Fitness Seller

Wat is het beste bij scheuren ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik was gister bij de sportarts geweest en hij zei dat er een scheurtje in me pees
zit in me schouder.
Ik heb wat RC oefeningen en oefeningen die de achterkant schouder sterker maken meegekregen ,
maar wat kan ik nog meer doen ?

Is het goed bij een scheur bijvoorbeeld goed om na de oefeningen een ijspak erop te leggen ?

Wat kan ik nog meer doen ?
 
had je beter ff goed aan die arts kunnen vragen....

Dit is niet zomaar iets waarbij je maar wat gaat uitproberen..

ik zou ff contact opnemen met die arts en al je vragen afvuren.
 
hardgainers zei:
had je beter ff goed aan die arts kunnen vragen....

Dit is niet zomaar iets waarbij je maar wat gaat uitproberen..

ik zou ff contact opnemen met die arts en al je vragen afvuren.

kan alleen voor 11 uur bellen :( en ik wil als het helpt vanavond al beginnen
ik vond het trouwens maar een rare man.
Vraag me zoiezo af hoe ie kon zien dat ik een scheurtje in me pees heb
terwijl ie niet eens foto's heeft gemaakt

Er zijn hier heus wel mensen die hetzelfde hebben gehad als mij
en die mij kunnen vertellen of het goed is om met ijs te koelen.
 
Met ijs koelen heeft alleen zin kort na de blessering en dat is om de zwelling te beperken.
 
Rust houden. Klinkt afgezaagd,maar toch het beste. Ook zou je zo'n fysiotherapieband (zo'n rubber ding) aan kunnen schaffen.
 
Yzord zei:
Rust houden. Klinkt afgezaagd,maar toch het beste. Ook zou je zo'n fysiotherapieband (zo'n rubber ding) aan kunnen schaffen.

een wat ? heb je daar een plaatje van plz ?


hardgainers zei:
Met ijs koelen heeft alleen zin kort na de blessering en dat is om de zwelling te beperken.
Net effe mijn fysio gebelt of ze alweer terug van vakantie was en toevallig
is ze vandaag weer van start gegaan :)
Zij vertelde me dat ik dat ijs koelen wel kon doen, verder niet echt dieper op ingegaan.

Maar is het niet goed om te koelen zodat het zich daarna lekker volpompt met bloed ?
Lijkt me voor het hersteld juist zeer bevordelijk.
 
Neem een time-out, het wordt alleen maar erger als je doorgaat met trainen ;) .
 
Peesblessure erg voorzichtig mee omgaan! Kun je erg lang mee blijven lopen als je niet oppast. In mijn ogen: rusten. Is de blessure minder erg dan kun je ook gaan voor minder zwaar belasten (beduidend minder zwaar, half ofzo) en kijken hoe het gaat. Stop in ieder geval direct als je weer pijn voelt en ga lichter trainen. Als dit niet goed aanvoelt rusten (1 of twee weken je voelt dit zelf het beste aan) en dan weer licht gaan belasten. Koelen na iedere training wordt ook geadvisserd. Door het koelen krimpen de bloedvaten en wordt voorkomen dat er nog meer bloed naar plekken stroomt waar het niet thuis hoort.
 
Koelen kan prima!
Door te trainen zorg je ervoor dat je pees belast wordt. En het scheurtje wordt opgevuld met collageen bindweefsel. Wanneer de pees belast wordt zorg je ervoor dat dit collagene weefsel perfect van kwaliteit wordt.
Tevens zorg je door training erdoor dat dit weefsel de juiste richting opgroeid.

Maar door het trainen kan je ook lokaal een ontstekingsreaktie veroorzaken. Die ontstekingsreaktie (zwelling, pijn, roodheid en functieverlies) kan er voor zorgen dat het je training in de weg zit. Dus daarvoor ijzen!

En de arts kan niet zien dat je een scheur hebt maar kan uit een aantal testen wel vermoeden dat het een scheur is.
 
Aight, bedankt voor het advies ! Het bevestigt mijn vermoedens ;)


Jinsu zei:
Neem een time-out, het wordt alleen maar erger als je doorgaat met trainen ;) .

Dan moet je maar eens lezen wat The Oak gepost heeft :)
 
Maar wat ik me dan wel afvraag is of die scheur opgetreden is na je operatie ? Omdat je te snel teveel hooi op je vork nam ? Uiteindelijk zijn die spieren erg verzwakt door immobilisatie (ik spreek van ondervinding) en moet je ze tijd geven om weer sterker te worden. Zou het daaraan liggen ?

In ieder geval niet te zwaar gaan lijkt me. Spieren scheuren niet zomaar :) .

Hebben ze ook gezegd dewelke gescheurd zou zijn ?
 
Raistlin zei:
Maar wat ik me dan wel afvraag is of die scheur opgetreden is na je operatie ? Omdat je te snel teveel hooi op je vork nam ? Uiteindelijk zijn die spieren erg verzwakt door immobilisatie (ik spreek van ondervinding) en moet je ze tijd geven om weer sterker te worden. Zou het daaraan liggen ?

In ieder geval niet te zwaar gaan lijkt me. Spieren scheuren niet zomaar :) .

