XXL Nutrition

Wat is de beste powerlifting barbell met gladde sleeves? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geen idee wat er gebruikt wordt als de schijven niet te hoog, maar te laag in gewicht zijn, lood lijkt mij inderdaad wel handig. Hoorde in een gym dat iemand er epoxy op smeerde, geen ervaring mee, maar dat zou best eens kunnen werken.

Plates kun je ook laten kalibreren bij de betere metaalbewerkers/fabrieken door ze te benaderen voor een leuke deal/drogeworst ruil als je zelf wat werk doet. Voor mijn gevoel lees ik te vaak over loszittende chromen ringen en zou niet bewust zulke schijven kopen.

Ben niet zo van merken onthouden, maar denk dat ik uit mijn hoofd minstens tot 20 merken kom. Een online zoekopdracht geeft waarschijnlijk over de 100 merken. Al die merken hebben weer verschillende uitvoeringen en diverse updates op hun schijven. Dit alles nog los van de verschillende nieuwere merken en rebrands.

Ik besef dat je mij niet gelooft. Maar een foto was ook geen afdoend bewijs geweest. Gelijkertijd kan niet bewezen worden dat het niet bestaat, het is tenslotte onmogelijk om de afwezigheid van een onbekende grootheid te bewijzen.

Edit: n.a.v. je laatste reactie ook even gezocht en kom inderdaad geen PL schijven tegen met chromen binnenring.
Hmmm, in NL is misschien meer mogelijk dan in B op dat vlak. Ik zou verwachten dat je daar hier een hele mooie factuur voor krijgt voorgelegd.

In gekalibreerde PL competitie schijven zitten loodjes in. Hoe ze het met weightlifting schijven doen weet ik niet, maar ik verwacht een gelijkaardige techniek.

Genoeg merken van schijven te vinden. Maar merken van gekalibreerde PL schijven zijn er een pak minder. En als je dan naar gecertificeerde gaat zoeken is de zoektocht nog korter.
Het is en blijft een redelijk kleine/onbekende sport.
 
Vriend van mij heeft net de nieuwe ATX powerlift training bar gekocht (169eur).
Bij hem floept de Rogue calibrated plates gewoon erop, super gladde sleeves dus. Dus als het alsnog niet goed voelt, kun je het zeker overwegen om over te stappen en het kost geen drol xD
 
Vriend van mij heeft net de nieuwe ATX powerlift training bar gekocht (169eur).
Bij hem floept de Rogue calibrated plates gewoon erop, super gladde sleeves dus. Dus als het alsnog niet goed voelt, kun je het zeker overwegen om over te stappen en het kost geen drol xD
Ik ben ondertussen bij Fitness Seller geweest en ze hebben me die barbell laten zien. Die heeft idd exact de sleeves zoals ik ze graag zou hebben. Maar de Ram bar die ik nu heb geeft al een pak minder miserie wat het verslijt van de plates betreft, dus ik doe zo nog even verder.
Wel goed om te weten dat het dus prima gaat met calibrated plates op die training barbell.

Tilt die vriend een beetje deftige gewichten? 't Is ook wel leuk om te weten hoe die barbell het doet onder load. :)
 
Hmm.
Hij doet 160 squat en 200 deadlift en voelt dan nog geen 'whip'. Daarboven zal ik een keer langs moeten gaan om te testen :)
 
Hmm.
Hij doet 160 squat en 200 deadlift en voelt dan nog geen 'whip'. Daarboven zal ik een keer langs moeten gaan om te testen :)
Bij die gewichten verwacht je dat ook niet he.

Ben ook benieuwd hoe de knurling het doet bij squats (grip op d rug) en DL.
 
er eens overgaan met schuurpapier tot de ribbels gladder zijn ?
 
er eens overgaan met schuurpapier tot de ribbels gladder zijn ?
En de diameter van de sleeves kleiner maken zodat die dure plates even hard wobbelen als goedkope gietijzeren platen?
Daarbij ook de hard chromen coating compleet verwijderen zodat de sleeves lekker kunnen roesten? (lukt ook niet met een schuurpapiertje denk ik.)
Liever niet. ;)
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Geen idee hoe dik zo'n coating is maar ik denk dat wel wat marge hebt. En ik ik denk niet dat je meer speling gaat krijgen t gaat hem maar over 0.001 mm of zo voor het scherpe er van af te krijgen. Zoals je op een draaibank met schuurpapier met een fijne korrel over je stuk gaat om het glad te maken.
Ik snap dat dit misschien geen oplossing is waar voor je sta te springen, maar het is wel een budget optie. als je het geld hebt is een nieuwe barbell inderdaad een betere optie.
 
Geen idee hoe dik zo'n coating is maar ik denk dat wel wat marge hebt. En ik ik denk niet dat je meer speling gaat krijgen t gaat hem maar over 0.001 mm of zo voor het scherpe er van af te krijgen. Zoals je op een draaibank met schuurpapier met een fijne korrel over je stuk gaat om het glad te maken.
Ik snap dat dit misschien geen oplossing is waar voor je sta te springen, maar het is wel een budget optie. als je het geld hebt is een nieuwe barbell inderdaad een betere optie.
De geruilde Ram is een stuk beter.
Maar ik kijk toch liever uit naar een andere barbell dan deze te gaan bewerken.
Omdat het probleem véél kleiner is met de huidige barbell, heeft een nieuwe geen prioriteit. Toch zie ik me op termijn toch een ander exemplaar kopen.
 
Dat de opening van de plates slijt en de coating eraf gaat is normaal. Maar als jij aangeeft dat je er zoveel last van hebt is er misschien iets anders aan de hand. Misschien zijn de ribbels op jouw exemplaar grover dan normaal of iets dergelijks ??? Die klacht heb ik nog nooit gehoord maar je weet maar nooit...

Neem je barbell even mee als je langskomt in onze showroom binnenkort, dan kunnen we die vergelijken met een ander exemplaar.
Ik heb deze bar ook gehad en die ribbels leken me inderdaad niet grof genoeg om schade te veroorzaken. Toch eens checken dus.
 
De geruilde Ram is een stuk beter.
Maar ik kijk toch liever uit naar een andere barbell dan deze te gaan bewerken.
Omdat het probleem véél kleiner is met de huidige barbell, heeft een nieuwe geen prioriteit. Toch zie ik me op termijn toch een ander exemplaar kopen.
Ga je de Ram bar dan verkopen? Dan zou ik wel eens geinteresseerd kunnen zijn.
 
Back
Naar boven