AndroidHealthClinic

Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mijn hoofdmotivatie is dat ik er gewoon te weinig verstand van heb (AS).. moet me er eens een keertje goed in verdiepen en dan zal de eerste keer toch wel eens komen. OP een gegeven moment kan je wel naturel blijven maar als je niet verder komt word die gang naar de sportschool ook steeds langer hehehe.... Ik zeg niet dat ik het niet zou doen maar zou het wel alléen doen als ik zeker weet waar ik mee bezig ben.. voor de effectiviteit van het gebruik en de gains die je er uit kan halen is dat beter en natuurlijk ook voorje gezondheid (niet het onbelangrijkste puntje).. Ik heb me er nog niet in verdiept dus waarschijnlijk wil ik het nog niet genoeg.. niet echt een motivatie gehad om naturel te blijven maar meer een samenloop van omstandigheden.
 
Ik kan me (persoonlijk) alleen niet vinden in het 'tomeloos doorgaan ongeacht pijn of problemen'. Of ik nu kuur of niet, ik hou altijd scherp in de gaten wat ik kan handelen en overmatige spierpijn of klachten daar luister ik heel goed naar.

Oke, maar misschien ligt dat anders als je echt voor een Wk of Ek aan het trainen bent. Hij vertelde mij dat hij letterlijk amper nog wat voelde, hij werd gewoon "gek in z'n kop" en maakte koste wat het kost zijn set af. Misschien is hij mentaal niet zo sterk of iets dergelijks, dat weet ik niet, daar ken ik hem niet goed genoeg voor, maar dat maakte toch wel indruk op mij. Hij is nu 42 en heeft nog steeds wel een goed fysiek. Niet zo droog meer, maar toch nog wel aardig groot. Maar als ik dan zie hoe hij expres ingehouden moet trainen, dmv dumbbell curls met max 14 kg, squatten met max 80 en nog meer van dat soort dingen, dan ga ik persoonlijk wel even 2 keer nadenken. Zo wil ik dus in ieder geval niet eindigen.
 
Tja, als ik groter kan worden d.m.v. juice dan zal ik dat zeker doen. En als je al redelijk groot bent geworden zonder chemische middelen dan krijg je toch wel te horen dat je gebruikt hebt :D Bigger = better

En hoe lang train je al, 6 maanden?
 
ik drink geen alcohol..

ik rook niet...

en waarom zouik dan wel gebruiken?? die paar kilo extra spiermassa?

ik probeer gewoon mij nbest te doen :)

misschien later 1 keer een kuur pakken, maar ja... straks raak je eraan verslaafd. of je heb tmisschien nog wel ergere gevolgen...

dus nee, voor mij liever niet:)

ik doe gewoon mijn best :) meer kan ik niet doen!!
 
Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen. Wat me tegenhoudt is net zoals bij Duck, kans op haaruitval (als je toch al aanleg in je familie hebt). En wat me ook tegen zit is, net wat DBC zegt, het blijft niet bij één kuur. Je blijft aan de gang.

Ik zie het al helemaal voor me. Je gaint lekker 10kg, waarvan je er snel genoeg 2 kwijt bent. Nouja, nog een mooie 8kg brute mass gain. Dan word je een half jaar later ziek aan een griepje. Of ik ga weer eens op vakantie en zuip me de tering in, waardoor ik weer al mijn dure kilo's verlies. Natural gain ik zoiets binnen een paar weekjes terug. Geen ramp. Maar die gekuurde kilo's gain je gewoon niet meer terug. Als ik op 90kg terecht kom, en ik zak door ziekte of wat dan ook weer onder op 80kg (want die gekuurde massa verdwijnt als sneeuw voor de zon), dan ben je mooi ****ed en sta je weer met je natural massa, met het verschil dat je wel hebt gekuurd. Dat betekent maar één ding: wéér de spuit erin, want A: je bent nu weer hetzelfde als natural, maar je bent wel een kuurder. En B: je baalt als een gek dat je 8kg massa bent verloren en je wilt die potverdomme terug.

