AndroidHealthClinic

Wat is een beetje martelen nou? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

'T is toch vreselijk wat daar gebeurd is, Ik snap alleen de topictitel niet: "Wat is een beetje martelen nou?"

Ik vind dit iig marteling.:(
 
Om te beginnen volledig uit de context getrokken, de foto's hebben niets te maken met wat Bush zegt. Gaat over de gevangenis Guantánamo en hoe je terroristen die niet willen praten moet aanpakken. De foto's zijn van de misdaden van Abu Ghraib wat een Irakese gevangenis is en waar de Irakezen heel wat misdaden tegen de menselijkheid hebben gepleegd. Daarna hebben Amerikaanse soldaten tijdens de oorlog, in het heetst van de strijd zich even laten gaan, emotioneel gezien best begrijpelijk, als je bedenkt wat voor uitschot ze te maken hadden en in welke omstandigheden ze waren. Maar goed, die soldaten zijn bestraft en hebben niets te maken met deze uitspraken van Bush. Complete BS dus dit filmpje.

Als hier een kinderverkrachter 8 jaar krijgt dan roep iedereen "martelen", en bedenkt de ergste martelpraktijken of pijnlijkste dood. Maar terroristen die duizenden onschuldigen gedood hebben , waaronder veel kinderen die mag je niet hard aanpakken? Hoe hypocriet kan men zijn, wat mij betrefd pakken zie die terroristen zo hard mogelijk aan, zolang ze maar praten. Het doel heiligt de middelen. Als je daarmee duizenden nieuwe slachtoffers kan vermijden lijkt me dat prima.
 
Precies, martelen van de meest idiote terroristen mag niet. Stel je voor dat ze informatie geven dat de levens van honderden niet duizenden onschuldige mensen kan sparen.

Echt ik geef geen REET om mensenrechten als het gaat om moordenaars, terroristen, verkrachters en andere idioten. Als je zulke ernstige feiten pleegd dan verlies je simpelweg gewoon rechten.

En om nou te zeggen: "Ja maar dan verlaag je jezelf tot hun niveau" is gewoon volstrekste onzin. Je hebt immers een zware crimineel voor je en niet een onschuldig persoon.

Het moet is afgelopen zijn met het verdedigen van gespuis. Het heeft al genoeg levens gekost.
 
tot ze JOU in de bak draaien
 
is dat martelen dan, het enige wat ik steeds zie is een hoopje mensen of naakte mensen die zijn vastgebonden, bij martelen denk ik aan lichaamsdelen afhakken of verbranden enz
 
is dat martelen dan, het enige wat ik steeds zie is een hoopje mensen of naakte mensen die zijn vastgebonden, bij martelen denk ik aan lichaamsdelen afhakken of verbranden enz

Waar heb jij gezeten de laatste 5 jaar?
 
Gaat over massamoordenaars, geen standaard gevangenen...

Lekker doen afzien die gasten, tot ze praten.
bewijs dat es


en ten tweede, hoeveel aanslagen zijn er nu tegengehouden door het martelen van deze gasten?
 
Precies, martelen van de meest idiote terroristen mag niet. Stel je voor dat ze informatie geven dat de levens van honderden niet duizenden onschuldige mensen kan sparen.

Echt ik geef geen REET om mensenrechten als het gaat om moordenaars, terroristen, verkrachters en andere idioten. Als je zulke ernstige feiten pleegd dan verlies je simpelweg gewoon rechten.

En om nou te zeggen: "Ja maar dan verlaag je jezelf tot hun niveau" is gewoon volstrekste onzin. Je hebt immers een zware crimineel voor je en niet een onschuldig persoon.

Het moet is afgelopen zijn met het verdedigen van gespuis. Het heeft al genoeg levens gekost.

sluit ik me bij aan.
 
bewijs dat es


en ten tweede, hoeveel aanslagen zijn er nu tegengehouden door het martelen van deze gasten?

Als er enige twijfel is of een persoon wel of niet schuldig is aan bepaalde zaken heeft het ook weinig zin om iemand te verhoren. Er zal toch wel bekend worden ongeacht het wel of niet de waarheid is. Lijkt me sterk dat hier veel moeite voor gedaan wordt.

Het hedendaagse terrorisme heeft een heel erg sterke bondgenoot, namelijk politiek correct gedrag in tijden van hoge nood. Harde tijden vragen om harde maatregelen.
 
bewijs dat es


en ten tweede, hoeveel aanslagen zijn er nu tegengehouden door het martelen van deze gasten?
Ik mag er toch vanuit gaan dat deze personen al zeer verdacht zijn en waarschijnlijk ook (deels) beschuldigd. Je komt toch niet zomaar daar terecht.

Hoeveel aanslagen ermee voorkomen zijn weet ik niet, ik weet alleen dat dit een effectieve manier is om ze te voorkomen. Door ze poeslief te vragen waar de volgende bom valt zal je niet veel bereiken.

Natuurlijk zijn er grenzen aan wat men kan doen, maar eens hard roepen/aanpakken en hun zo ver krijgen dat ze geen zin meer hebben om nog te zwijgen moet kunnen.
 
kijk maar es naar "road to guantanamo"

en als het toch zo'n monsters zijn die ze opgesloten hebben, waarom laten ze ze allemaal weer vrij?
 
kijk maar es naar "road to guantanamo"

en als het toch zo'n monsters zijn die ze opgesloten hebben, waarom laten ze ze allemaal weer vrij?

A: Ze hebben gepraat
B: Onder druk van hun eigen land
C: Ze waren wel betrokken bij vermeende terroristische activiteiten maar hadden
daarin maar een beperkte rol en dus ook beperkte informatie.
 
D: ze zijn onschuldig
 
hm als je de docu :osama's spy in america hebt gezien (over ali mohammed) kun je zien dat amerika dat wel vaker doet.

een terrorist want dat was ali (hij heeft zelf bekend achter de aanslagen in afrika te zitten op de ambassade's (kenia en somalie) werd na zn bekentenis zelfs als infiltrant gebruikt door de cia. zal me niets verbazen als ze dat weer doen met zulke gasten.
 
D: ze zijn onschuldig

Word. Het is nu toch algemeen geweten dat er talloze gevallen van onschuldige burgers zijn die ook in deze gevangenissen vastgehouden en gefolterd worden/werden.

Wat wil je ook; Illegale gevangenissen waar je zonder advocaat, zonder proces, zonder wetgeving what-so-ever opgesloten kan worden op verdenking van terrorisme. C'mon, wie maakt dat oordeel en wie houdt daar toezicht op?

Op het moreel besef van die bewakers hoef je althans niet te rekenen, getuige de foto's. Een heel normaal verschijnsel onder dit soort omstandigheden btw. Om dergelijke toestanden te voorkomen zijn mensenrechten in het leven geroepen, wat meteen ook de reden is waarom deze gevangenissen illegaal zijn. Beetje hypocriet om dit nu goed te gaan praten imo.
 
In mijn ogen zijn die gevangenissen eerder een zoveelste bron voor terrorisme dan een oplossing ertegen. Onder andere door dit soort onrecht groeit de haat tegen Amerika.
 
Back
Naar boven