XXL Nutrition

Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je moest es weten voor hoeveel mensen ik een voorbeeld ben in de gym en op straat. En voor hoeveel mensen IEDERE grote jongen op DBB een voorbeeld is. Voor meer mensen dan je denkt. De zoon van de eigenaar van de supps shop 'wil ook zo worden'.

Zodra je boven de middenmoot uitstijgt wordt je een voorbeeld, ter motivatie. Mooi toch? Ik ben in staat om anderen te motiveren met uitleg, aanmoediging en tips te geven in de gym. Heerlijjk om anderen beter te zien gaan op jouw tips, geeft voldoening. En dat kan ook nog steeds als je 8978 spuiten in je reet hebt gehad. Ligt aan je eigen mentaliteit namelijk.

En als ze vragen of daar stero's bijzitten dan zeg ik gerust ja hoor, maar wel veel hoor, opa begon een beetje laat met serieus trainen dus heeft vaak dom gedaan!'. Interesseert ze niks. Het doel heiligt de middelen. Ik waarschuw ze wel om zo lang mogelijk natural te blijven trainen. Maar zij trainen dan al sinds hun 17e. Ik ben pas begonnen toen ik 27 was.

Eerlijkheid is meer waard dan het verkeerde beeld wat je van jezelf hebt als je denkt dat jij als grote natural ook als natural gezien wordt door anderen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kan deze senator niet nog eens 4 jaar de functie van DBB peetoom bekleden?

DBC nul èèn. *claps* een staande ovatie.
 
Ghehehe, eigen kracht, maar ondertussen wel naar de winkel wandelen voor een emmer eiwitten en een pot no xplode....Hoe natural...
Gutgut, je zal toch maar geloven in de wereld die voor je ogen wordt opgetrokken:rolleyes:

Laten we het er maar op houden dat ieder zijn eigen waarheid heeft.
Er zijn ook vegatieriers die wel een ei eten en leren schoenen dragen:p

...en ik denk trouwens dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel.

Gelukkig maak ik me een stuk minder druk, om wat jij wel en niet gebruikt.
Sterker nog, I don't give a damn!
 
http://www.palmettoscoop.com/wp-content/uploads/2008/05/straight_talk_banner.jpg

Kan deze senator niet nog eens 4 jaar de functie van DBB peetoom bekleden?

DBC nul èèn. *claps* een staande ovatie.

Tja, ik sluit me toch bij de mening van The Locust


Trainen is voor mij in de eerste plaats ZELFontwikkeling, waarbij de reis minstens even belangrijk is als de aankomst. En zonder wollig te willen klinken, het is een persoonlijk project waarbij de mentale resultaten even belangrijk zijn als de fysieke. Het kunstmatig opdrijven van mijn prestaties past niet in dat plaatje, het zou een vorm van "vervreemding" en "zelfverraad" zijn. (**** nu klink ik toch wollig maar kan het niet beter uitleggen)

Overigens gebruik ik wel meer en meer supplementen (afin, enkel basics zoals whey, mass-gainer, vitamines,maar dan wel in flinke hoeveelheden). Maar dat is een beetje zoals je wagen goed onderhouden, je maakt er niet plots een straaljager van.

Ik zou voortdurend ongerust zijn over de bijwerkingen. Wie weet zou ik mijn vriendin of de kleintjes iets aandoen, of wie weet zouden mijn hart of andere organen schade oplopen. Ik weet ook dat sommigen totaal geen last hebben van bijwerkingen, maar ik heb op dat gebied al veel zien slecht aflopen. Een gast in mijn dorp die op zijn 40ste een hartoperatie moest ondergaan en die zelf zei dat het daar van kwam. En ik heb vroeger psychofarmacologie gevolgd en daar kregen we niet al te fraaie cases van mensen die in de psychiatrie zaten door middelengebruik...