Genoeg stof om eens goed over na te denken.
 
Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen. Wat me tegenhoudt is net zoals bij Duck, kans op haaruitval (als je toch al aanleg in je familie hebt). En wat me ook tegen zit is, net wat DBC zegt, het blijft niet bij één kuur. Je blijft aan de gang.

Ik zie het al helemaal voor me. Je gaint lekker 10kg, waarvan je er snel genoeg 2 kwijt bent. Nouja, nog een mooie 8kg brute mass gain. Dan word je een half jaar later ziek aan een griepje. Of ik ga weer eens op vakantie en zuip me de tering in, waardoor ik weer al mijn dure kilo's verlies. Natural gain ik zoiets binnen een paar weekjes terug. Geen ramp. Maar die gekuurde kilo's gain je gewoon niet meer terug. Als ik op 90kg terecht kom, en ik zak door ziekte of wat dan ook weer onder op 80kg (want die gekuurde massa verdwijnt als sneeuw voor de zon), dan ben je mooi ****ed en sta je weer met je natural massa, met het verschil dat je wel hebt gekuurd. Dat betekent maar één ding: wéér de spuit erin, want A: je bent nu weer hetzelfde als natural, maar je bent wel een kuurder. En B: je baalt als een gek dat je 8kg massa bent verloren en je wilt die potverdomme terug.

Genoeg stof om eens goed over na te denken.


Yip Yip Yip Yip Yip Yip Yip Yip
Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep

dat bedoelde ik met terugval, maar jij legt het wat uitgebreider uit :D
 
Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen. Wat me tegenhoudt is net zoals bij Duck, kans op haaruitval (als je toch al aanleg in je familie hebt). En wat me ook tegen zit is, net wat DBC zegt, het blijft niet bij één kuur. Je blijft aan de gang.

Ik zie het al helemaal voor me. Je gaint lekker 10kg, waarvan je er snel genoeg 2 kwijt bent. Nouja, nog een mooie 8kg brute mass gain. Dan word je een half jaar later ziek aan een griepje. Of ik ga weer eens op vakantie en zuip me de tering in, waardoor ik weer al mijn dure kilo's verlies. Natural gain ik zoiets binnen een paar weekjes terug. Geen ramp. Maar die gekuurde kilo's gain je gewoon niet meer terug. Als ik op 90kg terecht kom, en ik zak door ziekte of wat dan ook weer onder op 80kg (want die gekuurde massa verdwijnt als sneeuw voor de zon), dan ben je mooi ****ed en sta je weer met je natural massa, met het verschil dat je wel hebt gekuurd. Dat betekent maar één ding: wéér de spuit erin, want A: je bent nu weer hetzelfde als natural, maar je bent wel een kuurder. En B: je baalt als een gek dat je 8kg massa bent verloren en je wilt die potverdomme terug.

Genoeg stof om eens goed over na te denken.


ik begrijp helemaal wat je bedoelt..en vind dat je ook logisch redeneert..

toch is het zo dat de dikgedrukte zaken die ik aanhaal..zeer waarschijnlijk niet aan de orde zijn..wanneer je er serieus mee bezig bent..zul je veel makkelijker in staat zijn je gains vast te houden..een griepje hier en daar gebeurt ook wel..maar vaak val je niet meer dan 2 kg af en zit die er weer binnen de kortste tijd aan..

het is gewoon een keuze..en met die keuze moet je verstandig om kunnen gaan..dat betekend ook andere dingen laten..
 
mijn gezondheid..t is echt verschrikkelijk slecht voor vanalles en nog wat, voor veel meer dan je denkt!
mijn fierheid over wat ik naturel al bereikt heb..
maar ook de terugval na de kuur, ik heb er al veel over gelezen..bepaalde mensen raakten in depressies, verslaafd aant spul, kregen zelfmoordneigingen,potentieproblemen,gezondheidsproblemen,geen zin meer in coïtus,noem maar op..
ik heb minder respect voor gebruikers, ongeacht hoe hard die mannen ook moeten werken, want geloof me dat moeten ze ook!
als je stopt met kuren, verdwijnt je massa als sneeuw voor de zon..
als je stopt met naturel te trainen, dus als je gewoon stopt met trainen,verdwijnt je massa ook wel tamelijk snel,maar je basis behoudt je toch relatief lang, en herbegin je dan na afzienbare tijd, zul je snel weer op je oude niveau komen..
begin er gewoon niet aan, tis nochtans verleidelijk, dat weten we allemaal..
 
