MuscleMeat

Wat is goed om mee te beginnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dalphin

Novice
Lid geworden
29 dec 2015
Berichten
6
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben 16 en een tijdje geleden begonnen met bodybuilden om wat
massa aan te komen (in spier natuurlijk, niet in vet :P), omdat ik weinig spier heb.

Ik ben niet erg dik en daarom is het voor mij ook lastig om
veel te eten. Om toch aan mijn eiwitten te komen en wat sneller resultaat te kunnen zien zou ik dus graag enkele
supplementen in huis willen halen. Ik heb echter twee vragen:

1) Ik denk dat het goed om eiwitten en creatine te gebruiken om mee te beginnen. Is dit een goed idee?
2) Ik zoek supplementen waar niet al te veel extra stoffen zoals suikers inzitten, omdat ik niet graag meer vet ontwikkel. Ik heb veel goede reviews gezien voor XXL Nutrition en Body&Fit. Welke hiervan zou ik het beste kunnen gebruiken en zou je me ook een linkje kunnen sturen met welk product dan, want op beide sites zie ik zoveel variaties op het gebied van eiwit en creatine dat ik niet goed weet wat ik nou precies moet kopen.

Bedankt
 
Hallo!

Je zal vast veel reacties over eten gaan krijgen.. dus laat ik dan maar alvast beginnen ;)

Eten is eigenlijk het enige wat in het begin voor meer spiermassa zal zorgen.. zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn. Als je veel traint krijg je ook meer honger, maak hier dus ook gebruik van! Verander je ontbijt in een bak met havermout en gooi hier nog een schepje eiwit poeder door heen. Werk elke dag een bak franse magere kwark naar binnen.. Verdeel het desnoods in 2 delen over de dag. Zorg dat je altijd wat pinda's in huis hebt. Neem als tussendoortje af en toe even een handje pinda's.
Vraag aan moeders of ze wat extra kip wilt kopen en probeer jezelf aan te leren dat je elke dag als lunch een bakje rijst met kip eet. Dit heeft al een hogere waarde aan voedingsstoffen als die paar boterhammen met chocopasta die je nu eet.
Het kan inderdaad handig zijn om een eiwit shake te kopen. Na je training een shake en misschien op een ander moment van de dag nog een shake. Je kan door je eiwitshake ook nog wat ultra fine oats of waxy maize gooien en misschien nog een scheutje olijf olie. Zo maak je zelf een simpele weightgainer.
Mijn voorkeur gaat ook naar schone eiwit shakes zonder smaakjes en suikers. Ben sinds kort overgestapt van Myprotein naar de pure eiwit van sportpoeders. Zij hebben trouwens alle supplementen zonder suiker en rommel.

Creatine zal ik nog heel even mee wachten wat je kan juist nu zoveel groeien door alleen al je eten aan te passen. Wanneer de groei afneemt, kan je de creatine gaan proberen. Dit zal je weer een stapje verder brengen. Andere supplementen voor meer spiermassa is op dit moment zonde van je geld. En die supplementen geven je niet uit zichzelf meer spiermassa.. Dit kan alleen als je voeding in orde is, anders kan je dat geld voor supplementen net zo goed aan mij geven.

Succes!
 
Toen ik net begon was eten ook een ramp, ik ging de eerste maand forcefeeden maar ik kan begrijpen dat je daar geen zin in hebt:o. Koop wat whey & oats als je wat kcal met een beetje gemak naar binnen wilt werken. Scheelt een hoop als je erg clean eet en volkoren producten etc. Je kunt niet ineens veel meer eten dan dat je gewent bent.

Zoals hierboven is eten het belangrijkste, kijk eens tussen de voeding sectie. Om aan te komen en af te vallen is het belangrijk dat je weet hoeveel kcal je binnen krijgt. Dit kun je berekenen en door een vast schema te hanteren of al je macros(koolhydraten/vetten/eiwitten) te tellen elke dag. Door verschillende aantallen kcal te proberen en de weegschaal in de gaten te houden kun je opletten dat je niet teveel aankomt of afvalt. Als richtlijn wordt + of - 0,5kg per week gehanteerd om zo min mogelijk vet aan te komen of spieren te verliezen.

In het begin lijkt het enorm veel werk dat voeding, hoor daar ook regelmatig van anderen van in de sportschool. 'Hou je echt al je eten bij' 'gebruik je een vast voedingsschema' etc. Eenmaal begonnen met puzzelen en je eigen lichaam gekend te hebben gaat het vanzelf. Je weet precies wat je kunt eten, hoeveel je kunt eten etc. Maar het zal je echt goed doen, je zult niet zo snel de mist in gaan door te denken dat je alles kunt eten en daardoor te vet wordt. Al komt dat niet vaak voor, wat ik regelmatig zie zijn mensen die denken dat ze veel eten maar geen gram aankomen:o.
 
Zoals nootmuskaatje al zei.. je kunt op dit moment eigenlijk niet te veel eten. Vaak denkt men dat ze veel en goed eet, maar in werkelijkheid is dit nog steeds te weinig.
Maar eet gewoon schoon en ga niet allemaal vettigheid naar binnen werken.
 
Supplementen (eiwitten etc) zijn pas 'nuttig' als je voor de rest een idee hebt van wat je dagelijks binnenkrijgt, als je eiwitten uit je voeding kan halen dan zeker doen.

Eiwit supplementen gaan je ook niet direct helpen bij te komen, daarvoor moet je gewoon meer kcal binnenkrijgen dan je verbruikt (en dat maakt niet uit of het uit voeding of uit eiwitshakes komt, al is voeding eerst wel aan te raden).

Creatine ga je ook niet zozeer van bijkomen: https://forum.bodybuilding.nl/topics/creatine-faq.3550/

Probeer eerst uit te rekenen wat je onderhoud is, hoeveel je nu ongeveer eet, ga 500 kcal boven je onderhoud zitten en zie dan even 2-3 weken aan hoeveel je bijkomt, succes!
 
Probeer eerst je voeding op punt te krijgen en ga dan pas op zoek naar goede supps.
 
een eiwitshake er bij is altijd goed, maar kijk eerst na je voeding voor je verder gaat
 
ja man true je bent nog jong, je haalt meer profijt uit je voeding dan al aan de fake proteins en die shit te gaan..beginnen bij de basis
 
Back
Naar boven