AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Bezoekers in dit topic

I know, het was ook niet serieus bedoeld.
Het word iig in de burgerversie van Krav Maga serieus onderwezen, dus het is een Poe.

Ik ben nu van de mening dat heel het gedachtegoed dat een academische benadering van straatvechten nergens op slaat voor gewone burgers. Het is veels te chaotisch.
 
Ik ben bijna 31 en letterlijk nog nooit in een echt gevaarlijke situatie gekomen. Tenzij je beroepshalve gevaar loopt of in de "ghetto" woont, bestaat "straat" meestal uit dronken kroeg clowns neerleggen toch? Die sla ik echt niet op de keel of whatever, nergens voor nodig.
 
Ik ben bijna 31 en letterlijk nog nooit in een echt gevaarlijke situatie gekomen. Tenzij je beroepshalve gevaar loopt of in de "ghetto" woont, bestaat "straat" meestal uit dronken kroeg clowns neerleggen toch? Die sla ik echt niet op de keel of whatever, nergens voor nodig.
Klopt. Toen ik aan de deur stond had ik wekelijks wel een paar vechtpartijen. Dan was een basis bjj/boksen/worstelen wel nuttig.

Nu heb ik in de laatste 5 jaar 1 keer iemand met de kraag gegrepen en tegen de deur gesmeten, en dat was een tiener met liefdesverdriet en losse handjes in de trein. Normaal kom je niet in die situatie, dus een strot inslaan slaagt nergens op.
 
Ja ik ben 1m90 en 100+ kg. Ik ben judo leraar dus iemand bij de kraag grijpen lukt wel. Meer heb ik nooit nodig gehad...
 
Back
Naar boven