Fitness Seller

Wat is jullie favoriete muziekartiest! En waarom!

Bezoekers in dit topic

yourawatse

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
641
Waardering
0
Wat is jullie favoriete artiest, en waarom?
Mijn favoriete artiest is de onvergelijkbare Herman Brood.
Waarom? Eerstens vindt ik zijn muziek echt waar niet van deze wereld en ten tweede zal mij altijd een interview bijblijven van Herman op een trein, vele jaren geleden (de meesten op dit forum zullen te jong zijn geweest of zelfs nog niet geboren). Hij zat daar (uiteraard) speed te snuiven en legde de voordelen daar van uit. De mans houding tegenover de wereld vond ik het einde, hij is altijd dé man gebleven voor mij. Ook de manier waarop hij, volledig opgebrand, uit het leven stapte, liever dan verder te leven als wrak, maakt van hem mijn allergrootste held!
 
Dat fragment in de trein ken ik wel, uit herhalingen. :D Ik vind Brood ook wel cool ja.

Als ik MOET kiezen, en ik mag maar één artiest (of band?) noemen ga ik toch voor Metallica.
 
Ice-T, een groot intellectueel man met veel humor en in zijn OG tijd rhymes waar menig rapper van kan dromen.
 
Dat fragment in de trein ken ik wel, uit herhalingen. :D Ik vind Brood ook wel cool ja.

Als ik MOET kiezen, en ik mag maar één artiest (of band?) noemen ga ik toch voor Metallica.

Ja, ook geen zever natuurlijk!
 
Elton John, omdat ie zon vreslijke fagget is :D

ontopic: was als teeny in mijn blow en pil tijd ook zeker een groot brood fan, en voor mijn 12de KISS :D
 
Over jeugdherinneringen gesproken... Ik was gek van de Spice Girls, ze zullen altijd een speciaal plekje in mijn hart blijven houden. :p
 
Ik was vroeger verliefd op Kate Bush... nog steeds een beetje eigenlijk
 
Ik was vroeger verliefd op Kate Bush... nog steeds een beetje eigenlijk

Als het over vrouwelijke artiesten gaat, dan liever Nina Hagen (zie mijn Avatar).
 
Michael Jackson, wat hij gepresteerd heeft doet niemand na, die gast heb ze hele eigen sT ontwikkeld en alles zelf gedaan, qua zang dans en techniek.
 
Ik moet er nog twee noemen: Madonna, en Marilyn Manson :o (was ik vroegah ook helemaal gek van en blijft dus ook speciaal).
 
Kurt Cobain, misschien lichtelijk overhyped maar emotioneel en nostalgisch een onderdeel van mijn pubertijd/adolescentie.


Ohja, en sinds wanneer is Ice-T een intellectueel? ???
 
Over jeugdherinneringen gesproken... Ik was gek van de Spice Girls, ze zullen altijd een speciaal plekje in mijn hart blijven houden. :p

Ik ben ooit toen ik nog klein was naar een concert geweest :o
 
Kurt Cobain, misschien lichtelijk overhyped maar emotioneel en nostalgisch een onderdeel van mijn pubertijd/adolescentie.
Kurt is idd ook goed, veels te vroeg gestorven.
Ohja, en sinds wanneer is Ice-T een intellectueel? ???
Lees eens voor de gein: The Ice Opinion: Who Gives a ****?, hij heeft overigens ook les gegeven op een universiteit.
 
Stevie Ray Vaughan

Waarom? Omdat het de beste guitarist is die ooit op deze aardkloot rondgelopen heeft. Zoveel feeling en technisch ontzettend goed.
 
Herman brood for the win :D
ik heb ook nog steeds een vrij zeldzame LP van hem :D CHACHA live :D
 
bruce springsteen waarom:dat hij altijd energie uitstraalt met een concert.
 
Lees eens voor de gein: The Ice Opinion: Who Gives a ****?, hij heeft overigens ook les gegeven op een universiteit.


Ik heb dat boek nooit gelezen maar ik weet wel dat iedere vervolgopleiding na de middelbare school in Amerika zo'n beetje universiteit genoemd wordt, hij zal wellicht een keertje een gastlezing hebben mogen geven aan een stel tieners met z'n bekende kop..Ik geloof dat Emile Ratelband en een Louis van Gaal ook wel eens praatjes mogen houden tegenover een volle collegezaal maar om ze dan direct als academici te bestempelen lijkt me wat ver gezocht. in z'n online biografie (tot zover ik de moeite heb genomen, nogmaals) is niet terug te vinden dat hij daadwerkelijk leraar was of iets dergelijks en ik kan ook niets vinden dat moet blijken op grote intellectuele fondsten in dat boek van 'm tot zover ik de moeite heb genomen het na te gaan.

Hij maakte natuurlijk wel aardige 'muziek' en is een van de grondleggers van de gangsterrap scene maar nu terug luisterend naar bijvoorbeeld Home Invasion moet je het toch met me eens zijn dat het niet bepaald spitsvondstigheid is waarin hij uitblinkt maar vooral aardige edoch achterhaalde verhaalvertellingen van zijn straatavonturen. Bodycount was ook wel aardig, lekker woest schoppen tegen de gevestigde orde, dat vind iedere jonge tiener die zich enigszins tegendraads zou willen omschrijven wel spannend maar om nu te zeggen dat die Ice-T enorme massa's de ogen heeft geopend met zijn gedachtengoed, zoals ik al zei, ik heb dat boek in ieder geval niet gelezen maar het lijkt mij in ieder geval heel sterk.
 
Back
Naar boven