Fitness Seller

Wat is jouw gemiddelde hartslag in rust en bloeddruk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leeftijd: 22
hartslag ~65
bloeddruk 14/8 :o

doe nu trug 5x cardio per week

Ik neem aan dat of je getallen verkeerd hebt afgelezen of een of ander engels meetsysteem waarbij je in andere eenheden meet. Want 14 kan niet. Do the math!
 
Ik neem aan dat of je getallen verkeerd hebt afgelezen of een of ander engels meetsysteem waarbij je in andere eenheden meet. Want 14 kan niet. Do the math!

143
82

geeft men meter aan, dus 14 als bovendruk?
 
hartslag rond de 90 (veel dus)
bloeddruk 120/80

bloeddruk wordt uitgedrukt in twee componenten diastolisch (120 de pompdruk) en systeolisch (80 is de terugslag van de pompdruk)
 
hartslag wanneer ik plat lig in bed : 40-45, heb eens in de kliniek gelegen en ze maakte me wakker met de vraag of ik veel sporte omdat ie daalde tot 36, dat is wel weer 5-6jr geleden. toen speelde ik nog basket.

nu is ie als ik gewoon zit naar tv kijk rond de 51-53 en bloeddruk 100-55 max.

lage bloeddruk lage pols, heb goed fysiek want fiets nu heel veel (gemiddeld 300-400km/week) geen cardio van doen dus.

maar je rustpols is niet altijd blijk van goede fysiek zoals reeds aangehaald he tis en indicatie zoals BMI dat is : bij de meeste van toepassing maar ni bij iedereen.
 
wtf Joost16, 3XL en luppie ook al zo laag :eek: Doen jullie topsport of immens veel cardio ofzo? Mijn hartslag is 73 slagen per minuut. Veel te hoog naar mijn mening. Heb wel al 5 maand nix meer van conditietraining gedaan maar daarvoor had ik een ijzersterke conditie. Hoe krijg ik mijn hartslag zo snel mogelijk onder de 60?

volgens mij heb ik altijd al een lage hartslag gehad iig nooit boven de 60bpm. ik heb het idee dat het ook weining met condtie te maken heeft omdat mensen met een gelijkwaardige conditie, de een een hoge en de ander een lage hartslag hebben.

ik ben wel van mening als je interval trainingen doet waarbij je hartslag tussen de 170-200bpm is 1a2 min lang, na een tijdje je hartslag wel langzamer word in rust
 
leeftijd: 16
hartslag: 60 ongeveer
bloeddruk: heb ik wat problemen mee gehad, was 1 tijd in rust situatie 180/80..laatste meting was 140/80 maar dat was wel goed zei de dokter :s, nog aardig hoog imo maar hij zei dat er wel meer mensen waren die constant een vrij hoge bleoddruk hebben
 
Hartslag rond de 70 , wat eigenlijk vele lager zou moeten zijn ...
Bloeddruk onbekend.

En een te lage hartslag is ook weer niet zo goed hé ... zien dat je hart blijft slaan natuurlijk ^_^
 
ik wil en zal mijn hartslag in 3 weken tijd van 73 naar 65 verlagen. Moet doenbaar zijn toch? Ik voelde mijn hart vandaag tijdens de HIIT een beetje dus dat is een goed teken ....
...
...
...
...
...
...
...
...
...
denk ik :D
 
bloeddruk is 79 over 120

hartslag rust is 68..............is ooit 48 geweest in mijn wielren periode!
;)
 
Hartslag 60-70, bloeddruk onbekend. Sinds 4 jaar weer trainend, ook cardio max. 30 minuten na de training 2x per week.
 
Damn. Hypochonder als ik ben,ambieer ik geen lage hartslag ivm een sporthart. :)

Of denk je dat de kans dat je ouder wordt groter is met een tragere hartslag mighty 3?:)

Je hart kan op twee manieren vergroten.
- Kamervergroting
- Wandverdiking

Kamervergroting word gezien als iets positiefs, wand verdikking negatief


Wat mijn eigen lage hartslag aangaat, paar jaar geleden heb ik via via eens een hartfilmpje laten maken en daar stond als waarschuwing op bradycardie (te lage harslag)

Maar na verder onderzoek en gespreken kwam naar voren dat het voor mensen die al langer aan sport deden vrij normaal was. Verders gaven ze ook aan dat er mensen zijn die gewoon van nature een lagere hartslag hebben (zelfs zonder te sporten) en dat als je geen problemen ondervind je het als iets positiefs moet zien.

