Fitness Seller

wat is het krachtniveau van de totale bevolking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WesselJacobs

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
101
Waardering
1
Krachtniveau van de totale bevolking.

Wat denken jullie dat het krachtnivo is van de totale bevolking?
Stel iemand tilt 70 kilo barbell curl met 2 handen.
Hoeveel procent van de bevolking kan dat?

Ik zoek naar een overzicht bv. mannen naar leeftijd die getrained of ongetrained barb. curl gewicht heffen b

in dit schema een vb. van wat ik bedoel.

mannen ----------20 kilo ---30 kilo --- 40 kilo --- 50 kilo ---60 kilo --- 70 kilo ---- 80 kilo ---- 90 kilo --100
leeftijd 18 tot 25
leeftijd 25 tot 35
leeftijd 35 tot 45
leeftijd 45 tot 55
leeftijd 55 tot 65

Zijn daar standaard tabellen van? In het verleden wel eens iets over gelezen op een amerikaanse website, was allemaal in pounds en stones; is er in NL ook zo'n overzicht.
Lijkt me wel handig gewoon om je gezondheid te kunnen inschatten. Deels als je het niet kan ben je niet ziek natuurlijk.

Iemand een idee.
 
Laatst bewerkt:
Barbell curl is dan ook echt de slechtste oefeningkeus die je kunt nemen om een krachtniveau te meten
 
Volgens Dragonball Z heeft een volwassen man een powerlevel (krachtniveau) van ongeveer 5

Ik denk niet dat er een (accurate) tabel bestaat voor de Nederlandse bevolking, want ik ken niemand die ooit voor een onderzoek zijn 1rep max op bankdruk squat en deadlift heeft moeten doen.
 
ja, er is wel zoiets. kan me een boek herinneren van de studie met allerlei tabellen daarin, ook mbt lichaamsmaten, spier, voc2max etc mbt NL bevolking. maar pffffff hoe dat heette??????

kan je wel vast melden dat die bb curl er niet instaat..

succes met zoeken :P
 
Volgens Dragonball Z heeft een volwassen man een powerlevel (krachtniveau) van ongeveer 5

Ik denk niet dat er een (accurate) tabel bestaat voor de Nederlandse bevolking, want ik ken niemand die ooit voor een onderzoek zijn 1rep max op bankdruk squat en deadlift heeft moeten doen.
Ik heb onderzoeken gedaan naar de kracht van de biceps en quadriceps bij mensen van 12-18 jaar en 18-25 jaar; mag die tabellen alleen niet posten jammer genoeg
 
Ik heb onderzoeken gedaan naar de kracht van de biceps en quadriceps bij mensen van 12-18 jaar en 18-25 jaar; mag die tabellen alleen niet posten jammer genoeg

why not?
 
Privacy dingen, moet perse toestemming gevraagd worden enzo
 
maak de namen dan onleesbaar?
 
De meeste mensen in mijn gym maken van de barbell curl een fullbody training. Een oefening waar cheaten lastiger is zou verstandiger zijn.
 
De meeste mensen in mijn gym maken van de barbell curl een fullbody training. Een oefening waar cheaten lastiger is zou verstandiger zijn.

klopt daar heb je gelijk in.
deadlift lijkt mij dan de beste oefening om de krachtmeting te doen.

je kan er niet mee cheaten. en ook niet 1/4 ROM maken. zoals sommige bij squat en bench press doen
 
klopt daar heb je gelijk in.
deadlift lijkt mij dan de beste oefening om de krachtmeting te doen.

je kan er niet mee cheaten. en ook niet 1/4 ROM maken. zoals sommige bij squat en bench press doen

met deadlift kan je easy cheaten, bolle rug maakt het allemaal makkelijker
 
luls, op 75kg zou je dus al 93kg moeten kunnen squatten als beginner?

strong strong
Ja, kan ook wel
A person training regularly for a period of 3-9 months. This strength level supports the demands of vigorous recreational activities.
 
Ja, kan ook wel
A person training regularly for a period of 3-9 months. This strength level supports the demands of vigorous recreational activities.

6 tot 9 maanden kan misschien nog wel, maar dan moet ook echt alles meezitten
 
6 tot 9 maanden kan misschien nog wel, maar dan moet ook echt alles meezitten

Als je na 6 tot 9 maanden nog geen ~90 kilo kunt squatten kan je beter gaan pingpongen.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Back
Naar boven