XXL Nutrition

wat is er mis met altijd tot failure gaan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ligt eraan op wat voor niveau je traint.. Als je heel zwaar traint dan ben je zo kapot als je altijd tot fail gaat.

Zou uit elkaar vallen elke week deadlift, squat, overhead etc tot fail te doen

Moet er wel bijzeggen dat toen 150kg deadlift mn max was (100%) bijvoorbeeld: Dat was minder zwaar voor het lichaam dan nu 300+kg (100%)

nou ik wil niet stoer doen ofzo maar ik train het liefst altijd heel zwaar. heb van natuur ook best kracht en train daarom altijd 'hardcore' wel moet ik zeggen dat ik me schouders op een 'bodybuilding' manier pak. Puur op techniek.

hardcore training is de beste :rolleyes:
 
nou ik wil niet stoer doen ofzo maar ik train het liefst altijd heel zwaar. heb van natuur ook best kracht en train daarom altijd 'hardcore' wel moet ik zeggen dat ik me schouders op een 'bodybuilding' manier pak. Puur op techniek.

hardcore training is de beste :rolleyes:

En altijd heel zwaar moet natuurlijk tot failure?
Er is niet iets zoals hardcore training.
 
nou ik wil niet stoer doen ofzo maar ik train het liefst altijd heel zwaar. heb van natuur ook best kracht en train daarom altijd 'hardcore' wel moet ik zeggen dat ik me schouders op een 'bodybuilding' manier pak. Puur op techniek. hardcore training is de beste :rolleyes:
wa
 
Log sinds een lange tijd in en ik beland gelijk in een pot vol retardatie. Goed bezig.
 
hardcore training is gewoon de beste ---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ---------- huh

Zorgt wel voor een onregelmatige fontein.
 
nou ik wil niet stoer doen ofzo maar ik train het liefst altijd heel zwaar. heb van natuur ook best kracht en train daarom altijd 'hardcore' wel moet ik zeggen dat ik me schouders op een 'bodybuilding' manier pak. Puur op techniek.

hardcore training is de beste :rolleyes:

Klinkt goed ouwe. Beter ook dat je niet stoer wil doen over die zware trainingen.
 
Ik luister wel vaak hardcore tijdens het trainen, telt dat ook? ???
 
Train altijd licht, focus mij voornamelijk op herstel. Ben dan helaas ook niet hardcore.
 
Alsof wat krachttraining hardcore is :roflol:
 
Hardcore is een schijf van 20 KG op je teen laten stuiteren! Hardcore is de beste!
 
Je kan gewoon tot failure trainen, zelf train ik 5-6 dagen per week en als ik echt tot failure train dan ben ik de volgende dag te moe om wat te kunnen doen. Prima te doen als je 3-4 x per week traint
 
Het heeft voor beginners ook echt geen nut om nog vragen te stellen op het forum, hoe kunnen ze ooit de zinvolle reacties van al die onzin onderscheiden.
 
Het heeft voor beginners ook echt geen nut om nog vragen te stellen op het forum, hoe kunnen ze ooit de zinvolle reacties van al die onzin onderscheiden.

Ze zijn gewoon 10 jaar te laat met vragen stellen op DBB. 10 jaar geleden kwamen er meer relevante reacties dan onzin, nu meer onzin dan relevantie en kennis.
 
Ze zijn gewoon 10 jaar te laat met vragen stellen op DBB. 10 jaar geleden kwamen er meer relevante reacties dan onzin, nu meer onzin dan relevantie en kennis.

Klopt, 10 jaar geleden was jij er dan ook nog niet.
 
Wat je kan doen om progressie te boeken is om bijvoorbeeld 5 sets van 5 of 4 sets of 8 (enkel een voorbeeld!) met hetzelfde gewicht waarbij je op de laatste set zoveel mogelijk reps doet, maar wel 1 of 2 reps ''in the tank'' laat.
Als je merkt dat je snelheid laag wordt en je herhalingen traag gaan, dan rack je het gewicht.

Bijvoorbeeld : 5,5,5,5,7 (laatste set was zwaar, maar 8 had je kunnen halen) de week erop ga je voor 8 herhalingen op je laatste set, of je voegt 2,5-5kg toe aan de bar)
Of: 8,8,8,11 (volgende week voeg je 2,5kg toe, of pak je dumbbells van 2kg zwaarder)

Overload. (reps of weight) maakt niet uit.

Overigens zou ik als ik jou was dit niet elke training toe passen. Ideaal zou zijn om elke derde week gewoon het voorgeschreven aantal reps te doen en de laatste set te laten voor wat het is.
 
Klopt, 10 jaar geleden was jij er dan ook nog niet.

image.png
 
Back
Naar boven