XXL Nutrition

Wat is de rede dat er gezegd wordt dat je buikspieren niet kunnen groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Simsalabimmusclesforsewin

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 okt 2019
Berichten
3.089
Waardering
2.508
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Ik hoor veel mensen zeggen dat abs in de keuken gemaakt worden en hoorde net iemand zeggen dat de buikspieren helemaal niet kunnen groeien. Echter zag ik bij mezelf wel mn buikspieren veel meer naar buiten poppen toen ik ze begon te trainen. Maar is het een feit dat ze niet groeien van trainen, lijkt me dikke bs want elke spier kan groeien toch? dus hoezo niet ook je buik.
 
Je buikspieren zijn gewoon spieren, dus als je die goed traint dan groeien ze gewoon. Geen idee waar het vandaan komt dat ze niet kunnen groeien. Wellicht dat de persoon die dat zei ze niet ziet omdat er een laagje vet overheen zit (wat bij de meeste mensen gewoon het geval is). Daarom ook: abs are made in the kitchen: ze komen pas echt goed naar voren als er minimaal vetlaagje overheen zit cq een laag vetpercentage hebt. Al dan niet is het gewoon een spier, net zoals andere spieren.
 
Je buikspieren "groeien" wel. Ze worden "dikker" zogezegd. De kreet "abs are made in the kitchen" gaat over het zichtbaar maken van die buikspieren.
Iedereen heeft buikspieren anders kan je niet zitten en zak je in elkaar als een plumpudding. Maar zichtbaar maken is een kwestie van vet% verlagen en dus veelal voeding en cutten dus.
 
Je buikspieren zijn gewoon spieren, dus als je die goed traint dan groeien ze gewoon. Geen idee waar het vandaan komt dat ze niet kunnen groeien. Wellicht dat de persoon die dat zei ze niet ziet omdat er een laagje vet overheen zit (wat bij de meeste mensen gewoon het geval is). Daarom ook: abs are made in the kitchen: ze komen pas echt goed naar voren als er minimaal vetlaagje overheen zit cq een laag vetpercentage hebt. Al dan niet is het gewoon een spier, net zoals andere spieren.
Beat me to it :roflol:
 
  • Haha
Waarderingen: LM
Het is natuurlijk wel zo dat voor iedereen, en het onderscheid tussen mannen en vrouwen in het bijzonder, genetisch en hormonaal iets anders geldt. Dat heeft ook effect op je vetopslag. Oestrogeen zorgt er voor dat je vaak wat meer vet opslaat in de buikstreek, waardoor het moeilijker is om in die regio vet te verliezen. Veel vrouwen, die al vaker een hoger vetpercentage hebben dan mannen, moeten daarom extra laag gaan om de abs naar voren te toveren. Voor mannen met een hoger vetpercentage geldt ook dat de oestrogeen toeneemt en dat resuleert vaak ook in meer buikvet en lovehandles. (even in mijn eigen Jip en Janneke taal)
 
Je buikspieren zijn gewoon spieren, dus als je die goed traint dan groeien ze gewoon. Geen idee waar het vandaan komt dat ze niet kunnen groeien. Wellicht dat de persoon die dat zei ze niet ziet omdat er een laagje vet overheen zit (wat bij de meeste mensen gewoon het geval is). Daarom ook: abs are made in the kitchen: ze komen pas echt goed naar voren als er minimaal vetlaagje overheen zit cq een laag vetpercentage hebt. Al dan niet is het gewoon een spier, net zoals andere spieren.
Je buikspieren "groeien" wel. Ze worden "dikker" zogezegd. De kreet "abs are made in the kitchen" gaat over het zichtbaar maken van die buikspieren.
Iedereen heeft buikspieren anders kan je niet zitten en zak je in elkaar als een plumpudding. Maar zichtbaar maken is een kwestie van vet% verlagen en dus veelal voeding en cutten dus.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen:
"Abs are made in the gym, but revealed in the kitchen."
 
Stel je ziet normaal je abs niet bij 15% dan ga je ze nooit in volle glorie zien bij 15% hoe hard je ook traint, maar ze zullen wel meer zichtbaar worden zelfs bij hogere vetpercentages en daarnaast zien ze er beter uit op het moment dat je echt droog staat.
 
Abs kunnen zeker groeien, net als je obliques. Krimpen van de obliques is alleen zo goed als niet te doen. Zorg dus dat je nooit side bents doet als je een v-taper figuur wilt creëren.
 
Abs kunnen zeker groeien, net als je obliques. Krimpen van de obliques is alleen zo goed als niet te doen. Zorg dus dat je nooit side bents doet als je een v-taper figuur wilt creëren.
Ja ik train ook niet mn obliques omdat ik mn waist niet te dik wil maken
 
Buikspieren zijn evolutionair helemaal niet geschikt voor spiergroei. Dat heeft te maken met het feit dat groeiende buikspieren organen zouden verdrukken.. Ja ze kunnen groeien, maar erg weinig t.o.v. andere spieren.
 
Buikspieren zijn evolutionair helemaal niet geschikt voor spiergroei. Dat heeft te maken met het feit dat groeiende buikspieren organen zouden verdrukken.. Ja ze kunnen groeien, maar erg weinig t.o.v. andere spieren.
Nou ik ben benieuwd, geef eens een bronnetje.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Heb jij al iemand gezien met bulten op zijn abs, dikker als menig mens hun armen?
Ja? genoeg skinny ecto's met dikkere abs dan armen. Ook Lazar heeft kanonnen van Abs. Maar nu niet omdraaien, Japio beweert iets en ik ben benieuwd naar zijn bron.

1588751352024.png
 
Back
Naar boven