Fitness Seller

wat is het nut van stackers/fatburners naast een goed cut-dieet?

D.

Huge Freak
Waardering
2
wat is het nut van stackers/fatburners naast een goed cut-dieet?
Ik heb geen idee, vandaar dit topic.

Stel:
Je hebt een onderhoud van 4000. Je gaat cutten en valt langzaam af op een dieet van 3500. Wanneer je bv 3000 zou gaan eten, zou het afvallen erg hard gaan, maar loop je het risico ook spier te verliezen.
Je kiest ervoor om 3500 te eten en daarnaast een stacker/fatburner te nemen. Is dit qua effect te vergelijken met het eten van 3000kcal? Of verbrand je bij het nemen van een stacker meer vet extra ivh tot de spier de je verbrandt?

Ik vroeg me dit af, niet omdat ik zelf stackers wil nemen ofzo. Misschien wel tijdens de volgende cut, in de lente. Dieet is natuurlijk altijd de basis, geen twijfel. Cardio zal ik never nooit niet gaan doen.
Is het effect van stacker/fatburner te vergelijken met het effect van cardio bij een identiek dieet?
Ik heb zelf het idee dat je net zo goed bv 500kcal minder kan eten voor het effect van stacker/fatburner.

Welnu, mensen.... Discussieer!

Dat zijn vragen die per persoon verschillen en niet zo te beantwoorden zijn naar mijn mening, maar na een tijdje dieten past je stofwisseling zich aan en wordt ook langzamer een vetverbrander voert je stofwisseling weer op geloof met iets van 4%. En als je dieet goed is en je neemt er een stacker bij gaat het gewoon wat sneller en houdt je honger een beetje weg

4cc

• Topic Starter Topic Starter
... Ik ben niet echt op zoek naar absolute getallen, van een stacker verbrandt x calorieen.
Ik ben op zoek naar de werking ervan en wat het daadwerkelijke nut is en of het beter is dan gewoonweg minder te eten.
Jij zegt het verhoogt je stofwisseling met -bv- 4%. Dan zou je net zo goed 4% minder kunnen eten, is het niet? (zolang je je eiwitten maar gelijk houdt).

Tja ik weet het ook eingelijk niet percies hoe het zit.
Volgens mij is het gewoon dat het je stoffwisseling hoger helpt ....
dus dat je meer kcal kan hebben??

Tja

Vind wel een goede vraag

Jopie

Ephedrine HCl voorkomt ook afbraak van spierweefsel, lijkt me ook wel een leuke bijkomstigheid. Ook als energy booster (icm caffeine) lekker als je laag in je KH zit. Zo zijn er nog wel een paar voordelen.

Laatst bewerkt:
Ten eerste verhoogd het enig je stofwisseling, waardoor je iets meer kan eten of je een iets groter kcal tekort creert.

Daarnaast zit er over het algemeen Ephendrine, Caffeine en Asperine in een stacker?

Deze zorgen (bij sommigen) voor minder honger maar vooral voor een hogere hoeveelheid vetcellen in de bloedbaan.
Dit zal echter pas echt van pas komen wanneer je echt laag in je vet% komt te zitten.

Sommigen maken ook hun eigen ECA-stack...

Heb hier in TKD een paar blz hierover staan en een betere uitleg wat deze stoffen prc doen, een beetje veel.....

Ik zou verder het doel van een stacker niet weten?

[Link niet meer beschikbaar]

- Fat loss
- Muscle preservation
- Appetite suppression
- Increased energy expenditure
- Increased protein synthesis

- Exercise performance
- Cholesterol levels

Het nut ? sneller afvallen.

(door hogere stofwisseling enzo)

wazzup zei:
Het nut ? sneller afvallen.

(door hogere stofwisseling enzo)

Hogere stofwisseling wil tcoh niet sneller afvallen betekenen?
anders kan je hetzelfde bereiken met een groter kcal tekort....

Maar daarnaast zie ik ook niet echt het nut van een stacker in wanneer je nog redelijk hoog in vet% zit.....

stacker zorgt er volgesn mij voor dat t je stofwisseling verhoogt, voorkomt hongergevoel en bovenal zorgt t voor energie door de efedrine. moet je ook niet te lang gebriken aangezien je lichaam er op zich zal aanpassen

weet mnog goed toen ik na een tijdje weer een stacker nam, toen voelde ik binnen een uur een echte opleving, adrenalinekick kon ik t wel noemen

ben btw wel gestopt ermee toen ik last van mn prostaat kreeg

kortom: zou er qua calorien neit al te druk om maken, doel van stacker is voornamelijk om verranding op te jagen maar wil niet zeggen dat je dan net zo goed minder kan eten. dat gaat per slot van rekening om calorien.

stacker is handig hulpmiddel net zoals alle andere supps.
bijkomend voordeel is energeotoename en bescherming van je spieren in dieet

An_G zei:

Maar daarnaast zie ik ook niet echt het nut van een stacker in wanneer je nog redelijk hoog in vet% zit.....