Ik kies er altijd nog voor om niet TE gespierd te worden.. Jaja, klinkt erg cliché, maar sommigen trainen echt als BB-er om maar groter en groter te worden, ik streef naar een atletisch lichaam, goede condititie met veel mooi gedefineerde spieren, maar niet al te groot... Nu zou ik er voor kunnen kiezen om na 2 jaar(zou een goede basis kunnen zijn) trainen nog ff de spuit erin te zetten om het proces te versnellen, maar dit lijkt mij geen verstandige keuze.. Ik blijf naturel, mede ook doordat het resultaat dat ik kan behalen met gemak naturel te doen is en ik dus niet voor de makkelijke weg kies
 
ik begrijp helemaal wat je bedoelt..en vind dat je ook logisch redeneert..

toch is het zo dat de dikgedrukte zaken die ik aanhaal..zeer waarschijnlijk niet aan de orde zijn..wanneer je er serieus mee bezig bent..zul je veel makkelijker in staat zijn je gains vast te houden..een griepje hier en daar gebeurt ook wel..maar vaak val je niet meer dan 2 kg af en zit die er weer binnen de kortste tijd aan..

het is gewoon een keuze..en met die keuze moet je verstandig om kunnen gaan..dat betekend ook andere dingen laten..

Jij snapt kennelijk niet hoe het bij mij werkt ;) Als ik op vakantie ga. Ik ga iedere dag naar de mac en zuip mezelf te pletter, dan kom ik niet aan of word ik niet vetter. Nee, dan val ik gerust 4kg af. Als ik ziek word kan ik ook best 4-6kg verliezen. Dat zijn dan kilo's die niet natural zijn, dus verdwijnen sowieso al wat sneller, èn je krijgt ze gewoon niet natural meer terug.
 
Jij snapt kennelijk niet hoe het bij mij werkt ;) Als ik op vakantie ga. Ik ga iedere dag naar de mac en zuip mezelf te pletter, dan kom ik niet aan of word ik niet vetter. Nee, dan val ik gerust 4kg af. Als ik ziek word kan ik ook best 4-6kg verliezen. Dat zijn dan kilo's die niet natural zijn, dus verdwijnen sowieso al wat sneller, èn je krijgt ze gewoon niet natural meer terug.

1. true..:D ik kan dan ook alleen voor mezelf spreken..

2. kan ik me ook voorstellen..maar..wanneer je besluit te kuren zul je hier meer rekening mee houden..en dus voedsel eten waar daadwerkelijk voedingstoffen in zitten..ook op vakantie..

daarmee bedoel ik ook..je moet er dan ook naar leven..
en dat werkt gewoon niet voor iedereen..
 
Ik wil bewijzen dat Topsport zonder Doping kan! En ik ga nog steeds hard dus :D + je bent na 1 kuur gelijk never nooit meer naturel! Ik wil mijn natuurlijke grenzen kennen en verbreden! geen AAS voor mij!! NATUREL 4 LIFE!

Plus wordt het binnen de atletiek al helemaal niet gewaardeerd. En heb een hekel aan alle gebruikers binnen PROF sport!
 
ik begrijp helemaal wat je bedoelt..en vind dat je ook logisch redeneert..

toch is het zo dat de dikgedrukte zaken die ik aanhaal..zeer waarschijnlijk niet aan de orde zijn..wanneer je er serieus mee bezig bent..zul je veel makkelijker in staat zijn je gains vast te houden..een griepje hier en daar gebeurt ook wel..maar vaak val je niet meer dan 2 kg af en zit die er weer binnen de kortste tijd aan..

het is gewoon een keuze..en met die keuze moet je verstandig om kunnen gaan..dat betekend ook andere dingen laten..

