AndroidHealthClinic

Wat is jouw IQ?

Bezoekers in dit topic

MmS

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m73
Ben wel benieuwd wat jullie IQ is;

Ik heb net de test gedaan van BNN; http://bnn.nl/dnt
Hij duurt wel een half uur ofzo dus zorg dat je er tijd voor hebt!

De uitslag was 132, ik val net in de categorie genie :D

Laatst bewerkt:
Hoelang duurt die test?

ja daag je bent al een half uur bezig met inschrijven en dan nog een half uur de test en dan heb je nog niks want het is heel erg globaal

Ik heb al eens een IQ-test gedaan... doe er NOOIT meer een, want die score haal ik toch nooit meer :-)

Online tests zijn meestal (lees: altijd) bullshit. Als ik thuiskom zal ik even testen.

iq zegt nix. ik hecht meer waarde aan de eq.

Ooit een 'echte officiele' IQ test gedaan bij een sollicitatie gesprek.

Kwam 137 uit.

Een kind met een IQ van 120 is zeker in staat een universitaire studie te volbrengen. Een kind met een IQ van 132 is zeker hoogbegaafd. De geijkte testen gaan tot een IQ van 152. Daarboven zijn er geen betrouwbaar geijkte testen meer en dan wordt er gezegd :"Hij heeft een IQ van 152+ ". Dit zijn briljante genieën

90 -110 gemiddeld
110-120 boven gemiddeld
120-130 begaafd
130-150 hoogbegaafd
>150 zeer hoogbegaafd

Mmmm er lopen hier nogal wat hoogbegaafde mensjes rond. Korreltje met zout?
Als je de uitkomst van een testje hier wil plaatsen en je zit boven de 130 en je hebt geen univerisiteit gedaan, dan presteer je onder je kunnen.

Ik heb wel eens wat pruts-testjes gedaan maar nooit een officiele bij een psycholoog. Dus ik weet niet wat mijn IQ is, ik denk ergens in de buurt van de 120-125 ofzo, gewoon begaafd.

En dan nog, wat IS IQ eigenlijk... volgens een psycholoog waar ik mee heb samengewerkt is het IQ gedefinieerd als datgene wat je meet met een IQ-test (let op de circulaire definitie !!)...

Ik scoorde bijvoorbeeld erg laag op anagrammen in een Engelstalige IQ-test, ... dat zegt dus niks over mijn IQ, maar meer over mijn beheersing van de Engelse taal. (sterker nog, topografische kennis van de USA in het voorkomend geval)

Red devil zei:
Als je de uitkomst van een testje hier wil plaatsen en je zit boven de 130 en je hebt geen univerisiteit gedaan, dan presteer je onder je kunnen.

Ik heb wel eens wat pruts-testjes gedaan maar nooit een officiele bij een psycholoog. Dus ik weet niet wat mijn IQ is, ik denk ergens in de buurt van de 120-125 ofzo, gewoon begaafd.

Eerst VWO gedaan, daarna HAVO omdat ik toch niet naar de universiteit wou. Na de HAVO wou ik werken maar dat is ook niet wat dus heb ik MBO gedaan in 1 jaar en daarna werken dacht ik. Uiteindelijk toch maar voor HBO gekozen. Lekker makkelijk studiepunten binnenhalen! :D

Red devil zei:

Tja, heb gewoon op m'n sloffen en stoned HAVO gedaan (in VWO blijven zitten omdat ik geen ruk uitvoerde, dus kon je voor de exacte vakken nog wel een voldoende halen door deze te simpel begrijpen, maar als je voor de verplichte talen niets deed eindig je alsnog met een 1 voor Frans en een 3 voor Duits op je eindlijst). :p

Maar goed, ik stond ook van die uitslag te kijken evenals degenen bij wie ik die aflegde. Maar ik wil mezelf niet als hoogbegaafd zien. Maak er ook maar 120-130 van bij mij.

Hee Kay zei:
Online tests zijn meestal (lees: altijd) bullshit. Als ik thuiskom zal ik even testen.

Nou, klopt dus weer geen aars van he. Heb hem ff gedaan hier zijn de resultaten.

Beste sdf sdf gsdfs,

Hartelijk dank voor je deelname aan De Nationale IQ Test 2003 van BNN.

We hebben je antwoorden ontvangen en je score berekend.
Jouw IQ score is 142.

Ik bedoel. Hoe dan. Klopt geen reet van.

Naja, ik was eigenlijk van plan een cynische reactie neer te zetten, maar ik denk niet dat dat erg gewaardeerd zou zijn.

Persoonlijk vind ik dit bshit, waarom moet je het IQ van een ander weten? Waarom is het nodig jezelf boven anderen uit te laten stijgen met een getalletje???

Dit getalletje is notabene geeneens op een correcte wijze tot stand gekomen, want deze IQ test duurt volgens mij nog geeneens 30 min, terwijl je met een 'normale' test zeker 3 uur bezig bent. Hoe kan je nu alle mogelijke facetten van de 'intelligentie' in een half uurtje meten?

Verder is het ook zo dat onze 'intelligentie' testen veels te veel cultuurgebonden zijn en dus meer over kennis gaan dan over aangeboren intelligentie, want zoals je waarschijnlijk weet heb je ook nog eens onderscheid tussen aangeboren en aangeleerde intelligentie. Om nog maar te zwijgen over de vele andere vormen van intelligentie.

Als laatste wil ik nog toevoegen dat ik persoonlijk weinig waarde hecht aan potentiele intelligentie...het gaat erom hoe goed jij je intelligentie benut...

Red devil zei:

IQ zegt ook niks over je motivatie, sociale vaardigheden ed.

@Frenkpie: equipose? :p

axestream zei:

Yep, ik vind persoonlijk doorzettingsvermogen en het bezit van goede sociale vaardigheden (empathy erbij ingesloten) veel belangrijker dan het hebben van een hoog IQ.

DumphuiZ zei:
Yep, ik vind persoonlijk doorzettingsvermogen en het bezit van goede sociale vaardigheden (empathy erbij ingesloten) veel belangrijker dan het hebben van een hoog IQ.

Ben ik het volledig met je eens! :thumbs:

keb men hbo nominaal (4 jaar dus ;)) gehaald.. dus ik heb zowiezo een bewezen IQ van 110+ maar wat heb je daar aan? Ik ben het eens dat doorzettingsvermogen en sociale eigenschappen belangrijker zijn ;)

Laatst bewerkt:
axestream zei:

EQ, de Emotionele Intelligentie.

Emotionele intelligentie heeft te maken met de manier waarop mensen met anderen omgaan, maar ook hoe ze bijvoorbeeld situaties aanvoelen en hun eigen gevoelens onderkennen. Belangrijk bij dit laatste is om deze gevoelens de ene keer een woordje mee te laten spreken (intuïtie, mededogen) en een andere keer te analyseren en er gecontroleerd mee om te gaan (boosheid, jaloezie).

Heb ook zo iemand in mijn klas, hoog IQ -> geen EQ :D

Meer info: [Link niet meer beschikbaar]

axestream zei:

equipose = zelfde mening?

maar idd.. ik vind motivatie etc véél belangrijker dan IQ. ik ken een jongen die bij mij op de baissschool zat.. was echt slim.. hoefde maar ff boekje te lezen en had zo een 10. ging dus ook naar vwo...

in de 4e klas slaagde hij tegelijk met mij op Mavo, hij werkt nu ergens bij de Edah.

ik heb welles een testje gedaan op internet, kwam 118 uit oid. volgensmij ben ik met me MBO toch redelijk op niveau.

Back
Naar boven