MuscleMeat

Wat is jouw geheim?

Bezoekers in dit topic

Veel foamrollen en stretchen, diep ademhalen tijdens trainen en waarom zitten als je liggen kan?
 
Die laatste wekt mijn interesse, leg uit
Veel zitten zorgt voor verkorte hipflexors en hamstrings. Dit kan een goed postuur verpesten en problemen geven met het uitvoeren van bijvoorbeeld ATG squats. Daarnaast zitten veel mensen sowieso slecht waardoor bijv. (lichte mate van) kyphosis kan ontstaan. Als je ligt ontspannen je spieren beter. En het is sowieso chiller. Lekker na je training eten douchen en even op bed wat lezen oid.
 
Mijn beste gains komen als ik een powernap (1 à 1.5 uur) neem na het trainen i.c.m. snel verteerbaar voedsel.
 
Veel zitten zorgt voor verkorte hipflexors en hamstrings. Dit kan een goed postuur verpesten en problemen geven met het uitvoeren van bijvoorbeeld ATG squats. Daarnaast zitten veel mensen sowieso slecht waardoor bijv. (lichte mate van) kyphosis kan ontstaan. Als je ligt ontspannen je spieren beter. En het is sowieso chiller. Lekker na je training eten douchen en even op bed wat lezen oid.

Hehe, ja als ik op mn werk ga liggen op mijn bureau denk ik dat er vreemd gereageerd wordt ;) maar behalve lezen kan je weinig dingen liggend doen he.
 
ik eet alleen vetten en eiwitten om te cutten (keto)

Functioneer je dan nog? Als ik onder de 50g carbs per dag kom krijg ik mentaal gezien bijna geen werk verzet en zelfs op 100g ervaar ik een kritieke toestand van sterk afzwakkende concentratie.
 
Hehe, ja als ik op mn werk ga liggen op mijn bureau denk ik dat er vreemd gereageerd wordt ;) maar behalve lezen kan je weinig dingen liggend doen he.
True. Voetenbankje onder je bureau scheelt ook al hopen.
 
Functioneer je dan nog? Als ik onder de 50g carbs per dag kom krijg ik mentaal gezien bijna geen werk verzet en zelfs op 100g ervaar ik een kritieke toestand van sterk afzwakkende concentratie.

Yep, je functioneert prima.
Door <20-30 gram koolhydraten per dag te eten raakt je lichaam in ketosis en dit zorgt er dan voor dat de rol van glucose als energiebron (uit carbs) wordt overgenomen door vet dat verbrand.
Na een paar dagen keto heb je dus weer normale, maar meestal zelfs meer energie.
 
Back
Naar boven