Mensen met een hogere stofwisseling vallen toch sneller af als ze gaan cutten of ben ik nu gek geworden? En zoals ik aanhaalde heeft het gebruik van die producten nog meer voordelen. Wat is trouwens redelijk hoog? Mede door het tegengaan van spierafbraak lijkt het me juist voor een ieder zeer aantrekkelijk. Die ephedrine kan ook gewoon 20 weken lang gebruikt worden.

An_G zei:

Jazeker wel.. als je stofwiiseling omhoog gaat gaat je lichaam harder werken en verbrand het gewoon meer calorieen. (en als je meer verbruikt dan je binnen krijgt val je af zoals we allemaal weten).

Tuurlijk wel.. meeste van dat spul wordt verkocht aan (veel) te dikke mensen die gemakkelijk willen afvallen zonder honger te hoeven lijden... Is echt geen middel dat specifiek voor BB'ers is.

axestream zei:
Mensen met een hogere stofwisseling vallen toch sneller af als ze gaan cutten of ben ik nu gek geworden? En zoals ik aanhaalde heeft het gebruik van die producten nog meer voordelen. Wat is trouwens redelijk hoog? Mede door het tegengaan van spierafbraak lijkt het me juist voor een ieder zeer aantrekkelijk. Die ephedrine kan ook gewoon 20 weken lang gebruikt worden.

Hoeso?
Met een hogere stofwisseling val je niet sneller af maar juist makkelijker?

Wat bedoel je met een hogere stofwisseling dan? gewoon meer kcal verbranden toch?
dan kan je dus hetzelfde effect creeren met het juiste kcal tekort.

Die ephendrine kan wel 20 weken lang gebruikt worden maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze dat liever niet doen omdat ze er te afhankelijk van worden...
Voelen zich op een gegeven moment veel minder energierijk, honger gevoel komt dubbel en dwars weer terug, krijgen last van.... etc.
Is ephendrine niet de stof die daarom nu uit de Stackers in NL verwijdert/verboden is?
(deze vraag is niet retorisch , hets echt een vraag :))

Redelijk hoog is voor mij boven 10%-12%.

wazzup zei:
Jazeker wel.. als je stofwiiseling omhoog gaat gaat je lichaam harder werken en verbrand het gewoon meer calorieen. (en als je meer verbruikt dan je binnen krijgt val je af zoals we allemaal weten).

hier zeg je het zelf ook weer, meer kcal verbranden, wat je dus ook anders kan bereiken met inspanning of voeding...

wazzup zei:
Tuurlijk wel.. meeste van dat spul wordt verkocht aan (veel) te dikke mensen die gemakkelijk willen afvallen zonder honger te hoeven lijden... Is echt geen middel dat specifiek voor BB'ers is.

Maar over het algemeen eten veel te dikke mensen altijd en te nimmer gewoon veel te veel, kan me dan ook niet voorstellen dat ze door een stacker inene VET gaan verliezen omdat de extra kcal die daardoor verbrand worden niet bepaald veel zijn.
Je valt tenslotte af op een kcal tekort en op niets anders wat sommige mensen destijds dachten of soms nog denken....
(zucht, zoals teveel mensen uit mn klas enz...)

kan ook een verklote stofwisseling zijn Angelo, waardoor mensen dik blijven. Een stacker kan dan toch wat extra energie geven en vet verbranden.
Momenteel zweer ik bij guggul, een ayurvedisch natuurlijk medicijn dat de schildklier sneller laat werken. Een euvel waar mensen , die lang te onregelmatig gegeten hebben aan lijden.

ECA is leuk en aardig, maar is vooral goed wegens de energieboost en wegnemen honger. Dat effect trekt vrij snel weg, eig al na een dag of 4.
In het begin werkt 1 pilletje heel super... dan heb je er 2 nodig, dan 3 .. meer kan niet want dan zit je aan je tax qua veiligheid.. ja, dan gaan mensen te veel slikken en daar gaan sommigen aan dood.
Wat ook kan: is niet slikken op za-zo en dan maandag weer op 1 pil zitten..donderdag op 2 en vrijdag op 3.
Zo doe ik dat nu.
De stofwisseling wordt ongeveer 5% versneld heb ik me laten vertellen.. nou die guggul doet dit heel wat beter. Dan heb ik EC alleen voor de energie nodig.
Gevaar is wel: afhankelijkheid en .... overtrainen met zoveel energie, terwijl je lichaam er eig te weinig brandstof voor heeft.