Idd, mijn ervaring is dat hoe langer je off blijft en je massa vastzet, des te beter je het vasthoudt.
 
1. true..:D ik kan dan ook alleen voor mezelf spreken..

2. kan ik me ook voorstellen..maar..wanneer je besluit te kuren zul je hier meer rekening mee houden..en dus voedsel eten waar daadwerkelijk voedingstoffen in zitten..ook op vakantie..

daarmee bedoel ik ook..je moet er dan ook naar leven..
en dat werkt gewoon niet voor iedereen..

Mja, en zo werkt dat bij mij niet. Ik wil niet heel mijn levensstijl omgooien zodat ik massa kan bewaren. In tijden dat ik minder gemotiveerd ben kan ik gewoon kilo's droppen. Ik voel er weinig voor om tegen mijn zin in mezelf precies aan een voedingsschema te houden. Als ik natural nu al makkelijk 3kg kan verliezen, door niet goed te eten, kun je nagaan hoe zoiets gaat wanneer ik zou kuren.

Ik stap af en toe maar al te graag van het BB'ing patroon af. Ik kan me niet (meer) instellen om constant iedere dag van de week als een kluizenaar te leven voor de sport. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld.
 
Ik blijf naturel om schrik voor de verslaving, schrik voor de terugval, schrik voor haaruitval en omdat ik tevreden ben met het fysiek wat ik naturel kan behalen.

De naturel-status is imo bullcrap en kan me gestolen worden; ik blijf naturel omdat anabolen mn hobby en uitlaatklep zouden 'verzieken', denk ik. Als anderen wel met anabolengebruik overweg kunnen moeten ze dat maar doen; ik zit er echt niet mee en kijk ook niet op hen neer. Iedereen kiest het voor zichzelf.
 
mijn vader is begin dit jaar overleden en heb hem dat nooit gevraagd maar denk dat die het wel goed had gekeurt maar daar ging het niet om, ging erom dat ik zijn stats ook kan behalen zonder te gebruiken.
Heeft het overlijden van je pa enig verband gehad met het gebruik van AAS in het verleden als ik vragen mag?

Reden dat ik er voorlopig nog lang niet aan ga beginnen is omdat ik eerst natural ALLES eruit wil halen, pas als ik zeker weet dat ondanks het varieëren in voeding en training ik niks of nauwlijks meer gain ga ik er misschien aan beginnen.

Ik zeg misschien omdat er nog steeds discussies zijn over de gezondheid. De ene zegt dat je van kuren later hart problemen krijgt en de ander zegt dat het geen kwaad kan. Dat is voor mij een reden om er nog goed over na te denken.
 
Oke, maar misschien ligt dat anders als je echt voor een Wk of Ek aan het trainen bent. Hij vertelde mij dat hij letterlijk amper nog wat voelde, hij werd gewoon "gek in z'n kop" en maakte koste wat het kost zijn set af. Misschien is hij mentaal niet zo sterk of iets dergelijks, dat weet ik niet, daar ken ik hem niet goed genoeg voor, maar dat maakte toch wel indruk op mij. Hij is nu 42 en heeft nog steeds wel een goed fysiek. Niet zo droog meer, maar toch nog wel aardig groot. Maar als ik dan zie hoe hij expres ingehouden moet trainen, dmv dumbbell curls met max 14 kg, squatten met max 80 en nog meer van dat soort dingen, dan ga ik persoonlijk wel even 2 keer nadenken. Zo wil ik dus in ieder geval niet eindigen.

Kerel, agressieve trieste figuren worden op anabolen alleen maar erger.
Heus het zit voor 90% in jezelf hoe je gaat worden. Don't blame the juice, blame yourself. ;)
 
Back
Naar boven