AndroidHealthClinic

Wat is de beste powerlifting barbell met gladde sleeves?

Bezoekers in dit topic

ik snap wat je bedoeld, had net precies hetzelfde. maar is niet zo bij alle ram bars.
waar ik trainde hadden ze 2 ram bars maar alleen bij 1 was het dat de plates er heel moeilijk op en af gingen. de andere geen probleem.

rogue OPB heeft ook ribbels op de sleeves, maar heb daar nog geen problemen van gehoord met de gekalibreerde plates van rogue. die passen gewoon goed om de bar heen.
de rogue gekalibreerde schijven zitten ook een stuk strakker om de sleeves dan de meeste andere schijven
Nogmaals, de plates passen goed op de sleeves. Dat is het probleem niet.
In het begin zitten ze wat strak, ja. Maar dat is normaal.
Het is dat de ribbels zo grof zijn dat je bij de minste wrijving een hoop ijzer van je schijf mee hebt.
Ik heb ook nieuwe ATX schijven op een Ram barbell gestoken, bij Fitness Seller in de showroom. Die zaten net even strak als toen mijn Rogue schijven nieuw waren.
Ik had gewoon verwacht dat het uitslijten van het gat niet zo grof zou blijven doorgaan. Maar door de grove ribbels op de sleeves vrees ik dat het niet snel zal stoppen.
 
Misschien dan toch maar overwegen je ATX bar in de verkoop te doen en over te gaan op een Rogue bar?
 
Ik ga er volgende week eens mee naar Fitness Seller. Dan kunnen ze zien of de sleeves op mijn barbell misschien echt grover geribbeld is dan de bedoeling.
 
Ik heb een ram bar en een ohio power bar. De ram bar heeft grovere ribbels dan de ohio bar, ondanks dat ie 2 jaar ouder is. Viel me bij vervangen van de gymvloer op hoeveel ijzervijlsel er eigenlijk rond het rack lag. Gebruik ze met competition bumpers van crossmaxx, zitten redelijk strak om de sleeves.
 
Ik heb een ram bar en een ohio power bar. De ram bar heeft grovere ribbels dan de ohio bar, ondanks dat ie 2 jaar ouder is. Viel me bij vervangen van de gymvloer op hoeveel ijzervijlsel er eigenlijk rond het rack lag. Gebruik ze met competition bumpers van crossmaxx, zitten redelijk strak om de sleeves.
OK, dus ik ben dan toch niet de enige die dit opmerkt.

Ik zal volgende week eens zien of de andere/nieuwere modellen van ATX misschien een iets minder agressieve ribbel op de sleeves hebben.
 
OK, dus ik ben dan toch niet de enige die dit opmerkt.

Ik zal volgende week eens zien of de andere/nieuwere modellen van ATX misschien een iets minder agressieve ribbel op de sleeves hebben.

Er kan inderdaad een significant verschil zijn qua ribbelgrootte en helemaal in de mate van ervaren.

Ik had ooit een van de eerste 'ribbel-sleeve-bars' verkrijgbaar en dat was écht een drama met af en opschuiven.
Daar heb je echt geen zin in tussen je max efforts sets.

Nu heb ik een rogue deadlift bar met een subtiel ribbeltje, ideaal.
Hoe kleine nuances een wereld van verschil kunnen maken!
 
Ondertussen ben ik even bij Fitness Seller langs geweest. Blijkt dat de nieuwere versies van de Ram inderdaad ruwere sleeves hebben. Ze hebben in de showroom ook nog een ouder model van de barbell en die heeft duidelijk veel minder ruwe sleeves. Die vind ik persoonlijk VEEL aangenamer. Snap niet goed waarom de sleeves nu zo ruw zijn.
Ik heb de ATX Powerlifting Training barbell kunnen bekijken en die ziet er heel erg interessant uit voor de prijs. En die heeft gladde sleeves. Knurling leek mij ietsje minder scherp dan de Ram. De barbell mag ook niet afgeworpen worden, maar als powerlifter doe ik dat eigenlijk nooit. Tensile strength is ook een stuk lager. Ik vraag me af of ik dat voel bij de gewichten die ik lift.

De keuzes die ik nu heb:
- de Ram verkopen en een ATX Powerlifting training bar kopen
- de Ram verkopen en een Rogue Ohio Power Bar kopen (ik ben van plan binnenkort eens bij Rogue in Antwerpen te gaan kijken hoe het zit met de knurling en sleeves op die barbell)
- Kies ik dan de gewone versie met black/bright zinc
- Kies ik dan voor de stainless/chrome versie​

De ATX is een heel stuk goedkoper dan de Rogue.
Ik vraag me af of ik überhaupt een verschil zou merken bij de gewichten die ik til.
 
