MuscleMeat

Wat is er aan de hand met mijn squats?

Bezoekers in dit topic

Bruticuz

Novice
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
28
Waardering
10
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Goedendag,

Na een lange tijd veel mooie tips te lezen, dacht ik laat ik is een account aanmaken voor mijn vraag.

Ik ben nu zes en halve maand lekker bezig na 8 jaar lang niks gedaan te hebben omdat ik het dikke papa zijn zat was en door de pijn door een hernia. Het gaat ongelovelijk lekker en van trainen tot voeding is on point.
Ik doe 3x per week full body met wat isolatie oefeningen erbij. Ik bankdruk nu 4x8 90kg en deadlift 5x5 110kg en mijn squats 3x8 70kg. En zoals je kan lezen zijn mijn squats zijn belabberd en baal hiervan.
Naast het gezonder worden ben ik begonnen met bodybuilding omdat ik een dubbele hernia heb en ik mij niet wil laten opereren en de pijn zat was. Nu gaat dit geweldig en ben meer pijnvrij dan ik in 2 jaar ben geweest. Toch is de squat de enige oefening waar ik niet vooruit kom en merk dat er een spier in mij reet zit en achterkant rechterbeen die niet mee wil werken. De spier voelt stijf en lijkt niet mee te rekken. Als ik mijn been strek voel ik nog pijn, niet ongemakelijk maar wel vervelend. Het voelt niet als de hernia pijn die uitschiet maar als wat anders. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tip hoe ik mijn squat kan verbeteren. Bij geen enkele andere oefening heb ik dit of heb ik ongemak van de hernia (als deze er nog is). Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien eens langs een fysio? Ik had vorig jaar iets vergelijkbaars op de racefiets, links wilde minder makkelijk dan rechts.
Bij een goede fysio geweest en die merkte dat er een bewegingsbeperking zat in de bilspier.
Hij heeft die los gemaakt ( zeer pijnlijk) maar daarna merkte ik gelijk met fietsen een verbetering en ook met benen training.
Had wel de volgende dag een mega blauwe plek op de reet en bovenbeen welke me nog een paar dagen heeft dwars gezeten maar was wel na 1 behandeling van de beperking af.
 
Lijkt wat op "glutual amnesia" (Het lukt niet om de bilspieren te activeren in de beweging).

Zou ook kunnen voortkomen uit het piriformis syndroom.

Ga naar een GOEDE fysiotherapeut zou ik zo zeggen.
 
Ik hoor tweemaal fysio. Dan ga ik maar weer is langs. Bedankt voor de tip.
 
Is het zo erg gesteld, dat 90% me op een fiets laat zitten en twee keer een row laat uitvoeren en ik naar huis gestuurd wordt.
 
Is het zo erg gesteld, dat 90% me op een fiets laat zitten en twee keer een row laat uitvoeren en ik naar huis gestuurd wordt.
Helaas wel, ze laten je graag 10 x terug komen terwijl het resultaat bedroevend is....
 
Back
Naar boven