Fitness Seller

wat is ideaal om aan te komen per maand? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

B0tjeBuilder

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
1.452
Waardering
392
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
wat is ideaal om aan te komen per maand. (per 4 weken)
ik probeer het om een kilo per maand te houden en pas me voeding daar op aan

maar merk wel dat daar een wat vet bij zit?

ben benieuw hoe jullie daar mee om gaan
 
10kg per jaar.
afgelopen jaar was het 12kg maarja

3 jaar geleden 65kg.
nu: 88kg
 
Zoveel mogelijk, een beetje vet is mooi meegenomen toch
 
maar hij was ook nog in de groei, dat moet je ook mee rekenen.

van 16 tot 18 was hij zowiezo aangekomen al trainde hij niet
nog steeds niet een echt duidelijk antwoord

ik ga der vanuit dat de gemiddelde persoon 5kg spier per jaar aan komt.
dus.... een clean bulk zo je z'n beetje halve kilo per 4 weken aan mogen komen, zonder dikker te worden
 
Denk toch dat 1kg per 4 weken wel een mooie richtlijn is.
Zal nooit zoveel vet zijn dat je dan gained, anders doe je een lichte cut na 5 x 4 weken of zo?
 
ja, heb niet veel zin om hele tijd te jojo'en
en wil maar 1x per jaar een week of 6/7 cutten

heb in april me 1e cut gedaan, en vond het erg zwaar
 
Heb een vraagje.

Hoeveel calorieën eet je boven je onderhoud en wat zijn de verhoudingen tussen Koolhydraten/Eiwitten en Vetten?
 
1 kg per maand is wel een mooi richtlijn, gemiddeld kan je zo'n 5kg spier per jaar gainen met perfecte voeding en harde training. Met goede genen zelfs tussen de 5 en 10kg per jaar maar dit is wel uitzonderlijk.
 
daarom en ik ben ecto for life

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 16:28 ----------

Heb een vraagje.

Hoeveel calorieën eet je boven je onderhoud en wat zijn de verhoudingen tussen Koolhydraten/Eiwitten en Vetten?

zit op 3600 KCAL +-
had het in een klapblok, maar me pc is gecrasht dus ben alles kwijt

weet uit me hoofd dat ik rond de 300 gram eiwit zit/Carbs Unknown/en 100/110 gram vet
 
Eerst maar eens goed mijn voedingsschema onderhanden nemen en berekenen wat mijn onderhoud is.
 
1-2 jaar echt bulken, dus geen laf gedoe van 300kcal dat is geen bulk, zo schoon mogelijk maar pizza's en die zooi geeft niks. Ondertussen goed trainen en niet laf zoals 80% hier. Dan bouw je een frame en kan je na de bulk tijd in 3-4 maanden tijd cutten naar een respectabel %. Het is echt veel makkelijker om vet te verliezen dan spier te winnen.
 
daarom en ik ben ecto for life

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 16:28 ----------



zit op 3600 KCAL +-
had het in een klapblok, maar me pc is gecrasht dus ben alles kwijt

weet uit me hoofd dat ik rond de 300 gram eiwit zit/Carbs Unknown/en 100/110 gram vet

Nooit begrepen waarom mensen 300 gram eiwit per dag eten... Ik eet 160 gram eiwit per dag en groei verder prima .
 
1-2 jaar echt bulken, dus geen laf gedoe van 300kcal dat is geen bulk, zo schoon mogelijk maar pizza's en die zooi geeft niks. Ondertussen goed trainen en niet laf zoals 80% hier. Dan bouw je een frame en kan je na de bulk tijd in 3-4 maanden tijd cutten naar een respectabel %. Het is echt veel makkelijker om vet te verliezen dan spier te winnen.

Hangt vooral van je lichaamstype af. Ik vind het veel makkelijker om spier te gainen dan om vet te verliezen.

Woog 70 kg toen ik begon , dus zo'n 20kg op 3 jaar, ben nooit boven de 12% gegaan. Het gaat trager maar ik ben tevreden, conditie is ook dik in orde. Het is ook maar net waar je belang aan hecht etc...

---------- Post toegevoegd Thu 25 Aug 2011 om 20:03 ----------

daarom en ik ben ecto for life

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 16:28 ----------



zit op 3600 KCAL +-
had het in een klapblok, maar me pc is gecrasht dus ben alles kwijt

weet uit me hoofd dat ik rond de 300 gram eiwit zit/Carbs Unknown/en 100/110 gram vet

Even over die 3600 kcalorien, las vandaag in een boekje dat mijn ma toevallig gevonden had over gezond eten dat een man tussen 18 en 59 met een zwaar beroep als metser 3600 kcal per dag mag eten, hetzelfde geldt voor mensen die sport op hoog niveau be-oefenen. Gewoon meer eten dus :).

Pa is trouwens metser en eet zeker 3600kcal per dag en verzwaart ook gewoon zo goed als niet.
 
Back
Naar boven