AndroidHealthClinic

Wat is het effect van te veel onder je onderhoud zitten?

Bezoekers in dit topic

Derkzz

Cool Novice
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
48
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
20%
Hallo,
Ik ben ff aan het denken wat het effect is van te lage calorieën in name?

Zou je dit b.v. een paar weken kunnen doen om net die extra procenten vet kwijt te kunnen raken...

Of zou je juist minder afvallen omdat je minder energie hebt en minder zwaar kan trainen?
En dat je massa verlies niet in verhouding staat met je vet verlies?
 
Wat is te laag?
100 kcal onder behoefte of 1200?
Zit groot verschil in ja.
 
Als je wat langzamer cut (dus minder onder je onderhoud) heb je idd wat meer energie om te trainen en behoud je meer spiermassa. Het beste is natuurlijk niet teveel onder je onderhoud. i.p.v. veel minder kcal te eten zou je ook extra beweging kunnen toevoegen, meer wandelen en fietsen.
 
Als je geen wedstrijd voor de boeg hebt moet je niet te laag gaan. Word je zo plat als een dubbeltje en weinig energie.
Is gewoon niet nodig
 
Als je wat langzamer cut (dus minder onder je onderhoud) heb je idd wat meer energie om te trainen en behoud je meer spiermassa. Het beste is natuurlijk niet teveel onder je onderhoud. i.p.v. veel minder kcal te eten zou je ook extra beweging kunnen toevoegen, meer wandelen en fietsen.

En hangt er vanaf hoe diep je wil gaan. 10 a 12 % moet je niet heel laag gaan.

En onder de 8% voel ik me sowieso leeg en al zeker onder de 7% En onder 7 % houd ik toch niet lang,das goed voor een dag of 2.
 
Als je geen wedstrijd voor de boeg hebt moet je niet te laag gaan. Word je zo plat als een dubbeltje en weinig energie.
Is gewoon niet nodig

Ben al een paar keer onder de 7% gegaan zonder wedstrijd :)
 
Haha nee dat bedoel ik. Denk als je richting de 5% wilt dat je wel echt een periode erg erg laag moet waarbij plat worden en geen energie onvermijdelijk is. Maar als je geen wedstrijden doet hoef je zo diep niet te gaan.
 
Haha nee dat bedoel ik. Denk als je richting de 5% wilt dat je wel echt een periode erg erg laag moet waarbij plat worden en geen energie onvermijdelijk is. Maar als je geen wedstrijden doet hoef je zo diep niet te gaan.

Op 5% moet je echt wel leeg zijn volgens mij. Ben iets onder de 7% gedaan en dat was al zwaar.

Kracht veel mee eigenlijk. Maar vooral niet veel zin om te trainen of om uberhaupt iets te doen. Op de fiets smorgens naar het werk na 3 km al leeg voelen en dan moest ik er nog 29 doen en savonds van hetzelfde.

En dan nog moodswings :) van happy naar down in 2 seconden :D
 
Jaa daarom...voor je dagelijks functioneren is het niet goed. Als je erbij werkt..en gezin of ander sociaal leven hebt dan zijn dat soort % vet maar voor even vol te houden.
Alsnog leuk om eens te doen...maar niet te vaak :p
 
Jaa daarom...voor je dagelijks functioneren is het niet goed. Als je erbij werkt..en gezin of ander sociaal leven hebt dan zijn dat soort % vet maar voor even vol te houden.
Alsnog leuk om eens te doen...maar niet te vaak :p

Ik ga eens een jaartje overslaan denk ik :) beetje bulken en daarna nog eens diep cutten.
 
:D

Welk vetpercentage is het jaar rond vol te houden in jullie optiek?

Is zeer persoonlijk volgens mij. maar volgens mij zijn het uitzonderingen die makkelijk op 8% kunnen zitten voor zeer lange periodes.

Zeker toch als natty.

Zo van die modellen op de fitnessblaadjes die hebben hulpmiddeltjes + fotoshop en die kunnen year round zo staan :)
 
Dat ligt er een beetje aan welk vetpercentage je gewend bent van nature. En hoe diep je moet gaan om er te komen.
En of je wel of geen AAS en/of Hgh gebruikt. Er zijn mensen die t3 year rond laten meelopen. Dat zijn allemaal factoren die meespelen.
 
Zou compleet natty een 8% vol te houden zijn?
 
Zou compleet natty een 8% vol te houden zijn?

Als je wilt bulken word dat erg moeilijk denk ik. Je wilt over een jaar gezien toch ook wat vetvrije massa pakken. Denk dat dit year round als natty erg moeilijk word op 8%

Denk dat 10 of zelfs 12% realistischer is
 
Als je wilt bulken word dat erg moeilijk denk ik. Je wilt over een jaar gezien toch ook wat vetvrije massa pakken. Denk dat dit year round als natty erg moeilijk word op 8%

Denk dat 10 of zelfs 12% realistischer is
Thanks. Ik zit nu rond de 10-12%, dus daar blijven en rond onderhoud eten zou nog wat extra vetvrije massa kunnen opleveren? Ik ben dat bulken wel zat eigenlijk. Zoveel gedoe om weer terug te komen op rond de 10%.
 
Ja dat is wat ik bedoel. Als natty moet je alles langzamer doen. Bulken niet te snel..je zet sneller vet aan. Cutten niet te snel want je levert veel spiermassa in. Je kunt op onderhoud eten..of ietsje erboven. Zeg n 2 tot 300kcal. dan zul je zeker nog kunnen gainen maar het gaat langzaam. Cutten kun je op onderhoud + meer cardio toevoegen.
Verder kun je als natty wel wat caffeine of andere fatburners gebruiken....niet echt bewezen effectief maar voor wat extra energie
 
Ja dat is wat ik bedoel. Als natty moet je alles langzamer doen. Bulken niet te snel..je zet sneller vet aan. Cutten niet te snel want je levert veel spiermassa in. Je kunt op onderhoud eten..of ietsje erboven. Zeg n 2 tot 300kcal. dan zul je zeker nog kunnen gainen maar het gaat langzaam. Cutten kun je op onderhoud + meer cardio toevoegen.
Verder kun je als natty wel wat caffeine of andere fatburners gebruiken....niet echt bewezen effectief maar voor wat extra energie
Thanks man! :)
 
Back
Naar boven