AndroidHealthClinic

Wat is het beste alternatief voor de leg curl??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Deze bank is tijdelijk verwijderd uit het fitnesscentrum (is in reparatie). Welke oefening zouden jullie als vervanging gebruiken?
 
stiff legged deadlift
 
Hoe doe je dat?
 
Romanian deadlift
 
Thx!!!
 
body curl
glute ham calf raise
arch back goodmorning
high heeled leg press
Romanian deadlift
etc..

WAT WIL JE NOG MEER ????

be creative for god's sake.... leg curl....


ok 't is laat, no offense to nobody :D
 
Tja, ik ken daar niet zoveel van....
 
Ik bedoel ik ken wel veel oefeningen, maar weet niet juist welke op exact dezelfde spieren werken. Daarvoor dienen boards als deze toch... Vind je niet?
 
Body curl.

Kun je hem al tot je kin en weer terug, Spike ?
 
bodycurl is iets anders hoor...

je hielen en voeten zitten vast, bvb onder heb bed of zo. en je moet jezelf curlen tot je lichaam loodrecht staat.

killer oefening voor de hamstrings, een van de beste die je kan vinden.
 
are you taking me for a fool, boy ?

hehehe

I know, Spike en dan weer, kun je hem al tot je kin net boven de grond en weer terug ?
 
ah hazo...

ja dat lukt me nu wel...

maar ik ben er nog lang niet... ik ken venten die zo wel 20 reps non stop kunnen uitvoeren
 
Kris, dank je voor de bladwijzer naar 7 hamstring oef. Sinds ik weer clipless rijd zijn mijn hamstrings erg vooruit gegaan, maar het is moeilijk er goede oef voor te vinden. De leg curl bevalt me niet zo en ik kende dus alleen maar de Roemeense DL waar ik nog steeds niet van weet of je die met horizontale rug en verder als gewone DL moet doen of dat het om een simpele stiff-legged DL gaat, die volgens mij meer de rug belast... ???

Espi
 
Ik ken de roemeense deadlift ook niet. Is er een oefening bij op die pagina die je aanspreekt?
 
Originally posted by Kris
Ik ken de roemeense deadlift ook niet. Is er een oefening bij op die pagina die je aanspreekt?

Ja de natural glute-ham raise, lijkt me een killer-oef.

Ik zie trouwens dat ik er al 2 van doe.. maar die vallen resp. onder gluteus en rug ;)

Op die stek staan 2 oef die lijken op de gluteus-oefening, die ik met de standing gluteus machine doe op de sportschool: doe ik in de laatste set 4x met 60 kg.
En de good morning doe ik voor mijn rug en precies zoals ze op dat plaatje voordoen :D

O ja.. die laatste URL is dus zoals ik denk dat de Roemeense DL zou moeten en is dus meer een stifflegged DL met horizontale rug. Op een plaatje dat ik eerder zag, blijft de rug steeds horizontaal en gaat de goede man wel door de knieën en lijkt het een gewone DL maar dan met horizontale rug als je het nog kunt volgen.... vandaar dus dat ik het niet meer kon volgen ;).
De staaf raakt in elk geval de vloer niet en je gaat tot aan je schenen.
't Stomme is dus dat mijn hams het gewicht makkelijk kunnen hebben maar ik het gewicht bijna niet kan dragen met mijn spille-armpjes..


Greetz Espi
 
Laatst bewerkt:
Zoals eerder vermeld

straps!
 
Back
Naar boven