XXL Nutrition

Wat is het nut van rijst? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pirmin

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
262
Waardering
0
Zit ik lekker rond te neuzen op calorietabel. nl (of iets in die richting), zie ik daar staan dat er in 100 GR gekookte rijst maar 20-25 gr koolhydraten zit... nou weet ik niet in hoeverre ik die sites vertrouwen kan maar wtf? Dat is toch niks... ik wil meer rond de 40 gr zitten en dat zou betekenen dat ik wel een enorme bult rijst moet vreten... suggesties anyone?
 
Het nut van rijst:

- niet schillen
- snel klaar (nou ja, snelkookrijst dan)
- Neutraal van smaak, gaat dus met alles goed samen
- redelijk calorie-dicht (volgens eetmeter is 100 gram gekookte rijst 33 gram KH, ongekookt heeft 100 gram echter iets van 78 gram KH, dus als je 40 gram KH wilt nemen hoef je slechts iets van 50 gram in de pan te doen... is helemaal niet veel)
 
Wat een rare vraag. Je neemt gewoon de koolhydraat die je nodig hebt in de gewenste hoeveelheid. Rijst bevat bijna 80% koolhydraten, hoezo weinig?

In een bulk maaltijd kan je 125 gr (ongekookt gewicht) rijst eten. Dat is bijna 100 gr koolhydraten of 400 kcal. Met een sausje krijg je dat prima binnen, een tip: gebruik basmati rijst, die eet veel makkelijker weg).
 
Dat klopt niet helemaal... als 100 gr ONgekookte rijst 87 gr KH bevat, en 100 gr gekookte rijst 33 KH... dan kom ik met 50 gr rijst op 15 gr KH uit... of wou je de rijst ongekookt eten?
 
je kan ook de hele dag op brinta leven.
 
ow wacht, ik bedenk me net iets... rijst neemt water op... dus 100 gram gekookte rijst is in feite minder rijst dan 100 gram ongekookte rijst omdat er een deel water bij het gewicht zit... hmm... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :rolleyes:
 
Dat klopt niet helemaal... als 100 gr ONgekookte rijst 87 gr KH bevat, en 100 gr gekookte rijst 33 KH... dan kom ik met 50 gr rijst op 15 gr KH uit... of wou je de rijst ongekookt eten?
Waar heb je het over, je eet toch diezelfde 125 gr. Stop eens met in gekookte gewicht te denken, dat boeit helemaal niets.
 
Het nut van rijst:

- niet schillen
- snel klaar (nou ja, snelkookrijst dan)
- Neutraal van smaak, gaat dus met alles goed samen
- redelijk calorie-dicht (volgens eetmeter is 100 gram gekookte rijst 33 gram KH, ongekookt heeft 100 gram echter iets van 78 gram KH, dus als je 40 gram KH wilt nemen hoef je slechts iets van 50 gram in de pan te doen... is helemaal niet veel)
:scratch: eet je droge rijst.?
 
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D
 
:D
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D
:D
 
Hehe:twitch:
 
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D
Er gaat helemaal niets verloren. Er komt gewoon water bij, net alsof je de droge rijst zou eten met een glas water erbij zeg maar.

Dus zolang je alles opeet blijft de voedingswaarde identiek.

En rijst is gewoon een perfect product voor BB + nog gezond ook :thumbup:
 
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D

:headbang:
 
kijk, dat "GEKOOKTE" is wel degelijk van belang, als je rijst kookt gaat een deel van de voedingswaarde (bijv koolhydraten) verloren... en toen ik zag dat er dan maar 20-25 gr KH overbleef dacht ik dat dat wel erg extreem was... maar ze wegen niet die zelfde 100 gram rijst die ongekookt was, dus die 100 gram gekookte rijst is voor een groot deel water... of loop ik nu dom te lullen :D
:roflol: Big-T heeft het al gezegd.
 
Zelf neem ik regelmatig 150gr basmati rijst. Is gewoon 1 builtje. Daar nog beetje kipfilet bij en wat cashew noten ongezout en gebrand. Heb je een goed gebalanceerd maal.

Zelf zou ik geen ongekookte rijst nemen. Das zo hard dat het niet lekker meer is.
 
Zelf neem ik regelmatig 150gr basmati rijst. Is gewoon 1 builtje. Daar nog beetje kipfilet bij en wat cashew noten ongezout en gebrand. Heb je een goed gebalanceerd maal.

Zelf zou ik geen ongekookte rijst nemen. Das zo hard dat het niet lekker meer is.

haha gast je kan geen ongekookte rijst eten :D denk dat je kiezen daar ook niet zo blij mee zijn. of je moet zo'n goede basisverzekering hebben dat werkelijk alles vergoed wordt :D
 
Back
Naar boven