Fitness Seller

Wat is het verschil tssn Magnesium Glycinate en Oxide?

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.310
Waardering
65.414
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Van bij de apotheker heb ik magnesium glycinate, ik was net bij XXL aan't kijken voor een nieuwe bestelling en daar hebben ze magnesium oxide...

Wat is nu het verschil tussen de 2?

Word de ene beter opgenomen dan de andere?

Welke is beter?
 
Bump

dan ik mn bestelling doorvoeren :D
 
Persoonlijk geen ervaring, maar heb wel dit
http://realisatietrainingen.nl/pb/artikelen/magnesium.html

Magnesium: wondermiddel ?

Disclaimer: Deze informatie staat hier niet met de intentie om je die voor te schrijven of adviseren, maar om je te INFORMEREN.
Ik ben therapeut, en het meest geinteresseerd in therapeutische aanpak van angsten, fobie, depressie en hoofdpijn, ed dmv bijv EFT en TAT. Maar interesse, praten en lezen (Google) over ondersteuning (want ik zie het als niet meer dan ondersteuning) leidt tot het een verzameling kennis en bronnen over alternatieven voor ADs. De belangrijkste reden om deze info hier neer te zetten zijn de bijwerkingen van de ADs, en het weinig toegankelijk of bekend zijn van de informatie over alternatieven:



Magnesium is een mineraal dat normaal in onze voeding voorkomt.

Een tekort aan magnesium kan zorgen voor allerlei gezondheidsklachten en oa de volgende klachten doen verergeren of zelfs ontstaan, waaronder: hoofdpijn en migraine, depressie, depressie rondom de bevalling (voor en na), manische depressiviteit, fibromyalgie, stress en kramp of kolieken.

Ons gemiddeld westers dieet is door rafineren en bemesten niet erg rijk aan magnesium, en daarnaast zijn onze opvattingen over dieet, gezondheid en supplementen niet bevorderlijk voor het binnenkrijgen van onze dagelijkse benodigde hoeveelheden. We vermijden bronnen die rijk zijn aan magnesium (bittere groenten) en eten dingen die zeer arm zijn in magnesium. Alle gerafineerde graanproducten meel/bloem (witbrood) zijn magnesium arm. Bronnen van magnesium zijn: noten met vlies, groene groenten, vlees.

Magnesium moet altijd in balans zijn met calium. Jammergenoeg is ons dieet zeer sterk op calcium gericht, en een teveel aan calcium heeft een duidelijk negatieve werking op de opname van magnesium. Om een teveel aan calcium te voorkomen, schrap alle melkproducten. Melk heb je helemaal niet nodig voor sterke botten.

Als je bij de volgende ziektebeelden magnesium supplementeert zal je er goed en duidelijk effect van hebben: stress, depressie, angsten, fibromyalgie, hoofdpijn. Depressie die niet reageerd op ADs reageert meestal wel op magnesium.
80 % van 200 mensen met een depressie hebben tekort aan magnesium. 60 % van de mensen met een depressie heeft een tekort aan taurine. bron zie hier: Norman Sheally, MD, PhD.:




Magnesium supplementeren is niet zo eenvoudig, omdat het veel uitmaakt waaraan de magensium gebonden is. Als je een magnesium pil in je mond steekt, moet je een metaalachtige smaak proeven. Proef je die niet, (carbonaat, hydroxide, oxide en stereaat) is de magnesium niet van een soort dat je lichaam op kan nemen.


Magnesium gebonden aan taurine (aminozuur) is het beste, omdat taurine zelf ook een zeer gezond stofje is (oa voor hoofdpijn en depressie, en er is regelmatig een tekort aan taurine in het lichaam, zeker bij mensen met een depressie), en taurine zorgt voor een goede opname van magnesium.

Goede altenatieve vormen van magnesium: "Magnesium acetate, chloride, citrate, gluconate, glycinate, lactate, malate, succinate, sulfate, tartrate and taurate are all very good, ionizable sources of magnesium." Bron Eby

Een heel andere bron van magnesium betreft de Schussler zouten. (dr. Schü*ler uitgebreide info over enkele middelen) Deze zijn makkelijk te verkrijgen. Ik heb ook van diverse klanten gehoord dat deze vorm werkzaam is, zeker bij verkramping (niersteenaanval), stress, hoofdpijn, etc. Wel weer oppassen met de dosis als je niet aan de diaree wilt.