Dat is ook een optie.
Het voordeel van de andere opties is dat ik ze eerst kan bekijken/proberen voordat ik ze koop en ik geen verzendkosten heb.
 
Ondertussen ben ik even bij Fitness Seller langs geweest. Blijkt dat de nieuwere versies van de Ram inderdaad ruwere sleeves hebben. Ze hebben in de showroom ook nog een ouder model van de barbell en die heeft duidelijk veel minder ruwe sleeves. Die vind ik persoonlijk VEEL aangenamer. Snap niet goed waarom de sleeves nu zo ruw zijn.
Ik heb de ATX Powerlifting Training barbell kunnen bekijken en die ziet er heel erg interessant uit voor de prijs. En die heeft gladde sleeves. Knurling leek mij ietsje minder scherp dan de Ram. De barbell mag ook niet afgeworpen worden, maar als powerlifter doe ik dat eigenlijk nooit. Tensile strength is ook een stuk lager. Ik vraag me af of ik dat voel bij de gewichten die ik lift.

De keuzes die ik nu heb:
- de Ram verkopen en een ATX Powerlifting training bar kopen
- de Ram verkopen en een Rogue Ohio Power Bar kopen (ik ben van plan binnenkort eens bij Rogue in Antwerpen te gaan kijken hoe het zit met de knurling en sleeves op die barbell)
- Kies ik dan de gewone versie met black/bright zinc
- Kies ik dan voor de stainless/chrome versie​

De ATX is een heel stuk goedkoper dan de Rogue.
Ik vraag me af of ik überhaupt een verschil zou merken bij de gewichten die ik til.
Andere keuze: je Ram Bar ruilen voor de iets minder ruwe uitvoering uit onze showroom :)
 
Andere keuze: je Ram Bar ruilen voor de iets minder ruwe uitvoering uit onze showroom :)
Ik had mijn barbell bij. Maar die optie werd me niet voorgesteld. (in tegendeel zelfs ???)
 
Ik had mijn barbell bij. Maar die optie werd me niet voorgesteld. (in tegendeel zelfs ???)
Hm ik dacht dat ik dat op voorhand al had aangeboden. Ik weet niet wat je in onze showroom besproken hebt, ik ben bang dat niet alle medewerkers op de hoogte zijn van topics op het forum hier. Dan had je even een afspraak moeten maken, excuses voor het ongemak
 
Hm ik dacht dat ik dat op voorhand al had aangeboden. Ik weet niet wat je in onze showroom besproken hebt, ik ben bang dat niet alle medewerkers op de hoogte zijn van topics op het forum hier. Dan had je even een afspraak moeten maken, excuses voor het ongemak
Hij vroeg hoe lang ik de barbell al had en reageerde meteen met "Tja, dan kan ik met die barbell ook niets meer regelen." toen ik zei dat ze iets meer dan een jaar oud is.
Dus heb ik ook niet meer aangedrongen.

Ik ga eens over al mijn opties nadenken.
 
Ik heb daar bar en plates vandaan. Prima winkel had gratis verzending met nog wat korting. Hou wel rekening met BTW. Goede bar (volgens mij inmiddels niet meer in de shop) en de legacy ijzeren plates die heel netjes zijn qua boring en gewicht. Maar of je er nou wat mee opschiet tov Fitnessseller?
Hoezo rekening houden met BTW? Staat toch nergens vermeld. (er staat zelfs bij : inkl. MwSt)
Denk je dat deze barbells niet beter zijn dan de ATX training bars? Want de andere barbells hebben allemaal geribbelde sleeves.
 
15569602801061760116715210845543.jpg

Nieuwe plates gaven lichtelijk af op deze stang aan het begin maar dat gaat nu gewoon lekker allemaal.
 
Yep, dat is het soort sleeves dat ik zoek. Of hele gladde.
De oude ATX sleeves waren ook zo. Maar de nieuwe zijn echt merkelijk grover.

Enige punt is dat de Rogue OPB een stuk duurder is dan de sqmize Hamburg.
Qua knurl verschllen ze ook volgens mij.
Voelt een Rogue OPB veel scherper aan dan een Eleiko?
 
Back
Naar boven