MuscleMeat

wat is intermittent fasting eigenlijk

Bezoekers in dit topic

Cheetah

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
664
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
> 50%
kan iemand helpen en een beetje uitleg geven over intermittent fasting
ben van plan het eens te proberen, lijkt me wel interresant, ook voor anderen
[Link niet meer beschikbaar] vond dit al erover, iemand meer info?
Cheetah
 
Je wilt het gaan proberen, maar je weet niet wat het is?
 
Je wilt het gaan proberen, maar je weet niet wat het is?
jawel ik weet wel wat het is maar ik zoek nog meer informatie, neveneffecten enzo, en misschien dat iemand hier al positieve ervaringen heeft met IF
 
http://www.leangains.com/

Daar staat alles over IF.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar krijg in de ochtend toch wel honger.
 
en de 8 uur waar je dan eet, moet je 3 maaltijden binnekrijgen?
 
en de 8 uur waar je dan eet, moet je 3 maaltijden binnekrijgen?

Als jij dat wil.

Ik doe het in meer maar kleinere maaltijden omdat ik niet van die grote maaltijden hou.
 
las net op een site dat je het zo een beetje zelf kan kiezen, bevoorbeeld 20 uur vasten 4 uur eten of 18 uur vasten en 6 uur eten
wat is de beste verhouding volgens jou wazzup
 
las net op een site dat je het zo een beetje zelf kan kiezen, bevoorbeeld 20 uur vasten 4 uur eten of 18 uur vasten en 6 uur eten
wat is de beste verhouding volgens jou wazzup


16 - 8 is een mooie indeling. Maar soms komt het door omstandigheden niet zo goed uit en doe ik 14-10 en heel soms zelfs 12-12. Persoonlijk denk ik dat 14 uur vasten toch wel het minimum is... (voor bepaalde effecten die niet echt wezenlijk van belang zijn, maar ook kleine beetjes helpen). Brad pilon doet zelfs 2 dagen van 24 uur niet eten (eat-stop-eat) ... ok dat is een vorm van intermittent fasting die voor sommige mensen een optie kan zijn (al denk ik zelf niet echt voor de hardcore BB-er).

Als je maar niet je dag probeert op te delen in 18 + 8 uur zoals op die site die je noemde :)
 
18+8 zou super zijn :D

Misschien geeft ik t nog een keer een kans maar de vorige keer wilde het niet echt lukken.
 
16 - 8 is een mooie indeling. Maar soms komt het door omstandigheden niet zo goed uit en doe ik 14-10 en heel soms zelfs 12-12. Persoonlijk denk ik dat 14 uur vasten toch wel het minimum is... (voor bepaalde effecten die niet echt wezenlijk van belang zijn, maar ook kleine beetjes helpen). Brad pilon doet zelfs 2 dagen van 24 uur niet eten (eat-stop-eat) ... ok dat is een vorm van intermittent fasting die voor sommige mensen een optie kan zijn (al denk ik zelf niet echt voor de hardcore BB-er).

Als je maar niet je dag probeert op te delen in 18 + 8 uur zoals op die site die je noemde :)
en wat is er gebeurt met zijn metabolisme?
 
ik doe het nu een maand of 5. Ik ben 100% positief.

@ cheeta metabolisme stijgt volgens onderzoek.
 
dus die brad pilton eet 2 dagen niets, dan verbrand die dus 6000kcal op die 2 dagen (als onderhoud 3000 is)?...
 
dus die brad pilton eet 2 dagen niets, dan verbrand die dus 6000kcal op die 2 dagen (als onderhoud 3000 is)?...

niet 2 dagen, maar 2 keer 1 dag (niet aaneengesloten !)

En ja, dan verbrand hij dus 2 * 3000 Cal.

