MuscleMeat

Wat is het nut van rijst?

Users who are viewing this thread

Pirmin

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 jun 2007
Zit ik lekker rond te neuzen op calorietabel. nl (of iets in die richting), zie ik daar staan dat er in 100 GR gekookte rijst maar 20-25 gr koolhydraten zit... nou weet ik niet in hoeverre ik die sites vertrouwen kan maar wtf? Dat is toch niks... ik wil meer rond de 40 gr zitten en dat zou betekenen dat ik wel een enorme bult rijst moet vreten... suggesties anyone?

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Het nut van rijst:

- niet schillen
- snel klaar (nou ja, snelkookrijst dan)
- Neutraal van smaak, gaat dus met alles goed samen
- redelijk calorie-dicht (volgens eetmeter is 100 gram gekookte rijst 33 gram KH, ongekookt heeft 100 gram echter iets van 78 gram KH, dus als je 40 gram KH wilt nemen hoef je slechts iets van 50 gram in de pan te doen... is helemaal niet veel)

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Wat een rare vraag. Je neemt gewoon de koolhydraat die je nodig hebt in de gewenste hoeveelheid. Rijst bevat bijna 80% koolhydraten, hoezo weinig?

In een bulk maaltijd kan je 125 gr (ongekookt gewicht) rijst eten. Dat is bijna 100 gr koolhydraten of 400 kcal. Met een sausje krijg je dat prima binnen, een tip: gebruik basmati rijst, die eet veel makkelijker weg).

OP
Pirmin

Pirmin

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 jun 2007
Dat klopt niet helemaal... als 100 gr ONgekookte rijst 87 gr KH bevat, en 100 gr gekookte rijst 33 KH... dan kom ik met 50 gr rijst op 15 gr KH uit... of wou je de rijst ongekookt eten?

vintage

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2006
je kan ook de hele dag op brinta leven.

OP
Pirmin

Pirmin

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 jun 2007
ow wacht, ik bedenk me net iets... rijst neemt water op... dus 100 gram gekookte rijst is in feite minder rijst dan 100 gram ongekookte rijst omdat er een deel water bij het gewicht zit... hmm... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :rolleyes:

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Dat klopt niet helemaal... als 100 gr ONgekookte rijst 87 gr KH bevat, en 100 gr gekookte rijst 33 KH... dan kom ik met 50 gr rijst op 15 gr KH uit... of wou je de rijst ongekookt eten?
Waar heb je het over, je eet toch diezelfde 125 gr. Stop eens met in gekookte gewicht te denken, dat boeit helemaal niets.

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Het nut van rijst:

- niet schillen
- snel klaar (nou ja, snelkookrijst dan)
- Neutraal van smaak, gaat dus met alles goed samen
- redelijk calorie-dicht (volgens eetmeter is 100 gram gekookte rijst 33 gram KH, ongekookt heeft 100 gram echter iets van 78 gram KH, dus als je 40 gram KH wilt nemen hoef je slechts iets van 50 gram in de pan te doen... is helemaal niet veel)
:scratch: eet je droge rijst.?

OP
Pirmin

Pirmin

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 jun 2007
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
:D
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D
:D

OP
Pirmin

Pirmin

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 jun 2007
Hehe:twitch:

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Er gaat helemaal niets verloren. Er komt gewoon water bij, net alsof je de droge rijst zou eten met een glas water erbij zeg maar.

Dus zolang je alles opeet blijft de voedingswaarde identiek.

En rijst is gewoon een perfect product voor BB + nog gezond ook :thumbup:

beginnerbb

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
11 mei 2007

:headbang:

Anoniem23518

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
8 apr 2007
Lengte
1m94
Massa
115kg
Vetpercentage
18%
:roflol: Big-T heeft het al gezegd.

Falstyr

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 sep 2007
Lengte
1m78
Massa
126kg
Zelf neem ik regelmatig 150gr basmati rijst. Is gewoon 1 builtje. Daar nog beetje kipfilet bij en wat cashew noten ongezout en gebrand. Heb je een goed gebalanceerd maal.

Zelf zou ik geen ongekookte rijst nemen. Das zo hard dat het niet lekker meer is.

Leeman

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
28 apr 2005
Lengte
2m30
Massa
43kg
Vetpercentage
> 50%
Zelf neem ik regelmatig 150gr basmati rijst. Is gewoon 1 builtje. Daar nog beetje kipfilet bij en wat cashew noten ongezout en gebrand. Heb je een goed gebalanceerd maal.

Zelf zou ik geen ongekookte rijst nemen. Das zo hard dat het niet lekker meer is.

haha gast je kan geen ongekookte rijst eten :D denk dat je kiezen daar ook niet zo blij mee zijn. of je moet zo'n goede basisverzekering hebben dat werkelijk alles vergoed wordt :D

Naar boven