Er zijn steeds meer voorbeelden dan mensen die het naturel heel erg ver brengen en die als inspiratie kunnen dienen. Op dit forum heb je bv g-men die naturel een betere fysiek heeft dan de meeste gebruikers hier. Op PL-vlak heb je mensen als Brad Gillingham, Priscilla Ribic, Bud Jeffries etc. En niet te vergeten mijn trainingspartners die ook gestaag richting 800kg totaal gaan of dat al bereikt hebben. (Joe Martin 3 reps met 300kg squat, weliswaar suit & straps)

Ik denk dat lifters die expliciet hun website beginnen met 'I'm a lifetime drugfree lifter' dat doorgaans ook wel zijn, want mijn ervaring is dat gebruikende lifters op topniveau ook niet malen over hun gebruik. Het is voor hen een non-issue, iets dat erbij hoort als kip en rijst. Jani Murtomaki bv vind dat echt geen thema om van wakker te liggen, dus ik denk dat lifters zoals Gillingham die dat blijkbaar wel belangrijk vinden voor hun identiteit het ook wel menen.

Overigens kan ik ASgebruik op extreem topniveau wel begrijpen. Als iemand zoals Jani 400kg wil benchen (wat hij ook doet) dan is dat zijn weloverwogen keuze. Niets dan respect voor de man. Hij is trouwens natural tot boven de 300kg geraakt vooraleer hij de stap maakte. Maar ik krijg het vliegend schijt van al die losers van beginners hier op het forum die 70kg wegen en 90kg benchen en zeggen 'ik heb alles geprobeerd, en ik eet echt veel, maar het helpt niet', ik ga een kuur volgen. Man the **** up, mietjes !

Het baat meestal ook niet om hen te antwoorden dat ze moeten eten en squatten, die gasten zijn al bij voorbaat verloren... Triestig, maar er zijn nu eenmaal zulke gasten. Het begint al bij onveilige hechting in de kindertijd. Later groeien ze op als onzekere mannetjes zonder kloten aan hun lijf, wat misschien ook verklaart waarom ze er geen probleem in zien om reeds aan 20 jaar hun hormonaal systeem en hun potentie op het spel te zetten. Een echte vent met ballen denkt wel twee keer na vooraleer hij die letterlijk naar de kloten helpt.

Ik train 10 jaar waarvan 6-7 jaar serieus,
and before summertime I will be harvesting my crops
(+800kg totaal aan 110kg en 1m72)
 
Prelude, wat ik bedoel is dat zodra jij producten neemt die een bepaalde fabricage hebben ondergaan, je de natuur een handje aan het helpen bent. Precies datgene wat je ook doet als je medicijnen gebruikt om de sport te ondersteunen.
Al de redenen om geen doping te gebruiken zijn imo drogredenen. Redenen gesteld en bepaald door de overheid, klakkeloos overgenomen door de media en gemoraliseerd door "het volk".

Hmm, laat ik het anders zeggen.
Ik word niet minder gezond van eiwitten en bij medicijnen zitten wel wat bijwerkingen.
Extra eiwit kan goed voor je zijn, extra medicijnen over het algemeen wat minder.

Ieder heeft zijn eigen keus, maar ga je gebruik nu niet vergelijken met supplementen.
 
hmm, laat ik het anders zeggen.
Ik word niet minder gezond van eiwitten en bij medicijnen zitten wel wat bijwerkingen.
Extra eiwit kan goed voor je zijn, extra medicijnen over het algemeen wat minder.

Ieder heeft zijn eigen keus, maar ga je gebruik nu niet vergelijken met supplementen.

+1!
 
Hmm, laat ik het anders zeggen.
Ik word niet minder gezond van eiwitten en bij medicijnen zitten wel wat bijwerkingen.
Extra eiwit kan goed voor je zijn, extra medicijnen over het algemeen wat minder.

Ieder heeft zijn eigen keus, maar ga je gebruik nu niet vergelijken met supplementen.

Nu komt weer het 'als je er verstanding mee omgaat, dan is er geen gevaar'-antwoord. Let maar op.
 