Welke magnesium supplementen NIET:
Het kan veel slechter, met de vormen magnesium aspartaat of glutamaat. Die zijn gewoon giftig (neurotoxisch). Ook magnesium oxide and magnesium hydroxide zijn ineffectief, hydroxide is ook af te raden omdat het dan een laxerende werking heeft. Magnesium carbonaat en magnesium stereaat zijn niet werkzaam. Magnesium steraat zorgt ervoor dat pillen glijden in de pillen machines.



Dosering:
Als je magnesium sulfaat intraveneus ingespoten krijgt heb je kans dat je migraine bijna instant oplost. Enkele ziekenhuizen schijnen dat te doen als ze iemand met migraine hebben.

Als je magnesium taureaat pillen neemt zoals George Eby aanraad, kan je het best maar zijn dosering info overnemen. Verspreiden over de dag, elke 3 a 4 uur innemen. Hij schrijft over 800 a 1200 mg magnesium verspreid over de 4 keer per dag. Je kan Magnesium tauraat in nederland krijgen bij vitamin store en bij vitadvice Verder van huis kan je het goedkoop uit engeland halen van Health4you of nutrition dynamics. George Eby verwijst naar een bepaald merk, oa verkocht door The Way Up maar bij deze winkel zijn de verzendkosten te duur. Nederlands winkels hier zoeken


Gevaren: te veel:
Als je teveel magnesium glycinaat (of magnesium sulfaat) neemt, krijg je diarree, en als je lange tijd achter elkaar teveel magnesium glycinaat neemt, kan je last krijgen van arithmie (onregelmatige hartslag). Daarentegen is glycinaat weer goed voor de ontgifting van kwik,


maar er zijn nog effectievere kwik ontgifters.
Als je te lang in een bad gaat liggen met veel badzout (magnesium sulfaat), krijg je diaree.




Bron over Magnesium en depressie: George Eby, Magnesium and Depression zie een verkorte nederlandse vertaling: http://www.newtreatments.org/depressie.php



Hoofdpijn en migraine: http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/magnes.htm
http://www.medicationsense.com/migraine_headaches.html



Fibromyalgie en Magnesium (en appelzuur/maleic acid)op Pillie Willie



Magnesium bij depressie, epilepsie, parkinson (en meer) zie
[Link niet meer beschikbaar] Ook hier staat duidelijk dat je niet homeopatisch moet doseren.



Hoofdpijn en migraine, onderzoek: over gember en migraine onderzoeken op de hoofdpijnwebsite kopzorgen.
http://www.kopzorgen.nl/onderzoek.html (lokaal)






Migraine en de wetenschappelijke onderzoeken die wijzen op een magnesium link. Deze website gooit met wetenschappelijke onderzoeken waarin telkens weer word bewezen dat er een duidelijk verband is tussen magnesium en hoofpdijn, migraine,
http://www.ctds.info/magnesium-migraine.html



mag, st jankruid, en meer bij depressie

Ook Fonteine heeft een artikel over magnesium: en dat is een heel uitgebreid artikel.



Verdere info Magnesium [Link niet meer beschikbaar]






Disclaimer:

Deze informatie staat hier niet met de intentie om je die voor te schrijven of adviseren, maar om je te INFORMEREN.
Ik ben therapeut, en het meest geinteresseerd in therapeutische aanpak van angsten, fobie, depressie ed dmv bijv EFT en TAT. Maar interesse, praten en lezen (Google) over ondersteuning (want ik zie het als niet meer dan ondersteuning) leidt tot het een verzamelijk kennis en bronnen over Alternatieven voor ADs. De belangrijkste reden om deze info hier neer te zetten zijn de bijwerkingen van de ADs, en het weinig toegankelijk of bekend zijn van de informatie over alternatieven




Lijkt mij dus dat de glycinate de betere keus is.
 
Thanks man!

Lijkt mij dus dat de glycinate de betere keus is.

Ik lees het ook net ja, ik dacht dat het andersom was :o
 
glycerofosfaat

Het is veel later op de reacties en posts hier maar er is al een tijdje magnesium glycerofosfaat, weet iemand dat dit nu beter is dan de glycinaat of is dit weer kwats ? :-)
Bv. Metarelax van metagenics heeft dit
 
Back
Naar boven