Bij dat onderzoek is trouwens ook naar m'n rode bloedlichaampjes gekeken, die ook een beeld opleverden gelij aan die van topatleten (zo werd het gezegd, kan ik ook niets aan doen :o )
Omdat ik hoog in eiwit zat/zit was de verwachting was dat er een verkeving te zien zou zijn, maar daar was geen sprake van. Wat wel opviel was dat ik veel kleine "donuts" had maar ook dat was normaal voor iemand die lang sporte
 
Hartslag op dit moment: 52

lactaatdrempel: 16 :D
 
gelukkig ben ik zo neurotisch om dat ook elke dag bij te houden. Ook elke dag op dezelfde tijd, en met exact dezelfde routine. :)

Gemiddeld over de afgelopen maand:
overdruk: 115
onderdruk: 82
hartslag: 62 en dalende

Gemiddeld lichaamsgewicht in die periode: 129.6
Aantal jaren momenteel onafgebroken getraind: 2,5-3
Cardio: laatste keer was begin januari (?) en toen al niet vaak of serieus.



Als ik trouwens de invloed van mijn werk ongeveer probeer te verdisconteren, dan heb ik alles nog lager. De hoge pieken (zeikdagen gehad of aankomend op het werk) niet meerekenend: 112/82, 58.



Wel een vermoeden dat ik het laatste jaar (om mij onbekende reden) ongediagnosticeerde hypothyroidie heb, wat de cijfers zou kunnen verklaren. Vroeger, toen ik veel beter in vorm was, was het gemiddeld 135/85, 80.
 
Je hart kan op twee manieren vergroten.
- Kamervergroting
- Wandverdiking

Kamervergroting word gezien als iets positiefs, wand verdikking negatief

Wandje wegtikken en je hebt een grotere kamer, goed idee! :lol:
 
Het is toch ook zo dat bij duursporters de kamer groter wordt en de wand het zelfde blijft. En bij bodybuilding de wand dikker wordt maar de kamer hetzelde
 
60 70 per minuten
 
Hartslag op dit moment: 56en een niet helemaal regelmatig ???
 
om de kamervergroting te bevorderen en dus de hartslag te gaan verlagen heb je nood aan duurtrainingen of passieve intervallen, om je wanddikte aan te gaan passen (je hart verharden) ga je intensieve intervallen gaan doen.

daarom dat in aanloop van het wielerseizoen je vooral duurtrainingen gaat doen en pas later intervallen anders ga je je hart beperken nog te groeien.

je hartslag is overigens zeer makkelijk te manipuleren, als je paar dagen achter elkaar een duursport doet, duurtraining dan gaat die de dagen nadien nog steeds laag blijven.

en als je intervallen doet gaat je lichaam nog een goei paar uur blijven jagen. daarom dat het af te raden is intervallen als cardio te gaan doen. of je moet echt onder het omslagpunt blijven maar dan nog daar is je metabolisme niet mee gediend.

maar dit terzijde.

btw : er zijn wielrenners zoals bv paolo bettini (quickstep ennergetic) die hun hartslag daalt naar 26 per minuut 's nachts. die moeten ze dan ook regelmatig is wakker maken of het stopt gewoonweg.

topsport he :D
 
Volgens mij is een lage hartslag in rust niet direct een indicatie van een goede conditie.
Een vriend van mij, die heel weinig tot niet sport, heeft een rusthartslag van ongeveer 53. Redelijke conditie zou je zeggen. Maar na 200 meter hardlopen is ie kapot.
Ik heb ooit is gelezen dat je kan spreken van een goede conditie als je hartslag na een zware inspanning weer snel omlaag gaat naar de normale hartslag.
 
Leeftijd 35, HR 60, BP 120/65
 
Back
Naar boven