Oké topictitel moet duidelijk zijn, wat is jouw motivatie om natural te blijven. Ik ben niet tegen gebruik, dus laat daar de discussie niet over opwaaien, toch zijn er genoeg mensen hier op het board die er bewust voor kiezen een natural 4 life te zijn en tevens goede resultaten behalen, ik reken mezelf daar voor het gemak bij.

Voor mezelf:
Mijn grootste motivatie is toch wel om mensen te laten zien wat er mogelijk is natural, ik bouw een goede fysiek op, wordt sterker, en behaal betere resultaten als de meeste gebruikers die ik zie en ken. (Wat allicht te weiten is aan de ondeskundigheid van hun, maar dat terzijde) en mijn gezondheid!!

Verder heb ik nog nooit van me leven drugs of andere snuisterijen (behalve alcohol) op om me beter te voelen of te maken dan wie ik ben, dus waarom zou ik dat met trainen wel doen.

Verder hebben me ouders vrienden/kennisen van wie de zoon is overleden door misbruik van steroiden, nogmaals misbruik. Die mensen zijn door zo'n hel gegaan dat ik mijn moeder beloofd heb het nooit te gaan gebruiken toen ik begon met trainen. Belofte maakt schuld, zeker aan je moeder.

Tevens heb ik een soort pac gesloten met 3 trainingsmaten, we zijn alledrie ongeveer gelijktijdig begonnen met trainen en willen alledrie natural blijven en hebben dat ca 8 jaar geleden ook toegezegd aan elkaar, alledrie hebben we natural bizarre progressies gemaakt.

Wat is jouw motivatie?

Ik vind van die spuiten en naalden enzo niet zo fijn, voor de rest heb ik altijd al gezegt dat ik dr niet aan ga beginnen als ik ouder ben ;) :D
 
Nu komt weer het 'als je er verstanding mee omgaat, dan is er geen gevaar'-antwoord. Let maar op.

Of als je teveel eiwitten gebruikt;)
Of teveel kip en biefstuk eet.
En bij verstandig gebruik 1-2x per jaar.
Jep, altijd een excuus om te blijven gebruiken.

Maar ik veroordeel een gebruiker niet. Net zoals ik een roker, een drinker, een fast food vreter een snuiver enz enz niet veroordeel. Alleen elke groep heeft zijn excuses;)
 
Ik heb geen drang naar roids. Ik zie ook niet in waarom je zou gebruiken als je geen wedstrijd ambities zou hebben, ja ok je word sneller groter. Maar kom op met jaren training word je ook een beest. Kijk naar kale bijv.
 
Of als je teveel eiwitten gebruikt;)
Of teveel kip en biefstuk eet.
En bij verstandig gebruik 1-2x per jaar.
Jep, altijd een excuus om te blijven gebruiken.

Maar ik veroordeel een gebruiker niet. Net zoals ik een roker, een drinker, een fast food vreter een snuiver enz enz niet veroordeel. Alleen elke groep heeft zijn excuses;)

True, iedereen heiligt zijn eigen middelengebruik

Ik wil naturel blijven, en zal dat nog zeker 2 jaar zijn, maar mijn doelen liggen hoger :(
 
geen motivatie om naturel te blijven
nadelige effecten van steroiden zijn overdreven zolang je gematigd gebruikt, en ze vallen helemaal in het niet bij grote alcohol consumptie wat zo'n beetje iedere nederlander doet.
als ik overlijd aan de gevolgen van gematigd anabolen gebruik dan zijn de enige schuldigen mijn ouders die mij schijnbaar met zielige genen hebben opgezadeld
 
Kan niet wachten tot mijn 21ste levens jaar.
 
Enigste motivatie bij mij is mijn omgeving.
Mijn vriendin heeft het niet graag, moet ik begrip voor kunnen opbrengen.

Verder zou ik het nooit doen alvorens ik kinderen heb.
 
Back
Naar boven