Fitness Seller

Wat is er met Navy gebeurd!? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aerve

Novice
Lid geworden
20 nov 2019
Berichten
23
Waardering
38
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Beste Dbbers,



Ik wil graag het e.e.a. kwijt waar ik al een hele tijd mee zit.

In 2002 werd ik lid van dbb. Sommigen Dbbers zullen mij kennen als Navy. Ik was vooral actief in de anabolen sectie. Na een aantal jaar werd ik moderator omdat BigMaus vond dat ik een goede bijdrage leverde aan de anabolen sectie. Ik wil daar BigT en BigMaus en alle andere moderators alsnog voor bedanken. Bedankt voor het vertrouwen dat ik wellicht heb geschonden.

Ik was erg trots dat ik moderator was op dbb. Misschien zullen sommigen denken dat het niet zo bijzonder is. Voor mij was dat het wel.

In een periode waarin ik erg paranoia en bang was, onzeker was over alles wie en wat ik was en deed. Heb ik al mijn posts van dbb verwijderd. En ben met de noorderzon vertrokken.

Inmiddels ben ik bijna 37 en in mijn twintigen jaren had ik behoorlijk wat problemen. Ik had onverwerkte trauma’s uit mijn kindertijd, beleefde nieuwe trauma’s, ik had schulden, ik had verslavingen, relatie problemen en problemen op het werk, problemen met buren en politie. Ik had zo’n beetje een probleem met de hele wereld.

Veel van deze problemen kon ik goed verborgen houden voor de buiten wereld. Had een redelijk goed betaalde baan, leuk koop huis, mooie vrouw, twee mooie kinderen, mooie auto. Echt gelukkig kon ik niet zijn.

Zo rond mijn 33ste werd de draaglast van al deze problematiek mij teveel. In die periode had ik meerdere bijna doodervaringen door overdosis cocaïne. Een aantal keer heeft de ambulance en de politie moeten uitrukken omdat ik dagen lang aan de coke zat, niet sliep en paniekaanvallen had en verward buiten liep.

Nadat mijn vrouw wilde scheiden en mensen mij aanspraken op mijn gedrag. Begon ik te beseffen dat ik een groot probleem had; middelen misbruik. Ik had geen grens. En ik wilde niet voelen. Ik kwam er achter dat ik onzeker was over mezelf. Ik kon moeilijk nee zeggen. En kon best een people pleaser zijn. Ik uitte mijn gevoelens en gedachtes niet. Wat eigenlijk resulteerde in het opbouwen van boosheid en frustratie en uiteindelijk altijd cocaïne gebruik.

Door 1500 uur therapie heb ik geleerd sneller te zeggen als ik ergens mee zit, en ben veel minder straffend naar mezelf als ik iets fout doe of als iets niet goed gaat. Ik laat de gevoelens van andere mensen vooral bij henzelf. En voel me daar niet meer verantwoordelijk voor.. Ik accepteer mezelf nu met al mijn goede en slechte eigenschappen. Ik ben niet perfect. En ik kijk niet meer naar wat andere anders zouden moeten doen, maar ik kijk naar wat ik zelf kan doen.

Kortom ik heb veel fouten gemaakt in mijn leven en ik heb verantwoordelijkheid genomen voor mijn gedrag. Inmiddels ben ik 2.5 jaar clean, bijna schulden vrij, gescheiden, wia uitkering. En het belangrijkste, ik ben gelukkig en gezond. Ik heb het geluk dat ik tweede kans heb.

Ik ben druk bezig met het opbouwen van een nieuw leven. En daar ben ik erg trots op.

Wat wil ik nu met dit verhaal zul je misschien denken?

Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn gedrag destijds. Ik wil zelf deze shit uit mijn hoofd en daarom wil ik het delen.

Het grappige is dat een filmpje op YouTube over René en XXL mij over de drempel heeft getrokken dit te schrijven. Ik werd geëmotioneerd van het filmpje. Enerzijds moest ik denken aan de leuke tijden hier op dbb. Ik voelde ook verdriet omdat ik besef hoeveel jaren ik heb weggegooid door cocaïne te gebruiken, werk te doen wat ik niet leuk vond, in een relatie blijven waarin ik niet gelukkig was, steeds maar naar goedkeuring zocht van een biologische vader die niet naar me om keek en een stiefvader die mijn goede eigenschappen nooit kon zien.

Het filmpje is voor mij een extra motivatie om iets te gaan doen wat ik echt leuk vind, waar mijn hart ligt en waar ik goed in ben. En dan kom ik al snel uit bij iets met trainen, voeding, gezonde levensstijl. Ik heb nog de tijd om het allemaal te gaan onderzoeken.

Ik hoop dat ik op mijn beurt misschien een voorbeeld kan zijn voor jonge jongens die willen gaan kuren etc. En die ook een problematische achtergrond hebben. Therapie heeft mij erg geholpen.

Groeten!
 
Mooi dat je hier je hart lucht. Als je weer een terugval krijgt of denk te krijgen. Bespreek het ook hier. Het KAN helpen.
 
Da's een duidelijk verhaal, tof dat je dit hier zo deelt. Mooi dat je het nu achter je aan het laten bent. Succes met trainen.
 
1586383643152.jpeg
 
"Het filmpje is voor mij een extra motivatie om iets te gaan doen wat ik echt leuk vind, waar mijn hart ligt en waar ik goed in ben. En dan kom ik al snel uit bij iets met trainen, voeding, gezonde levensstijl. "

:orly:
 
deze had ik niet zien aankomen zo rond 23u op een donderdagavond.
Best een hele hap dat je daar hebt mogen doorkauwen, maar wel fijn dat je dit deel in je leven achter je hebt kunnen laten.
Doorzetten hé man!
 
Succes met het herstellen van het kwijtgeraakte vertrouwen.
 
"Het filmpje is voor mij een extra motivatie om iets te gaan doen wat ik echt leuk vind, waar mijn hart ligt en waar ik goed in ben. En dan kom ik al snel uit bij iets met trainen, voeding, gezonde levensstijl. "

:orly:
Jazeker
 
  • Like
Waarderingen: Lork
Mooi en open stuk!

Beetje jammer van de ‘grappige’ opmerking van Lork, wanneer deze man duidelijk het een en ander kwijt wil en een serieus topic aan gaat op DBB.

Ik wens je alle geluk en gezondheid toe.
 
Mooi en open stuk!

Beetje jammer van de ‘grappige’ opmerking van Lork, wanneer deze man duidelijk het een en ander kwijt wil en een serieus topic aan gaat op DBB.

Ik wens je alle geluk en gezondheid toe.
Dankjewel!
 
Dit filmpie?

 
Ja klopt
 
Apart om te zien hoe groot ze zijn geworden. Waar is de tijd gebleven dat hun Whey in verkapte verfemmers kwam...

:lol:
 
Ja klopt. Indrukwekkend :eek:
 
Back
Naar boven