(Brad Pilon overigens, niet pilton, ... helpt bij het googlen)
 
Ik doe dit nu precies een jaar, sinds mei 2009. Sindsdien voel ik me energiek in de ochtend, kan ik makkelijker m'n cut-dieet volgen, heb ik genoeg energie om te trainen én zijn de maaltijden die ik eet lekker groot. Ideaal voor mensen die van eten houden, zoals ik :)

Meal frequency en metabolisme hebben geen verband, zelfs na 72 uur achter elkaar niets eten gebeurd er nauwelijks iets. Sterker nog, de veranderingen die optreden zijn dat de stofwisseling licht kan toenemen.

Op leangains.com inderdaad genoeg info. Veel mensen die twijfelen, ik had er ook moeite mee en het leek te mooi om waar te zijn. Nu wil ik niet meer terug. Na 1 jaar alleen maar sterker geworden, vet verloren en geen gezeik meer met 6 x per dag eten.

Dat eindeloze plannen van elke gram eiwit, carb of vet.. het gaat om het grote plaatje. Vooralsnog heb ik dit overigens alleen geprobeerd tijdens het cutten, ik begin binnenkort een clean bulk, kijken hoe dat gaat.
 
bergo en wazzup, welke tijden van de dag eten jullie?
 
bergo en wazzup, welke tijden van de dag eten jullie?

Verschilt een klein beetje, maar vandaag van 12:45 tot 19:45.

---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Ik doe dit nu precies een jaar, sinds mei 2009. Sindsdien voel ik me energiek in de ochtend, kan ik makkelijker m'n cut-dieet volgen, heb ik genoeg energie om te trainen én zijn de maaltijden die ik eet lekker groot. Ideaal voor mensen die van eten houden, zoals ik :)

+1

Na 1 jaar alleen maar sterker geworden, vet verloren en geen gezeik meer met 6 x per dag eten.

Dat eindeloze plannen van elke gram eiwit, carb of vet.. het gaat om het grote plaatje.

+1 (al eet ik soms nog steeds zes keer (ik hou niet zo van die hele grote maaltijden).

Vooralsnog heb ik dit overigens alleen geprobeerd tijdens het cutten, ik begin binnenkort een clean bulk, kijken hoe dat gaat.

Ik begon te bulken met ontbijt, maar werd weer geobsedeerd door maaltijden.. ik heb Martin een mail gestuurd en zijn reactie was "**** breakfast"... en dat heb ik sindsdien gedaan :) Bevalt me prima.
 
bergo en wazzup, welke tijden van de dag eten jullie?

Tussen 12.30 en 20.30. Mijn eerste maaltijd is om 12.30, dan eet ik ca. 700-800 kcal. Volgende maaltijd rond 17u, pre-wo en ca. 300 kcals. Dan trainen en de rest van de kcals erna.

Optimaal zou zijn om ca. 80% van je kcals post workout te eten maar dat is bij mij gewoon onmogelijk gezien de indeling van mijn dag en training. Desalniettemin eet ik nu dus ca. 60% post workout en dat bevalt prima. Kwestie van aanpassen, zolang het werkt werkt het, beste resultaten ooit. Eet dus 2 grote maaltijden en een kleine pre-wo.

Ben ontzettend blij dat ik hier destijds op terecht gekomen ben. Veel eten in 1 maaltijd, geen honger, makkelijk plannen en tegelijkertijd cutten. Wat wil je nog meer..


+1

+1 (al eet ik soms nog steeds zes keer (ik hou niet zo van die hele grote maaltijden).

Ik begon te bulken met ontbijt, maar werd weer geobsedeerd door maaltijden.. ik heb Martin een mail gestuurd en zijn reactie was "**** breakfast"... en dat heb ik sindsdien gedaan :) Bevalt me prima.

Haha ok, ik ben benieuwd. Mijn clean bulk start vrij rustig aangezien ik niet mijn hard weggewerkte vet direct terug wil. Maar dat wordt een feest voor een endo als ik, om alles te eten in die 8 uur :)
 
Ik train tijdens de week om 17 u ... dus in de avond eet ik best dan men 3 maaltijden.

Maar zaterdag train ik om 11 u ... Hoe los je zoiets op ? Verleg je dan 1 dag je uren ... Want op lege maag kan ik echt niet trainen & is ook niet echt slim.
 
Back
Naar boven