Hebben ze ook gezegd dewelke gescheurd zou zijn ?

de aanhechting van de supraspinatus

welke oefeningen kan ik doen om borst en schouders toch te kunnen pompen over een tijdje ?
ik zat te denken aan decline bench en fly machine
 
Ik dacht het al, had een gokje moeten wagen.

Bij borst zou ik het op bvb cable cross-overs houden, en voor de schouders alleen RC en dergelijke. But that's just me. Ik denk dat aanvoelen het beste is.

Zeker oppassen bij alle drukbewegingen (supraspinatus is nu eenmaal één van de belangrijkste stabilisatoren) en ook bvb niet gaan beginnen met zware raises (onderste deel is vooral supraspinatus werk).

En neem je tijd. Allemaal goed en wel dat licht trainen het herstel bevordert, maar 'licht' is wel cruciaal denk 'k.
 
Raistlin zei:
Ik dacht het al, had een gokje moeten wagen.

Bij borst zou ik het op bvb cable cross-overs houden, en voor de schouders alleen RC en dergelijke. But that's just me. Ik denk dat aanvoelen het beste is.

Zeker oppassen bij alle drukbewegingen (supraspinatus is nu eenmaal één van de belangrijkste stabilisatoren) en ook bvb niet gaan beginnen met zware raises (onderste deel is vooral supraspinatus werk).

En neem je tijd. Allemaal goed en wel dat licht trainen het herstel bevordert, maar 'licht' is wel cruciaal denk 'k.

aight, thanx ;)

Ik hoop er nu eindelijk eens af te komen, ben nu al anderhalf jaar bezig
met ups en downs.
Hoe lang geleden was jouw operatie ookalweer ?
 
ey raistlin, jij had toch ook last van de supraspinatus ?

is het normaal dat de pijn ook een beetje uitstraalt naar je binnenkant bicep in het midden ?

nu ik die oefeningen doe, voel ik daar een licht steekje, niet pijnlijk maar irriterend
me schouder zelf voel ik nu niet echt
 
Ik had last van alles, alleen zou het niet zozeer de supraspinatus zijn maar eerder de gehele RC, en heel wat problemen uit m'n nek. Samen met die scheuren in m'n kapsel :D .

De operatie is van december vorig jaar. Het gaat al wat beter nu, maar dat heeft veel te maken met de behandeling voor m'n polspijn. Daar is m'n nekprobleem naar boven gekomen (verkorte borstspieren, scalenes, hele nekmusculatuur), komt vooral omdat ik ergens moet compenseren voor m'n lakse gewrichten (ook ruggegraat en dergelijke). Ok, mijn kapsel was beschadigd, maar dat was niet alles. Dus nu moet ik zelf - en wekelijks de kinesist - die fascia van m'n nek-en borstspieren goed rekken om de vicieuze cirkel te doorbreken.

Wat uitstralen betreft, dat kan overal zowat zijn :) . Zelf heb ik daar ook al pijn gehad vroeger, mede daarom dachten ze eraan dat m'n labrum misschien beschadigd was (daar hecht de lange biceps pees aan die ook erg belanrijk is voor stabilisatie). Ik kan er niet veel over zeggen.

Schouders zijn nu eenmaal complexe shit. Neem er die nek nog bij en je raakt er helemaal niet meer wijs uit.
 
Raistlin zei:
Ik had last van alles, alleen zou het niet zozeer de supraspinatus zijn maar eerder de gehele RC, en heel wat problemen uit m'n nek. Samen met die scheuren in m'n kapsel :D .

De operatie is van december vorig jaar. Het gaat al wat beter nu, maar dat heeft veel te maken met de behandeling voor m'n polspijn. Daar is m'n nekprobleem naar boven gekomen (verkorte borstspieren, scalenes, hele nekmusculatuur), komt vooral omdat ik ergens moet compenseren voor m'n lakse gewrichten (ook ruggegraat en dergelijke). Ok, mijn kapsel was beschadigd, maar dat was niet alles. Dus nu moet ik zelf - en wekelijks de kinesist - die fascia van m'n nek-en borstspieren goed rekken om de vicieuze cirkel te doorbreken.

Wat uitstralen betreft, dat kan overal zowat zijn :) . Zelf heb ik daar ook al pijn gehad vroeger, mede daarom dachten ze eraan dat m'n labrum misschien beschadigd was (daar hecht de lange biceps pees aan die ook erg belanrijk is voor stabilisatie). Ik kan er niet veel over zeggen.

Schouders zijn nu eenmaal complexe shit. Neem er die nek nog bij en je raakt er helemaal niet meer wijs uit.

damn, ik heb echt met je te doen bro
en dan loop ik de hele dag te janken over me schouder :P
 
LangeMan zei:
damn, ik heb echt met je te doen bro
en dan loop ik de hele dag te janken over me schouder :P
Dat heb ik gelukkig afgeleerd :D . Maar er is wat beterschap he. En net m'n nieuwe steunzolen gaan halen, dus de knieën gaan misschien ook wat beteren :) .
 
Raistlin zei:
Dat heb ik gelukkig afgeleerd :D . Maar er is wat beterschap he. En net m'n nieuwe steunzolen gaan halen, dus de knieën gaan misschien ook wat beteren :) .

mooi, keb me ook sindskort steunzolen laten aanmeten en me knieen doen geen pijn meer !
 
Back
Naar boven