gewichten?

groetjes en bedankt:D
 
cutten is onder je caloriebehoefte zitten om lager in vet te gaan
bulken is de periode waarin je veel eet, perfect voor spieren te winnen, maar je wint helaas ook vet
 
cutten is onder je caloriebehoefte zitten om lager in vet te gaan
bulken is de periode waarin je veel eet, perfect voor spieren te winnen, maar je wint helaas ook vet

kijkkkk...................... daar hebbe we wa aan..
Dus bulken da is heel veel eten.. en ook eigelijk gezond eten?
Zodat je spieren flink wat voedsel krijgen om te groeien en om massa te kweken?
En cutten dat is als je spiermasse hebt opgebouwt maar ook vet dan zie je het minder dus willen mense weer( afvallen? ofzowiets)? zodat ze van alle 2 kenne profiteren?

Bedankt!:D heb al veel geleerd van jullie!
 
kijkkkk...................... daar hebbe we wa aan..
Dus bulken da is heel veel eten.. en ook eigelijk gezond eten?
Zodat je spieren flink wat voedsel krijgen om te groeien en om massa te kweken?
En cutten dat is als je spiermasse hebt opgebouwt maar ook vet dan zie je het minder dus willen mense weer( afvallen? ofzowiets)? zodat ze van alle 2 kenne profiteren?

Bedankt!:D heb al veel geleerd van jullie!
yep, dat is juist
verder begrijp ik je vraag over borst niet echt
 
Bulken is meer voeding tot je nemen dan je lichaam in feite nodig heeft. Dit zorgt voor een optimale groei in spiermassa maar eigenlijk altijd ook vet.
Bij het cutten pas je je voeding op zo'n manier dat je zoveel mogelijk spiermassa behoudt en je vet eraf traint (heel simpel gezegd) zodat je gedefineerder wordt.

En het is niet slecht om 3 of 4 oefeningen per spiergroep te gebruiken. Dit is behoorlijk doorsnee. (Losse gewichten worden over het algemeen verkozen boven machines, aangezien machines teveel isoleren en bij losse gewichten gebruik je veel meer spieren ter ondersteuning)
Maar lees gewoon eens op je gemak wat in de training en voedingssectie en je zult zien dat je gauw genoeg doorkrijgt hoe het allemaal in elkaar zit.
 
typ je berichten anders eerst even in word. hetgeen van dan rood wordt onderstreept bevat een spellingsfout.
 
enkel met losse gewichten trainen joh
 
sorry voor mijn slechte spelling.
Zal proberen wat duidelijk te typen

Maar jullie raden mij dus aan om, rustig aan te beginnen met lossen gewichten, zodat ik dat wat beter onder de knie krijg?
En weet wat voor oefeningen ik er mee ken doen en wat goed voor me is.
En als me techniek dan goed is, me gewichten opvoeren en beginnen met het echte werk?

Hoe veel verschillende oefeningen doen jullie ongeveer per spiergroep?
Ik Ga vanaf maandag beginnen, met meer lossen gewichten.
Is het dan slim om een overzicht te maken waar ik elke x mijn herhalingen bij ken houden en het gewicht? zodat ik ken zien hoeveel herhalingen ik per week vooruit ga en zo ken zien hoehard ik vooruit ga?

Hoeveel herhalingen raden jullie mij aan? met losse gewichten? 3x12 waarvan de laatste x 12 herhalingen net niet haal?
Of wat zijn jullie tips?

Mvg John
 
zodat ik ken zien hoeveel herhalingen ik per week vooruit ga en zo ken zien hoehard ik vooruit ga?
Mvg John
als je herhalingen er op vooruit gaan is het tijd een zwaarder gewicht te nemen. ;)
Ik geloof dat de meesten 3 of 4 keer 8 tot 12 herhalingen doen (ikzelf 3 keer 8)
 
als je herhalingen er op vooruit gaan is het tijd een zwaarder gewicht te nemen. ;)
Ik geloof dat de meesten 3 of 4 keer 8 tot 12 herhalingen doen (ikzelf 3 keer 8)

dat wilde ik horen:)

bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven