AndroidHealthClinic

Sticky Wat is de beste manier om gewonnen spiermassa te behouden na een kuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hier volgen enkele richtlijnen / tips:

  1. Eiwitinname hoog houden.
  2. Calorie-inname hoog houden ('schone' calorieën indien mogelijk, om het aankomen van vetmassa tegen te gaan).
  3. Verminder je trainingsvolume, maar stop nooit met trainen, misschien een extra dag rust.
  4. Blijf altijd bij lage reps/hoog gewicht (hoge intensiteit) en een redelijk laag volume. Maximaal 45 minuten training per dag. Minimaal één tot twee rustdag(en) per week.
  5. Suppletie met creatine, zo'n 5-10g per dag in twee dosissen, opgelost in warme thee bijvoorbeeld. Hoger doseren is onzin (plas je gewoon uit).
  6. Glutamine 10-20g per dag (ik kan niet zeggen dat dit wetenschappelijk bewezen is, maar het wordt traditioneel wel voor dit doel gebruikt.
  7. hCG TIJDENS de kuur zorgt voor een enorm verschil in herstel geurende de nakuur . (Zie hCG sticky's in dit subforum voor gedetailleerde uitleg).
  8. Gebruik van Clomid en/of Nolvadex als nakuur
  9. Genoeg en ongestoord slapen (8 uren, liefst zonder wakker worden). Dit kan wel verschillen van persoon tot persoon.
  10. Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs, zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. (Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik vermeld het maar).
  11. Vermijd langdurige cardio, een beetje mag natuurlijk.
  12. Eet op regelmatige tijdstippen een maaltijd, sla geen maaltijden over, eet in elke maaltijd eiwit, en vergeet niet; vaste voeding is altijd beter. Kan je echt de tijd niet vrijmaken, neem dan een shake en voeg er eventueel nog vetten en koolhydraten aan toe.
  13. Neem voor het slapen gaan ZMA. Het verschil is waarschijnlijk minimaal maar het is geen slecht idee omdat veel mensen er beter door slapen, en als er in je voeding een zinktekort zou zijn dan kan dit supplement helpen om de aanmaak van het eigen testosteron te stimuleren.
  14. Hou er een gezonde levensstijl op na, drank beperken of zelfs helemaal geen alcohol, niet (mee) roken, geen partydrugs, alle stress vermijden, je niet teveel druk maken, niet teveel werken (met name zware arbeid en/of stresserende jobs).

Sommigen beweren dat clenbuterol na een kuur anti-katabool kan werken, maar omdat ik er geen ervaring mee heb en geen studies erover heb gelezen raad ik het niet aan of af.


Vul aan als jij nog tips hebt...
 
Laatst bewerkt:
ik lees hier dat je glutamine aanraad, maar in een ander topic gaat het erover dat het weggegooid geld is. Wat is het nu? ???
 
pat21 zei:
ik lees hier dat je glutamine aanraad, maar in een ander topic gaat het erover dat het weggegooid geld is. Wat is het nu? ???
Niet altijd: er werd ook gezegd dat in perioden van extreem diëten of in catabole situaties/stress het spierverlies tegen kan gaan.

Na een kuur heeft dit bijvoorbeeld een positief effect omdat cortisol dan hoog is en test laag.
 
Big_T zei:
4) Blijf altijd bij lage reps/hoog gewicht (hoge intensiteit) en een redelijk laag volume. [...]
Wat bedoelt men met redelijk laag "volume"? Zijn dat de sets mss?

Bv: 3 x 6 reps met hoog gewicht?
 
Da Stack zei:
Wat bedoelt men met redelijk laag "volume"? Zijn dat de sets mss?

Bv: 3 x 6 reps met hoog gewicht?
Niet per se de sets, gewoon alles in zijn geheel; de hoeveelheid training je verricht en duur.

Dat komt dus neer op een laag volume in oefeningen, sets, reps en tijd.

Ik ga daar geen vast cijfer op plakken, je moet naar mijn mening vrijheid laten in je schema dus reps van 1 tot zelfs 20 op bepaalde oefeningen. Maar de meeste oefeningen en sets zou je best tussen de 5 en 10 reps houden IMO.
 
een stukje over clengebruik voor massabehoud(steroid.com)

6.) A compound which, because of its distinct anticatabolic effect, fulfills this requirement is the beta-2 sympathomimetic, Clenbuterol. Clenbuterol successfully blocks the cortisone receptors so that the athlete is usually able to maintain a large portion of the strength and muscle mass built up by the steroids. The intake of Clenbuterol begins directly at the end of the steroid therapy and continues over 8-10 weeks (see also Clenbuterol). Another compound of the group of sympaticomimetics which also has an anticatabolic effect (but less pronounced than Clenbuterol) is Ephedrine. Probably the most suitable drug in this situation is a preparation which in school medicine is used in the treatment of the Cushing's syndrome, a hyperfunction of the adrenal glands which causes the body to produce too much cortisone. Those who have read this book carefully will know which drug is meant: Cytadren. Since it reduces the cortisone level extremely well athletes usually take it directly after completion of a steroid treatment (see also Cytadren). Several athletes take thyroid hormones in this phase since they have an anabolic effect when taken in small dosages and for not excessively long intake intervals. Their effect can be clearly increased by the anticatabolic effect of Clenbuterol which explains why this combination is used during the phase of discontinuance. The use of growth hormone also makes sense since it has a strong anticatabolic/anabolic effect. You can forget Ornithin and Arginin which supposedly increase the realising of GH, because they are ineffective. Distance yourself from the thought that pharmaceutically improved muscle mass can be maintained with "natural methods."
 
10) Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs (zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik dacht het er maar bij te vermelden).



waarom zijn rilatine en (minder belangrijk) speed nu precies slecht?
als de rest van het schema goed zit uiteraard.
 
willlem zei:
10) Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs (zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik dacht het er maar bij te vermelden).



waarom zijn rilatine en (minder belangrijk) speed nu precies slecht?
als de rest van het schema goed zit uiteraard.
Kijk maar eens naar speed verslaafden of mensen die deze medicijnen nemen. Het stimuleert niet bepaald behoud van spiermassa en lichaamsgewicht om het licht uit te drukken...

Minder eetlust, versnelling stofwisseling, katabole spieren, enz.
 
klopt Big t,leuk om magar te worden maar niet om spiermassa te behouden.
 
Heb gelezen in het boek Chemical Muscle Enhancement dat je het beste natuurlijk Clomid, Creatine .e.d moet gebruiken maar dat je IGF-1LR3 moet gebruiken voor 4-6 week.
Uit een ander forum heb ik gelezen dat iemand 202lbs naar 209lbs met afname van vet en arm 1 inch erbij( in 24 dgn) en in de 9 dgn er na nog een 3 lbs erbij kwam +knetter harde spieren en armen nog een 1/4 inch.
This UNREALLLLLLLL, ga het zelf over 6 week na mn kuur ook doen.
Iemand ervaring hiermee !!!
 
Helemaal mee eens! alcohol en andere drugs breken de spieren alleen maar af!
 
willlem zei:
10) Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs (zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik dacht het er maar bij te vermelden).



waarom zijn rilatine en (minder belangrijk) speed nu precies slecht?
als de rest van het schema goed zit uiteraard.

Hey al die shit over adhd ritalin blijft een soort of speed.
Ik slikl 2keer 54mg concerta is de langwerkende ritalin.

Ik merk dat ik er beter op functioneer maarrrrrrrrrrrrr het is een pepper dat merk je ik bedoel minder eten, minder tot het uiterste trainen.
Je triant meer en vaker maar minder tot het naatje.
Ook merk ik en weet ik na regelmatig bloedonderzoek dat mijn schildklier omhoog is geschoten.
Ik heb ook de speed bijwerkingen weinig slaap en eetdrang.

Ik reageer hierop omdat RITALIN als goed wordt beschreven dat is het voor mij adhd er ook maar het blijft 1 van de 6 amfetaminen soorten.
En ik hou minder goed gewicht vast, vit C wordt afgeragd door die meds

Rotzooi vppr een leuke body bouwer voor mij bittere noodzaak
 
Leuk verhaal, maar werkt niet!!!
Na het kuren raak je gewoon weer alles kwijt.
Er is volgens mij maar 1 weg. Gewoon doorgaan.

Bovendien werk creatine goed als marketingprodukt maar is het verder k*t!
 
Dat ligt gewoon aan jezelf "superpapa".
 
Dus jij houdt je extra spiermassa vast?
Voor hoeveel weken is dat?
 
superpapa dan doe je iets goed verkeerd... ik ben behalve 2kg vocht niets meer kwijtgespeeld...enkel en alleen door op m'n voeding te letten en creatine te nemen... creatine na een kuur is SUPER opvangmiddel...ik denk dat jij gewoon niet goed wijs bent...
 
Nee idd je gaat toch niet kuren om het vervolgens weer te verliezen.
 
superpapa is wss zo iemand die even kuurt,maar 2 tot 3 maal per dag iets eet en
veel te veel cardio doet omdat ie geen buikje wil kweken...dan raak je idd alles weer kwijt... :p
 
Guys.

Ik ben blij voor jullie dat je het niet kwijt raakt.
Wellicht ben ik niet gezegend met zulke genen.

Het is ook niet in 1 keer weg, maar verlies het wel langzamerhand.

Hoe lang na de kuur beginnen jullie dan weer aan de volgende?

ps. Ik eet 6 tot 7 keer per dag met voldoende eiwitten en koolhydraten.
 
ik heb 4 maand gewacht voor ik onlangs opnieuw ben begonnen,maar echt je raakt echt niet alles kwijt hoor,ik heb die 2 kg de eerste 3 weken verloren en nadien zelfs in cm'ers bijgekome aan m'n armen en m'n borst...

als je alles goed doet,dan behoud je minstens 60 a 70% van je winst...
 
Back
Naar boven