XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

seagal

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 aug 2005
Berichten
7.563
Waardering
43
Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

wat denken jullie?
 
Krav maga
 
krav maga als het gaat om overleven.
Anders moet je gewoon niet reageren op ruziemakers; kan je niet weg en is er maar 1 tegenstander, dan is boksen of kichboksen heel goed.
Krav maga is heel goed als je bijv in een situatie terechtkomt waar je in het ziekenhuis zou kunnen door belanden. Bijv als er meerdere rond je staan en de situatie duidelijk aantoont dat je halfdood kan gesalgen worden.
Heb het 1 keer moeten toepassen, op vakantie en 1 keer in België.
 
muay thai en ik denk ook wel jiujitsu ..... vaak beland een gevecht uiteindelijk of op de grond of in een clinch en dan is het toch wel makkelijk als je wat klemmen en grepen kent
 
krav maga als het gaat om overleven.
Anders moet je gewoon niet reageren op ruziemakers; kan je niet weg en is er maar 1 tegenstander, dan is boksen of kichboksen heel goed.
Krav maga is heel goed als je bijv in een situatie terechtkomt waar je in het ziekenhuis zou kunnen door belanden. Bijv als er meerdere rond je staan en de situatie duidelijk aantoont dat je halfdood kan gesalgen worden.
Heb het 1 keer moeten toepassen, op vakantie en 1 keer in België.

Zit daar net een stuk over te lezen. Ziet er interessant uit. Heb je daar les in gehad? En waar?
 
free fight..

no doubt.
 
free fight..

no doubt.

Juist, helemaal correct
Al die sporten leuk en aardig, maar mma is gewoon hardcore
MMA is pas een echte overlevingsvechtsport, zoek maar eens op google hoe het er aan toe gaat in wedstrijden bv
Je leert er staand vechten, trappen, grondvechten, locken, worstelen
Ofwel je bent gewoon een complete vechter!
Als je in de buurt van den haag woont moet je zeker eens langskomen bij onze gym!
 
Ingecalculeerde move's
Ook is er weinig incassering, vooral van de verdediger
Geloof me maar, zowieso dat je in een straatgevecht tegen meerdere mensen gaat incasseren
Overigens vind ik dit wel de beste verdedigingsport voor op straat na mma


ingecalculeerde moves omdat het een betje te gevaalijk zou zijn omdat niet op voorhand in te studeren he.

wat is mma?
 
Ingecalculeerde move's
Ook is er weinig incassering, vooral van de verdediger
Geloof me maar, zowieso dat je in een straatgevecht tegen meerdere mensen gaat incasseren
Overigens vind ik dit wel de beste verdedigingsport voor op straat na mma

Tuurlijk zijn het ingecalculeerde moves, het is tenslotte een demonstratie. Op straat mep je iedereen total loss met Krav maga als je iemand tegenover je hebt die geen vechtsport heeft beoefend.
 
Mixed martial arts
De sport die ik beoefen, de gasten in het pro circuit worden beschouwd als een de gevaarlijkste(vecht) personen op aarde.
Overigens niet al een te schone wereldje bij die pro's

Furious Angels - Google Video
 
bedankt voor de reacties!
ik heb voor mezelf besloten dat ik maar eens iets aan zelfverdediging moet gaan doen. Want ik heb het idee dat als ik ooit eens in een vervelende situatie kom.. dat ik helmaal de tiefus in word geslagen...
 
Ik kan niet wachten tot al die ooms en neven die met Bruce Lee en Chuck Norris getrained hebben hier weer binnen komen vallen.
 
Back
Naar boven