Espi

Esperantisto zei:
De stofwisseling wordt ongeveer 5% versneld heb ik me laten vertellen.. nou die guggul doet dit heel wat beter. Dan heb ik EC alleen voor de energie nodig.
Gevaar is wel: afhankelijkheid en .... overtrainen met zoveel energie, terwijl je lichaam er eig te weinig brandstof voor heeft.

Espi

50 mg of ephedrine alone increases total energy expenditure by about 4% when administered acutely (11), but 60 mg per day increases metabolic rate by 10% when used chronically (12).

Niet onaardig lijkt me en ik vind zelf het totaal pakket aantrekkelijk. Dat maakt het voor mij de moeite waard. De reden waarom het verboden is en ook Stackers zullen verdwijnen is vanwege het misbruik met de daarbij komende afhankelijkheid en gezondheidsproblemen.

An_G zei:
hier zeg je het zelf ook weer, meer kcal verbranden, wat je dus ook anders kan bereiken met inspanning of voeding...

Tuurlijk, maar van inspanning ga je zweten en een pil slikken is sneller, makkelijker, je hoeft er de deur niet voor uit, je hoeft niet zo veel voedsel te laten staan, het onderdrukt de honger en vast nog wel een argument voor LUIE te dikke mensen...

Nou nou nou... vind dat jullie toch weer een trits vooroordelen hebben.
Niet elke dikkerd is lui. En niet elke magere medemens is actief. Het klopt grotendeels wel, maar niet helemaal.

Espi

wazzup zei:
Tuurlijk, maar van inspanning ga je zweten en een pil slikken is sneller, makkelijker, je hoeft er de deur niet voor uit, je hoeft niet zo veel voedsel te laten staan, het onderdrukt de honger en vast nog wel een argument voor LUIE te dikke mensen...

Wat een onzin. Was het maar zo makkelijk en als je hiermee suggereert dat iedereen die ephedrine gebruikt lui en te dik is ben je gewoon niet goed geinformeerd. Echt, als ik hier ooit een domme post heb gezien is deze het wel.

Nou, zo had wazzup het ook weer niet bedoeld.. er zijn natuurlijk wel hele volksstammen die wel te lui zijn en dan dik worden.
Maar ook veel mensen zijn dus in de winter inactief. Juist onder mijn mede-randonneurs zie ik het fenomeen dat ze 's winters gigantisch vet worden . Ook Ullrich had daarmee te kampen.
Een van 's Nederlands beruchtste randonneurs rijdt 's zomers elk weekend 600km (de goede man heeft maar 4 uur slaap nodig en fietst naar de start van tochten toe, rijdt er dus 2 per weekend) , die heeft steevast een giga bierbuik als het seizoen begint en is mager aan het eind van het seizoen. Althans, dat was zo.. nu heeft hij in eigen huis een krachthonk gebouwd en fietst dagelijks op zijn hometrainer 2 uurtjes weg.

Zelf was ik ook altijd 5 kg dikker in de winter, toen ik ging fietsen liep het verschil op tot 10 kg voor ik ook 's winters aan krachttraining en spinning ging doen. Als je niet ook een strak dieet aanhoudt, is het roeien tegen de stroom in voor sommigen die aanleg voor vetzucht hebben.

En ... een dieet is moeilijker dan je denkt. Als je overdrijft stort de stofwisseling in en die efedrine was destijds een godsgeschenk.. geen koude handen meer!

Espi

PS: en in plaats van dikke mensen na te wijzen, zou je ze dus aan moeten moedigen aan KT te doen.. ze hebben toch al vaak zo'n negatief zelfbeeld.. en dus worden ze nog eens verder de grond ingetrapt door andere lieden!

Laatst bewerkt:
axestream zei:
Wat een onzin. Was het maar zo makkelijk en als je hiermee suggereert dat iedereen die ephedrine gebruikt lui en te dik is ben je gewoon niet goed geinformeerd. Echt, als ik hier ooit een domme post heb gezien is deze het wel.

Wat wazzup bedoelt volgens mij, is dat sommige mensen denken dat je via wondermiddeltjes er gemakkelijk en op korte tijd goed kan uitzien, cfr al die soepen, vermageringsbroeken, pillen, buikspierapparaten,...

Ook ephedrine valt voor die mensen onder die noemer.

Ephedrine werkt, maar ik ken er zelf die er 5/dag slikken en ondertussen blijven fritten eten na hun training...

Ephedrine is goed hulpmiddel om te cutten, maar 't is afzien en op uw voeding blijven letten die het hem zal doen. En diegenen dat die niet (willen) doorhebben, die blijven dik.

mvg.

ik heb btw ook een afkeer van dikke mensen.

Terug
Naar boven